Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh tvaru kapoty závodního vozidla na základě analýzy proudění
Šnajdr, Petr ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Michalec, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá snižováním aerodynamického odporu pneumobilu. Shrnuje poznání v oblasti aerodynamiky vozidel a principu CFD simulací. Podstatou práce je návrh tvaru kapoty pro závodní pneumobilu Typhoon, vyvíjeného na FSI VUT, pro co nejnižší odpor vzduchu. K pozorování a analyzování vlivu tvaru kapoty na aerodynamické vlastnosti je využíváno CFD simulací. Navržené tvarové řešení kapoty významně přispívá ke snížení aerodynamického odporu oproti stávající kapotě. Díky tomu jsou zlepšeny výkonnostní parametry vozidla od maximální rychlosti až po dojezdovou vzdálenost. Získané poznatky můžou také pomoci při dalším vývoji pneumobilů a při zlepšování nastavení výpočetního modelu popsaném v práci.
Design VTOL letadla
Šnajdr, Petr ; Sládek, Josef (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepční vizí designu VTOL letadla jako možného způsobu budoucí dopravy. Práce obsahuje analýzu současně vyvíjených strojů této kategorie a také stručný technický přehled letadel. Cílem práce je design koncept VTOL letounu pro hromadnou přepravu osob s nízkou produkcí emisí. Navržený letoun má konfiguraci blended-wing s kapacitou 16 osob. Ekologickým palivem pro bezemisní provoz je plynný vodík zajišťující dolet přes 2000 km. Inovativním řešením zabudování proudového pohonného systému do konstrukce letounu je výsledný tvar čistý s podobou jednoho velkého křídla, které dodává letounu futuristický aerodynamický vzhled. Zajímavým řešením je také nastupování do letounu v podobě velkých dveří po stranách letounu, které umožňuje snížit rozměry, a tím odpor letadla. Výsledný design přináší nejen elegantní, futuristicky tvarovaný letoun, ale i způsob řešení vertikálního vzletu a přistání společně s navrženým nastupování může být inspirací pro budoucí generace letadel.
Design VTOL letadla
Šnajdr, Petr ; Sládek, Josef (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepční vizí designu VTOL letadla jako možného způsobu budoucí dopravy. Práce obsahuje analýzu současně vyvíjených strojů této kategorie a také stručný technický přehled letadel. Cílem práce je design koncept VTOL letounu pro hromadnou přepravu osob s nízkou produkcí emisí. Navržený letoun má konfiguraci blended-wing s kapacitou 16 osob. Ekologickým palivem pro bezemisní provoz je plynný vodík zajišťující dolet přes 2000 km. Inovativním řešením zabudování proudového pohonného systému do konstrukce letounu je výsledný tvar čistý s podobou jednoho velkého křídla, které dodává letounu futuristický aerodynamický vzhled. Zajímavým řešením je také nastupování do letounu v podobě velkých dveří po stranách letounu, které umožňuje snížit rozměry, a tím odpor letadla. Výsledný design přináší nejen elegantní, futuristicky tvarovaný letoun, ale i způsob řešení vertikálního vzletu a přistání společně s navrženým nastupování může být inspirací pro budoucí generace letadel.
Návrh tvaru kapoty závodního vozidla na základě analýzy proudění
Šnajdr, Petr ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Michalec, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá snižováním aerodynamického odporu pneumobilu. Shrnuje poznání v oblasti aerodynamiky vozidel a principu CFD simulací. Podstatou práce je návrh tvaru kapoty pro závodní pneumobilu Typhoon, vyvíjeného na FSI VUT, pro co nejnižší odpor vzduchu. K pozorování a analyzování vlivu tvaru kapoty na aerodynamické vlastnosti je využíváno CFD simulací. Navržené tvarové řešení kapoty významně přispívá ke snížení aerodynamického odporu oproti stávající kapotě. Díky tomu jsou zlepšeny výkonnostní parametry vozidla od maximální rychlosti až po dojezdovou vzdálenost. Získané poznatky můžou také pomoci při dalším vývoji pneumobilů a při zlepšování nastavení výpočetního modelu popsaném v práci.

Viz též: podobná jména autorů
3 Šnajdr, Pavel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.