Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multikulturní výchova na 1.stupni ZŠ
Chadtová, Barbora ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Tématem diplomové práce je mapování problematiky multikulturní výchovy na prvním stupni základních škol. Cílem je především proniknout do současných struktur, posoudit možnosti práce učitele ve školním prostředí a v návaznosti na zjištěné poznatky hledat další cesty multikulturního vzdělávání žáků. Teoretická část práce vymezuje právní prostředí dané problematiky na úrovni České republiky a ukotvení multikulturního vzdělávání v kurikulárních dokumentech. Dále popisuje možné myšlenkové směry a přístupy v současném interkulturním vzdělávání. Rovněž zahrnuje možnosti a principy edukačního procesu od osobnosti učitele, jeho vlastních kompetencí, stanovení cílů a obsahu, vhodných forem a metod práce až k samotným žákům a dalším činitelům ovlivňující hodinu multikulturní výchovy. Značná část práce je věnována přiblížení nejnovějších poznatků, trendů a základních pilířů a principů kvalitního interkulturního vzdělávání. Popisuje také organizace, které svou činnost zaměřují na multikulturalitu světa a mohou se tak přímo podílet na rozšiřování všeobecného přehledu žáků, předávání informací, poznatků, na rozvoji osobnostně sociálních a zejména pak multikulturních kompetencí žáků. V neposlední řadě odkazuje na řadu podpůrných materiálů a pomůcek určených přímo do hodin multikulturní výchovy. Praktická část je...
Multikulturní výchova na 1.stupni ZŠ
Chadtová, Barbora ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Tématem diplomové práce je mapování problematiky multikulturní výchovy na prvním stupni základních škol. Cílem je především proniknout do současných struktur, posoudit možnosti práce učitele ve školním prostředí a v návaznosti na zjištěné poznatky hledat další cesty multikulturního vzdělávání žáků. Teoretická část práce vymezuje právní prostředí dané problematiky na úrovni České republiky a ukotvení multikulturního vzdělávání v kurikulárních dokumentech. Dále popisuje možné myšlenkové směry a přístupy v současném interkulturním vzdělávání. Rovněž zahrnuje možnosti a principy edukačního procesu od osobnosti učitele, jeho vlastních kompetencí, stanovení cílů a obsahu, vhodných forem a metod práce až k samotným žákům a dalším činitelům ovlivňující hodinu multikulturní výchovy. Značná část práce je věnována přiblížení nejnovějších poznatků, trendů a základních pilířů a principů kvalitního interkulturního vzdělávání. Popisuje také organizace, které svou činnost zaměřují na multikulturalitu světa a mohou se tak přímo podílet na rozšiřování všeobecného přehledu žáků, předávání informací, poznatků, na rozvoji osobnostně sociálních a zejména pak multikulturních kompetencí žáků. V neposlední řadě odkazuje na řadu podpůrných materiálů a pomůcek určených přímo do hodin multikulturní výchovy. Praktická část je...
Badatelsky orientované vyučování v matematice (desítková soustava a velká čísla)
RONČÁKOVÁ, Soňa
Diplomová práce se zabývá badatelsky orientovanou výukou matematiky, se zaměřením na desítkovou soustavu a velká čísla na prvním stupni základní školy. Badatelsky orientovaná výuka je výuka, která je zaměřená na objevování nebo ověřování poznatků samotným žákem. Teoretická část práce se věnuje základní charakteristice badatelského vyučování a jeho principům. Praktická část se opírá o kvalitativní výzkum. Cílem této části je určit na základě sběru dat a analýzy pěti výzkumných experimentů, které proběhnou ve dvou paralelních pátých třídách, charakteristické znaky badatelského vyučování, a odhalit problematické jevy, které se při této výuce mohou objevit. Na základě zjištěných informací poté dojde k formulaci doporučení pro praxi. Výsledky projektu ukázaly, že badatelsky orientované vyučování v hodinách matematiky je pro žáky přínosem. I přes počáteční větší péči, kterou je zapotřebí věnovat výběru vhodné úlohy, přípravě pomůcek, ale i zevrubnější přípravě učitele, se její zařazování do hodin matematiky vyplatí. Pro žáky je netradičním zpestřením, během kterého se nenásilnou formou vzdělávají a své vědomosti si upevňují.
Řešení geometrických úloh a mozaiky na 1. stupni ZŠ
FANTOVÁ, Šárka
Diplomová práce se zabývá výukovým prostředím Mozaiky a jeho vlivem na motivaci a geometrickou představivost dětí primární školy. Základem diplomového úkolu je popsat a posoudit jednotlivé hodiny v experimentálním vyučování, ve kterém byly Mozaiky využívány. Během tohoto vyučování byly vytvářeny podmínky pro přirozenou diferenciaci žáků. V části Východiska řešení diplomového úkolu jsou vymezeny pojmy související s cílem zpracování diplomového úkolu a geometrií na primární škole. Jednotlivými Mozaikami a skládačkami se zabývám v kapitole Mozaiky a stavebnice - metodické základy. Závěr této části tvoří Použité metody při řešení diplomového úkolu. Praktická část obsahuje zpracování experimentálního vyučování a jejich analýzu. Jsou zde i prezentovány jednotlivé práce dětí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.