Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Badatelsky orientované vyučování v matematice (desítková soustava a velká čísla)
RONČÁKOVÁ, Soňa
Diplomová práce se zabývá badatelsky orientovanou výukou matematiky, se zaměřením na desítkovou soustavu a velká čísla na prvním stupni základní školy. Badatelsky orientovaná výuka je výuka, která je zaměřená na objevování nebo ověřování poznatků samotným žákem. Teoretická část práce se věnuje základní charakteristice badatelského vyučování a jeho principům. Praktická část se opírá o kvalitativní výzkum. Cílem této části je určit na základě sběru dat a analýzy pěti výzkumných experimentů, které proběhnou ve dvou paralelních pátých třídách, charakteristické znaky badatelského vyučování, a odhalit problematické jevy, které se při této výuce mohou objevit. Na základě zjištěných informací poté dojde k formulaci doporučení pro praxi. Výsledky projektu ukázaly, že badatelsky orientované vyučování v hodinách matematiky je pro žáky přínosem. I přes počáteční větší péči, kterou je zapotřebí věnovat výběru vhodné úlohy, přípravě pomůcek, ale i zevrubnější přípravě učitele, se její zařazování do hodin matematiky vyplatí. Pro žáky je netradičním zpestřením, během kterého se nenásilnou formou vzdělávají a své vědomosti si upevňují.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.