Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv rychlosti rázového zatěžování na napjatost, deformaci a spolehlivost komponenty palivového systému automobilu
Dobeš, Martin ; Horyl, Petr (oponent) ; Návrat, Tomáš (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
Pasivní bezpečnost automobilu je pojem velmi známý, avšak tento pojem lze dále kategorizovat na různá témata pasivní bezpečnosti automobilu, bezpečnost zádržných systémů, bezpečnostních asistentů (ABS, ESP, ASR, atd.). Jedním z těchto témat je i pasivní bezpečnost palivového systému automobilu. Zde musí být zajištěna bezpečnost a těsnost systému i za nestandartních podmínek, jako je náraz automobilu do pevné překážky apod. V oblasti bezpečnosti vozidel se tato problematika často nezmiňuje, resp. je chápána jako standart. Ovšem za zdánlivě jednoduchými řešeními, které bezpečné chování palivového systému zajišťují, je mnoho zajímavých technických opatření a zařízení, často i patentovaných. Ve většině případů je vývoj těchto technických řešení podpořen výpočtovým modelováním a to v různých fázích samotného vývoje. Disertační práce se zabývá působením rázového zatížení na plastové komponenty palivového systému, konkrétně se jedná o palivový čerpadlový modul (FSM), který je zamontován uvnitř palivové nádrže. Zde je z hlediska pasivní bezpečnosti nejdůležitější částí celého čerpadlového modulu příruba. Tento dílec uzavírá celou sestavu FSM na vnější straně palivové nádrže. Práce se soustřeďuje na konečně-prvkové simulace kompletní, či částečné sestavy FSM během rázového zatížení. Hlavním zaměřením této práce jsou výpočtové materiálové modely, které zohledňují důležité aspekty mechanického chování polymerních materiálů během rázového zatížení. Je zde uvedeno široké množství experimentů, ať už vlastních, či standardizovaných, pomocí kterých se jednak stanovují materiálové charakteristiky, či verifikace numerických analýz s fyzickými experimenty. Pro numerické simulace byl použit převážně explicitní řešič LS-DYNA. Celkové výsledky práce přinášejí nové kvantifikované výsledky chování polymerního materiálu TSCP nejen pro rázové zatížení. Praktická část práce určuje metodiku výpočtu rázového zatížení pro produkt FSM. Tato metodika je přímo použitelná při samotném vývoji nového produktu. Během práce bylo vyvinuto a testováno několik výpočtových materiálových modelů. Nejlepší výsledky v době vypracování této práce vykazuje použití materiálového modelu *MAT_24 v kombinaci s *MAT_ADD_EROSION. Limity pro porušení v tomto modelu byly stanoveny empiricky vlastní metodikou. V dalších navazujících pracích by měla být věnována pozornost materiálovému modelu *MAT_SAMP-1, který byl částečně řešen i v této disertační práci.
Historický vývoj a moderní trendy bezpečnostních prvků osobních automobilů
Máčala, Stanislav ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
V mé bakalářské práci se zaměřuji na bezpečnost u osobních automobilů. Je zde krátce shrnuta historie, dále se zabývám aktivními a pasivními prvky bezpečnosti. Jedna kapitola je věnována komfortním systémům. Jsou zde také zmíněny nárazové zkoušky (tzv. Crash testy).
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza výztužného rámu automobilu
Dobeš, Martin ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá deformačně-napjatostní a spolehlivostní analýzou výztužných bezpečnostních rámů v závodních automobilech tzv. bezpečnostních klecí. Bezpečnostní rám spadá do oblasti pasivní bezpečnosti. Prvky pasivní bezpečnosti jsou ty prvky, které se aktivují až v okamžiku havárie automobilu. Bezpečnostní rám v automobilu má za úkol především vyztužit samotnou karoserii a zajistit tak dostatečnou tuhost skeletu automobilu. Diplomová práce je v první části zaměřena na určování deformačně-napjatostních stavů, které vznikají při statických zkouškách ochranných rámů. Jejich posouzení je dáno homologací Mezinárodní automobilové federace FIA, dle níž se zkoušky ochranných rámů provádějí. Úloha je řešena výpočtovým modelováním s využitím metody konečných prvků. První část práce slouží pro posouzení tuhosti a bezpečnosti ochranného rámu při zatížení, které odpovídá statickým homologačním zkouškám. Druhá část diplomové práce se zabývá posouzením vlivu rychlosti zatěžování na napjatost a deformaci rámu pomocí výpočtového modelování s využitím výpočtového programu LS-DYNA.
Systémy pro ochranu chodců při srážce s vozidlem
Rupčík, Jan ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá ochranou chodců při střetu s vozidlem. V první části je popsána historii bezpečnosti automobilů. Další část je zaměřena na hodnocení bezpečnosti vozidel. Následující kapitoly jsou věnovány pasivní bezpečnosti vozidel a aktivním systémům zabraňujícím střet vozidla s chodcem. V poslední části je popsáno objektivní zkoumání efektivity systémů.
Konvenční a malé modulární reaktory
Vintr, Lukáš ; Lisá, Hana (oponent) ; Milčák, Pavel (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce se zabývá jadernou energetikou. Obsahuje stručnou historii vývoje tohoto odvětví a poskytuje vhled do problematiky průběhu a řízení štěpné řetězové reakce, kterou využíváme v jaderných reaktorech. Dále popisuje konvenční typy reaktorů a současný stav jejich rozšíření po světě. Následně zmiňuje výzkumné cíle stanovené Mezinárodním fórem pro IV. generaci. Na závěr definuje malé modulární reaktory, popisuje množství koncepčních návrhů a obsahuje analýzu současného stavu jejich vývoje spolu s možnostmi jejich využití pro výrobu elektrické energie nebo procesního tepla.
Pasivní bezpečnost - čelní srážka
Sendlerová, Kateřina ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá pasivní bezpečností, konkrétně pasivní bezpečností při čelní srážce. Práce obsahuje rešeršní část v oblasti pasivní bezpečnosti, a to od její historie až po detailní popis chování karoserie při čelní srážce automobilu. Je zde i rozebrána nehodovost s ohledem na zranění posádky a chodců. Cílem práce je pak návrh opatření pro zlepšení pasivní bezpečnosti nejen automobilu a jeho posádky, ale i chodců při dopravní nehodě.
Konvenční a malé modulární reaktory
Vintr, Lukáš ; Lisá, Hana (oponent) ; Milčák, Pavel (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce se zabývá jadernou energetikou. Obsahuje stručnou historii vývoje tohoto odvětví a poskytuje vhled do problematiky průběhu a řízení štěpné řetězové reakce, kterou využíváme v jaderných reaktorech. Dále popisuje konvenční typy reaktorů a současný stav jejich rozšíření po světě. Následně zmiňuje výzkumné cíle stanovené Mezinárodním fórem pro IV. generaci. Na závěr definuje malé modulární reaktory, popisuje množství koncepčních návrhů a obsahuje analýzu současného stavu jejich vývoje spolu s možnostmi jejich využití pro výrobu elektrické energie nebo procesního tepla.
Systémy pasivní bezpečnosti vozidel
Jelínek, Adam ; Rozsíval, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato rešeršní bakalářská práce se zabývá detailním popisem prvků pasivní bezpečnosti moderních vozidel a charakterizací vývoje těchto prvků vzhledem k elektromobilitě a autonomním vozidlům. Detailní konstrukční i materiálový popis karoserie vozidla z hlediska pasivní bezpečnosti je společně s popisem zádržných systémů doplněn o nastínění historického vývoje jednotlivých prvků. Závěrečná část práce čtenáři přibližuje aplikace a nutné změny těchto prvků v případě elektromobilů a autonomních vozidel.
Vývoj aktivních a pasivních bezpečnostních prvků osobních automobilů
Kubín, Tomáš
V mé bakalářské práci se zabývám problematikou aktivní a pasivní bezpečnosti osobních automobilů. V úvodní části se věnuji historickému vývoji bezpečnosti motorových vozidel a základnímu rozdělení bezpečnostních prvků. V druhé části uvádím nároky na plnění homologačních předpisů v oblasti bezpečnosti vozidel. V další části se bakalářská práce soustředí na současné prvky aktivní a pasivní bezpečnosti. V poslední části mé práce přibližuji trendy v oblasti pasivní bezpečnosti osobních automobilů.
Automatizace návrhu šroubované mříže z pozinkovaných trubek
Hůlka, Radek ; Mrázek, Vojtěch (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá automatizovaným návrhem mříží z pozinkovaných trubek a snaží se tak rozšířit možnosti pasivní ochrany majetku. Cílem je prostudovat problematiku návrhu mříží a podobných problémů. Následně popisuje postup návrhu funkčního řešení, které je nakonec implementováno a otestováno.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.