Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bezbariérové město – náměstí v Poděbradech
Kronowetterová, Marie ; Dobiášová, Lucie (oponent) ; Okřinová, Petra (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá bezbariérovým užíváním veřejného prostranství města, konkrétně náměstí Jiřího v Poděbradech. Z globálního pohledu řeší problematiku osob s omezenými schopnostmi pohybu a orientace a jejich konkrétní potřeby pro nejvhodnější řešení návrhu. Práce se věnuje mapování a analýze bezbariérovosti na zmiňovaném náměstí podle Vyhlášky č. 398/2009, o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb. V další části se zabývá ověřením a posouzení nového návrhu řešení náměstí dle veřejné architektonické soutěže. Návrh i stávající stav prostranství jsou zhodnoceny pomocí numerického modelu pěších a dle získaných výsledků jsou navržené změny pro optimalizovanou verzi návrhu.
Analýza dopravního uzlu s využitím simulačních nástrojů
Nikolov, Daniel ; Plášek, Josef (oponent) ; Okřinová, Petra (vedoucí práce)
V roce 2018 byla Kanceláří architekta města Brna připravována ideová urbanistická soutěž, která nastínila směr celkového řešení Mendlova náměstí. Vítězný návrh zakládá na celkové změně organizace dopravy. Záměrem bylo tedy naplánovat revitalizaci zároveň s připravovanou opravou parovodu, která bude probíhat od dubna do září roku 2021. A jako by tomu osud chtěl rok 2021 je výročím 200 let od narození J. G. Mendela – zakladatele genetiky po kterém je náměstí pojmenováno. Cílem revitalizace je minimalizovat neatraktivitu a nefunkčnost prostoru. Tímto způsobem výrazně změnit komfortní podmínky přestupního uzlu. Cílem této diplomové práce je rozklíčování kritických míst z pohledu pěší dopravy a následně stanovit efektivní kroky vedoucí k jejich optimalizaci. Dále se práce zabývá novým oborem Smart City a jeho využitím pro sběr experimentálních dat, které by byly možné využít ke zlepšení vstupních dat při tvorbě numerických modelů veřejných prostorů.
Metody snížení dopravního kolapsu uvnitř velkých měst
Hlaváček, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce pojednává o metodách snižování dopravního kolapsu ve velkých městech. Z důvodu výrazného nárůstu množství motorových vozidel, především osobních automobilů, často dochází k přetížení městské dopravní infrastruktury. V rešeršní části jsou popsány metody, kterými je možno k problematice přistupovat. Pozornost je věnována časově proměnným poplatkům za vjezd a výsledkům jejich aplikace v různých městech. Dále problematice první a poslední míle v městské dopravě, strategii parkování a cyklistické a pěší dopravě. Účelem těchto metod je snížení množství osobních automobilů ve městech, efektivní využití jiných dopravních prostředků a zvýšení plynulosti dopravy. Do rešeršní části také spadá kapitola, popisující přístup vybraných světových měst. Jako společné rysy těchto měst jsou vybrány: důraz na VHD, efektivní dopravní systém (vázán na celkový městský plán), dobré podmínky pro chodce a cyklisty a také snaha o zajištění co nejpříjemnějšího života obyvatel (ekologie, job-housing balance atd.). Praktická část práce je věnována aplikaci získaných poznatků na město Brno. Jsou v ní popsány současné nedostatky brněnské dopravní infrastruktury a strategie vedení města na její zlepšování. Jako další možnosti zlepšení jsou navrženy časově proměnné poplatky za vjezd, zlepšování podmínek pro cyklisty a budování nových parkovišť.
Modelování pohybu osob při konání hromadných akcí
Nikolov, Daniel ; Apeltauer, Tomáš (oponent) ; Okřinová, Petra (vedoucí práce)
Vizovické Trnkobraní, jeden ze středně velkých festivalů každoročně pořádaných v naší republice. Bakalářská práce se zabývá modelováním pohybu osob právě během této kulturní události. Pro lepší pochopení problematiky, byli vytvořeny rozdílné scénáře a ve vyhodnocení následně došlo k jejich srovnání. Cílem této bakalářské práce je rozklíčování krizových míst festivalu z pohledu pěší dopravy a následně stanovit efektivní kroky vedoucí k jejich optimalizaci. Dále klade důraz na minimální požadavky základního systému ochrany měkkých cílů, při pořádání hromadně kulturních akcí. A v poslední řadě přiblížení tvorby modelu široké veřejnosti.
Návrh zóny 30 v Českých Budějovicích v blízkosti Dubičného potoka
Indráková, Kristýna ; Budík, Ondřej (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem nové místní komunikace, návrhem zón 30 a návrhem rekonstrukce komunikace na části ulice Vrbenská v Českých Budějovicích. Na komunikaci na části ulice Vrbenská jsou napojeny ostatní navržené větve. Celkově se stavba skládá ze 7 větví. Tyto větve budou sloužit jako přístupové komunikace k nově vystavěným plochám sloužících pro bydlení. V rámci projektu byla řešena statická doprava, veřejná hromadná doprava, pěší doprava s ohledem na bezbariérové užívání stavby, a také byla vyhotovena i vizualizace návrhu.
Projekt nordic walkingových tras
Ondřich, Jan ; Tomášková,, Iva (oponent) ; Lepková, Hana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem nordic walkingových tras v okolí Palackého vrchu v Brně. Je zaměřena na zdravý životní styl spojený s nordic walking a na vybudování nových okruhů s různou obtížností na Palackého vrchu. S tímto je spojeno i značení těchto nordic walkingových tras a návrhy informačního systému pro návštěvníky.
Metody snížení dopravního kolapsu uvnitř velkých měst
Hlaváček, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce pojednává o metodách snižování dopravního kolapsu ve velkých městech. Z důvodu výrazného nárůstu množství motorových vozidel, především osobních automobilů, často dochází k přetížení městské dopravní infrastruktury. V rešeršní části jsou popsány metody, kterými je možno k problematice přistupovat. Pozornost je věnována časově proměnným poplatkům za vjezd a výsledkům jejich aplikace v různých městech. Dále problematice první a poslední míle v městské dopravě, strategii parkování a cyklistické a pěší dopravě. Účelem těchto metod je snížení množství osobních automobilů ve městech, efektivní využití jiných dopravních prostředků a zvýšení plynulosti dopravy. Do rešeršní části také spadá kapitola, popisující přístup vybraných světových měst. Jako společné rysy těchto měst jsou vybrány: důraz na VHD, efektivní dopravní systém (vázán na celkový městský plán), dobré podmínky pro chodce a cyklisty a také snaha o zajištění co nejpříjemnějšího života obyvatel (ekologie, job-housing balance atd.). Praktická část práce je věnována aplikaci získaných poznatků na město Brno. Jsou v ní popsány současné nedostatky brněnské dopravní infrastruktury a strategie vedení města na její zlepšování. Jako další možnosti zlepšení jsou navrženy časově proměnné poplatky za vjezd, zlepšování podmínek pro cyklisty a budování nových parkovišť.
Využití výsledků analýz numerických modelů pěší dopravy pro plánování veřejných prostorů
Nikolov, Daniel ; Okřinová, Petra
Simulace se v jakémkoliv kontextu stávají naprostým standardem již v mnoha oborech. A právě numerické modely pěší dopravy mohou být účinným nástrojem i ve stavebnictví. Sloužit mohou především odborníkům z řad urbanistů, architektů, projektových inženýrů, úředníků stavebních odborů obcí a měst při rozhodování o nejlepším řešení návrhu veřejných ploch. Optimalizace numerickým modelováním poskytuje potřebnou zpětnou vazbu a možnosti opakovaného ověřování návrhu pro nalezení inovativního řešení ze strany tvůrců. Za pomoci jejich výstupů lze identifikovat kritická místa a plochy, které z pohledu pěší dopravy nevyhovují komfortním kritériím.
Analýza dopravního uzlu s využitím simulačních nástrojů
Nikolov, Daniel ; Plášek, Josef (oponent) ; Okřinová, Petra (vedoucí práce)
V roce 2018 byla Kanceláří architekta města Brna připravována ideová urbanistická soutěž, která nastínila směr celkového řešení Mendlova náměstí. Vítězný návrh zakládá na celkové změně organizace dopravy. Záměrem bylo tedy naplánovat revitalizaci zároveň s připravovanou opravou parovodu, která bude probíhat od dubna do září roku 2021. A jako by tomu osud chtěl rok 2021 je výročím 200 let od narození J. G. Mendela – zakladatele genetiky po kterém je náměstí pojmenováno. Cílem revitalizace je minimalizovat neatraktivitu a nefunkčnost prostoru. Tímto způsobem výrazně změnit komfortní podmínky přestupního uzlu. Cílem této diplomové práce je rozklíčování kritických míst z pohledu pěší dopravy a následně stanovit efektivní kroky vedoucí k jejich optimalizaci. Dále se práce zabývá novým oborem Smart City a jeho využitím pro sběr experimentálních dat, které by byly možné využít ke zlepšení vstupních dat při tvorbě numerických modelů veřejných prostorů.
Bezbariérové město – náměstí v Poděbradech
Kronowetterová, Marie ; Dobiášová, Lucie (oponent) ; Okřinová, Petra (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá bezbariérovým užíváním veřejného prostranství města, konkrétně náměstí Jiřího v Poděbradech. Z globálního pohledu řeší problematiku osob s omezenými schopnostmi pohybu a orientace a jejich konkrétní potřeby pro nejvhodnější řešení návrhu. Práce se věnuje mapování a analýze bezbariérovosti na zmiňovaném náměstí podle Vyhlášky č. 398/2009, o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb. V další části se zabývá ověřením a posouzení nového návrhu řešení náměstí dle veřejné architektonické soutěže. Návrh i stávající stav prostranství jsou zhodnoceny pomocí numerického modelu pěších a dle získaných výsledků jsou navržené změny pro optimalizovanou verzi návrhu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.