Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh tvaru kapoty závodního vozidla na základě analýzy proudění
Šnajdr, Petr ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Michalec, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá snižováním aerodynamického odporu pneumobilu. Shrnuje poznání v oblasti aerodynamiky vozidel a principu CFD simulací. Podstatou práce je návrh tvaru kapoty pro závodní pneumobilu Typhoon, vyvíjeného na FSI VUT, pro co nejnižší odpor vzduchu. K pozorování a analyzování vlivu tvaru kapoty na aerodynamické vlastnosti je využíváno CFD simulací. Navržené tvarové řešení kapoty významně přispívá ke snížení aerodynamického odporu oproti stávající kapotě. Díky tomu jsou zlepšeny výkonnostní parametry vozidla od maximální rychlosti až po dojezdovou vzdálenost. Získané poznatky můžou také pomoci při dalším vývoji pneumobilů a při zlepšování nastavení výpočetního modelu popsaném v práci.
Návrh dynamometru pro závodní pneumobil
Fritscher, Matyáš ; Kubík, Michal (oponent) ; Jeniš, Filip (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem měřící stanice s dynamometrem pro závodní pneumobil vyvíjený studentským týmem. Zařízení má za cíl usnadnit a zpřesnit ladění vozidla pro různé disciplíny. V úvodní části práce je provedena rešerše stávajících řešení komerčních dynamometrů. Dále je v rámci výběru vhodné brzdy posouzena možnost úpravy brzdy, která byla univerzitou nabídnuta k opětovnému využití pro tento projekt. Po ověření, že splňuje nutné požadavky, následuje představení několika koncepčních návrhů. Pro vybranou vlastní koncepci se specifickým řešením pro toto vozidlo je pak provedeno konstrukční řešení včetně ověření bezpečnosti vybraných konstrukčních uzlů.
Návrh topologicky optimalizované těhlice pro závodní pneumobil
Mende, Milan ; Červinek, Ondřej (oponent) ; Vaverka, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce řeší návrh odlehčených předních těhlic pneumobilu Javelin pomocí topologické optimalizace a jejich následnou výrobu aditivní technologií Selective Laser Melting. Materiálem, ze kterého jsou těhlice vyrobeny, je hliníková slitina AlSi10Mg. Topologicky optimalizované díly mají splňovat minimální bezpečnost 2, proto jsou návrhy podrobeny MKP napěťové a deformační analýze, při které je tato bezpečnost ověřena a stanovena maximální deformace. Vzhledem k parametrům brzdové soustavy byly navrženy dvě nesymetrické těhlice. Přesnost výroby byla ověřena prostřednictvím optické digitalizace. Obrobené těhlice byly připevněny na pneumobil a otestovány přímo na vozidle. Při testech ani následných závodech nedošlo k žádnému meznímu stavu a ukázaly se tak jako funkční. Hmotnost levé těhlice byla snížena z 1 609 g na 758 g, pravá byla odlehčena na 741 g.
Design karoserie pneumobilu pro robotickou výrobu
Vevera, Tomáš ; Nevřela, Petr (oponent) ; Škaroupka, David (vedoucí práce)
Práce řeší design karoserie pneumobilu určené pro robotickou výrobu metodou zakřiveného ohýbání. Jsou vyhodnoceny možnosti této technologie a problematika specifického chování CCF geometrií. Za účelem zjednodušení a urychlení návrhového procesu je předložen návrh softwarového nástroje určeného k simulaci CCF geometrií. Získané poznatky jsou využity k vytvoření prototypu navrženého řešení pomocí zakřiveného ohýbání.
Návrh dynamometru pro závodní pneumobil
Fritscher, Matyáš ; Kubík, Michal (oponent) ; Jeniš, Filip (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem měřící stanice s dynamometrem pro závodní pneumobil vyvíjený studentským týmem. Zařízení má za cíl usnadnit a zpřesnit ladění vozidla pro různé disciplíny. V úvodní části práce je provedena rešerše stávajících řešení komerčních dynamometrů. Dále je v rámci výběru vhodné brzdy posouzena možnost úpravy brzdy, která byla univerzitou nabídnuta k opětovnému využití pro tento projekt. Po ověření, že splňuje nutné požadavky, následuje představení několika koncepčních návrhů. Pro vybranou vlastní koncepci se specifickým řešením pro toto vozidlo je pak provedeno konstrukční řešení včetně ověření bezpečnosti vybraných konstrukčních uzlů.
Návrh tvaru kapoty závodního vozidla na základě analýzy proudění
Šnajdr, Petr ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Michalec, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá snižováním aerodynamického odporu pneumobilu. Shrnuje poznání v oblasti aerodynamiky vozidel a principu CFD simulací. Podstatou práce je návrh tvaru kapoty pro závodní pneumobilu Typhoon, vyvíjeného na FSI VUT, pro co nejnižší odpor vzduchu. K pozorování a analyzování vlivu tvaru kapoty na aerodynamické vlastnosti je využíváno CFD simulací. Navržené tvarové řešení kapoty významně přispívá ke snížení aerodynamického odporu oproti stávající kapotě. Díky tomu jsou zlepšeny výkonnostní parametry vozidla od maximální rychlosti až po dojezdovou vzdálenost. Získané poznatky můžou také pomoci při dalším vývoji pneumobilů a při zlepšování nastavení výpočetního modelu popsaném v práci.
Návrh topologicky optimalizované těhlice pro závodní pneumobil
Mende, Milan ; Červinek, Ondřej (oponent) ; Vaverka, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce řeší návrh odlehčených předních těhlic pneumobilu Javelin pomocí topologické optimalizace a jejich následnou výrobu aditivní technologií Selective Laser Melting. Materiálem, ze kterého jsou těhlice vyrobeny, je hliníková slitina AlSi10Mg. Topologicky optimalizované díly mají splňovat minimální bezpečnost 2, proto jsou návrhy podrobeny MKP napěťové a deformační analýze, při které je tato bezpečnost ověřena a stanovena maximální deformace. Vzhledem k parametrům brzdové soustavy byly navrženy dvě nesymetrické těhlice. Přesnost výroby byla ověřena prostřednictvím optické digitalizace. Obrobené těhlice byly připevněny na pneumobil a otestovány přímo na vozidle. Při testech ani následných závodech nedošlo k žádnému meznímu stavu a ukázaly se tak jako funkční. Hmotnost levé těhlice byla snížena z 1 609 g na 758 g, pravá byla odlehčena na 741 g.
Design karoserie pneumobilu pro robotickou výrobu
Vevera, Tomáš ; Nevřela, Petr (oponent) ; Škaroupka, David (vedoucí práce)
Práce řeší design karoserie pneumobilu určené pro robotickou výrobu metodou zakřiveného ohýbání. Jsou vyhodnoceny možnosti této technologie a problematika specifického chování CCF geometrií. Za účelem zjednodušení a urychlení návrhového procesu je předložen návrh softwarového nástroje určeného k simulaci CCF geometrií. Získané poznatky jsou využity k vytvoření prototypu navrženého řešení pomocí zakřiveného ohýbání.
Návrh a analýza rámu závodního pneumobilu
Jelínek, Josef ; Roupec, Jakub (oponent) ; Ranuša, Matúš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce reaguje na změny v pravidlech pro nový ročník soutěže Aventics Pneumobil a současně navrhuje řešení problémů ovlivňujících jízdní vlastnosti, které byly zjištěny během předchozích ročníků. Částí práce je analyzovat potíže stávajících rámů pneumobilů Ústavu Konstruování na VUT v Brně a navrhnout nový koncept rámu eliminující předchozí potíže. Obsahuje základní informace o soutěži Aventics Pneumobil a její pravidla, která se týkají této práce. Pro návrh rámu je potřeba znát vstupní parametry vozidla. Práce se také zaměřuje na výběr prvků pohonné soustavy, návrh několika koncepčních řešení, jejich porovnání s ohledem na požadované vlastnosti vozidla. Těžištěm práce je konstrukční řešení. Na základě vybraného konceptu je vytvořený podrobný CAD model vozidla. Jsou definovány limitní stavy zatížení v provozu a model je dále přenesen do softwaru pro řešení problému metodou konečných prvků, kde je zatěžován. Závěrem jsou shrnuty výsledky práce a doporučen další postup.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.