Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 207 záznamů.  začátekpředchozí146 - 155dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Faktory působící na trh s kukuřicí v České republice
Slezák, Jan
Slezák, J. Faktory působící na trh s kukuřicí v České republice. Diplomová práce. Brno: MENDELU v Brně, 2013. Tato diplomová práce se zabývá ekonometrickým modelováním trhu s kukuřicí v České republice. Obsahuje regresní rovnice nabídky, poptávky a ceny kukuřice v ČR, které jsou interpretovány a srovnány s výsledky zahraničních studií. Práce je doplněna o analýzu vývoje světového, evropského i tuzemského trhu za období let 1992 až 2012. Pro odhad modelů byla použita metoda nejmenších čtverců.
Zodpovědný cestovní ruch na Lipensku
RAJNOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce je orientována na zodpovědný cestovní ruch na Lipensku. Hlavním cílem práce je zhodnocení současného stavu šetrných typů cestovního ruchu v dané oblasti. Na základě studia literatury a internetových stránek je nejprve provedena analýza nabídky. Analýzou poptávky prostřednictvím dotazníkového šetření je následně zjišťován zájem o vybrané aktivity šetrného cestovního ruchu. Na základě výsledků analýzy nabídky a poptávky jsou vytvořeny návrhy optimalizace využití oblasti v cestovním ruchu.
Vybrané formy prodeje biopotravin - specializované prodejny
HANZALOVÁ, Dana
Hlavním cílem diplomové práce na téma: "Vybrané formy prodeje biopotravin specializované prodejny" je zhodnotit aktuální stav prodeje biopotravin ve specializovaných prodejnách z hlediska šíře sortimentu, podmínek a kultury prodeje. V této práci například zjistíte, jaký je rozdíl mezi českou a zahraniční kvalitou biopotravin, jaký je typický zákazník nakupující biopotraviny, jaké jsou připomínky prodejců k problematice biopotravin apod. Dále byla v této práci řešena problematika regionálního prodeje či prodeje fair trade výrobků. V závěru práce jsou navrhnuta opatření, která by pomohla například k dalšímu rozšiřování odbytu biopotravin. Nejde totiž o rozšíření myšlenky biopotravin, ale spíše o to, aby si spotřebitelé uvědomili výhody nákupu biopotravin právě ve specializovaných prodejnách či v prodejnách zdravé výživy.
Inovace a konkurenceschopnost podniku
Chytilová, Petra ; Kislingerová, Eva (vedoucí práce) ; Pelc, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkami inovací v českém podniku a jejich vlivem na vlastní konkurenceschopnost. Cílem práce v první části je definice pojmů : inovace, konkurenceschopnost a poptávka a jejich vzájemné vazby. Pozornost je věnována vlivům globálního superkonkurenčního a superturbulentního světa na konkurenceschopnost českých podniků. Ukazují se očekávané základní vývojové trendy světa. Druhá část práce charakterizuje český průmyslový podnik (GZ Digital Media, a.s.) a jeho vývojové tendence za uplynulé období. Analyzuje se vývoj jeho základních ukazatelů (rentabilita, aktivita a likvidita podniku) a kvantifikuje se předpověď možnosti jeho bankrotu (Altmanův index, IN 05). Na závěr se definují faktory dosavadní úspěšnosti podniku, mezi něž patří především jeho trvalá a intenzivní inovativnost a silný vliv výrazné osobnosti v managementu podniku.
Behaviorální ekonomie - jak kotva ovlivňuje poptávku
PODHOROVÁ, Nikola
Má bakalářská práce se zabývá behaviorální ekonomií. Část behaviorální ekonomie vychází z psychologie, sociologie a ekonomie. Okrajově se zmiňuji o psychologickém směru - behaviorismu. Zajímám se především o téma: jak kotva ovlivňuje poptávku. Ve své práci ověřuji teorii v praxi, cílem experimentu je prokázat, zda se lidé opravdu nechají ovlivnit kotvou. Oslovila jsem 120 respondentů, kteří byli rozděleni na dvě skupiny, kde každá skupina měla svou verzi dotazníku. Každá verze byla opatřena jinou primární kotvou, čímž měli skupiny rozdílné výsledky. Oba typy dotazníku obsahovaly stejné čtyři otázky. Získaná data jsou zpracována v programu STATISTICA pomocí ANOVY. Typ dotaz-níku, s nímž související primární kotva, ovlivňoval nabízenou cenu respondentů. První dotazník měl primární kotvu snubní prsten a druhý masáže. Ale také se stalo, že někteří respondenti nenabídli nic. Pojmenování hvězdy pro ně nemělo žádnou cenu. Z otázek, které obsahovaly dotazníky, měly vliv na rozhodování stupeň vzdělání a zmíněný typ dotazníku. U ostatních otázek se nepodařilo prokázat, že mají vliv na rozhodování.
Poptávka po golfu v České republice
Horna, Leoš ; Macáková, Libuše (vedoucí práce) ; Nečadová, Marta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá poptávkou po golfu v České republice. Jejím cílem je určit hlavní determinanty poptávky po golfu a jejich vliv na golfový boom v ČR. Úvodní kapitoly jsou věnovány teorii poptávky a jejím determinantám. Poté následuje obecné seznámení s golfem. Konkrétně se jedná o jeho stručnou historii v České republice a představení hry samotné. Prostřední část je věnována i druhé straně na trhu, nabídce. Je zde zanalyzován stav i vývoj golfové infrastruktury z hlediska jednotlivých typů golfových zařízení, ale i jejich cenové náročnosti. Po nabídce je zanalyzován i stav a vývoj členské základny České golfové federace. A poslední kapitola se zabývá jednotlivými determinantami poptávky, jejichž významnost je posuzována na základě dat získaných z dotazníkového šetření.
Faktory ovlivňující poptávku internetového obchodu
Novák, Tomáš ; Adámek, Petr (vedoucí práce) ; Zelený, Lubomír (oponent)
Diplomová práce analyzuje faktory ovlivňující poptávku konkrétního internetového obchodu, kterého je autor diplomové práce majitelem. Teoretická část diplomová práce vychází ze soudobé teorie vztahující se obecně k pojmu "poptávka". Praktická část diplomové práce analyzuje jednotlivé faktory ovlivňující poptávku nejen z pohledu sumarizace výsledků ve sledovaném období, ale i návrhů strategií při řízení internetového obchodu. Primárním cílem diplomové práce je definování klíčových faktorů ovlivňujících poptávku po sortimentu internetového obchodu www.armaturynovak.cz, sekundárním cílem je analýza zvoleného klíčového ukazatele v podobě hodnot dosažené návštěvnosti internetového obchodu a na to navazujících proměnných.
Nabídka a poptávka služeb porodních asistentek v ženské populaci
GAŠPARÍKOVÁ, Renata
Tématem této práce je nabídka a poptávka služeb porodních asistentek v ženské populaci. Teoretická část je zaměřena na kompetence a role porodní asistentky v péči o ženy v každé etapě jejich života. Pro vypracování práce byly stanoveny dva cíle. Cíl 1: Zjistit, jaká je poptávka služeb porodních asistentek u žen. Cíl 2: Zjistit, jaká je nabídka služeb porodních asistentek pro ženy. Pro výzkumné šetření byla zvolena metoda kvantitativního a kvalitativního výzkumu. V kvantitativním výzkumu byla zvolena dotazníková metoda určená ženám v reprodukčním věku 15-45 let a ženám v klimakteriu ve věku 46-70 let. Hypotéza č. 1 ?Ženy mají zájem o psychoprofylaktickou přípravu k porodu? se potvrdila. Hypotéza č. 2 ?Ženy mají zájem o návštěvní službu v šestinedělí? se také potvrdila, ale hypotéza č. 3 ,,Ženy vyhledávají služby porodních asistentek týkající se života v klimakterickém období? potvrzena nebyla. V kvalitativním výzkumu byla použita technika nestandardizovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořily tři soukromé porodní asistentky a tři porodní asistentky pracující v privátních gynekologických ordinacích. Na výzkumnou otázku č. 1 ,,Nabízejí porodní asistentky služby klientkám v celé šíři oblasti péče?? odpověděly soukromé porodní asistentky, že poskytují převážně pouze předporodní přípravu pro těhotné ženy a poradenství v šestinedělí. Porodní asistentky v privátních ordinacích poskytují ženám jen minimum služeb, jen pokud mají čas, nabízejí poradenství ženám v období klimakteria. Výzkumnou otázkou č. 2 ,,Liší se nabídka služeb soukromých porodních asistentek a porodních asistentek pracujících v privátních gynekologických ordinacích?? bylo zjištěno, že soukromé porodní asistentky se zaměřují pouze na těhotné ženy a ženy v období šestinedělí. Porodní asistentky v privátních ordinacích převážně asistují lékaři, na ostatní činnosti jim nezbývá čas. Zmapováním situace byla zjištěna malá informovanost o nabídce a poptávce služeb porodních asistentek. Pro zvýšení informovanosti bude použita edukační kampaň prostřednictvím informačních letáků.
Ekonomika chovu skotu v České republice
KABOŇOVÁ, Simona
V bakalářské práci jsou popsány základní tržní mechanismy, které se podílejí na utváření prostředí agrárního sektoru. Zabývá se hodnocením ekonomiky chovu skotu v České republice, posuzuje masnou a mléčnou produkci ve vztahu k potřebám tržního prostředí. Zaměřuje se na porovnání cen v potravinové komoditní vertikále a vyhodnocuje náklady spojené s výrobou mléka a hovězího masa.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 207 záznamů.   začátekpředchozí146 - 155dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.