Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Novinový titulek - srovnání titulků v bulvárních a seriózních tiskovinách a jejich internetové verzi
Kopřivová, Jana ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Cílem této práce bylo vysledovat obecné tendence při tvorbě titulků v bulvárních a seriózních tiskovinách a jejich internetových verzích. Základem pro tuto práci byl vzorek titulků z dvanácti novin, které vyšly v lednu a únoru roku 2013. Na základě stylistické a pragmatické analýzy a komparace těchto titulků lze vyvodit následující závěry. Analyzované titulky se odlišují grafickou úpravou a použitými jazykovými prostředky. Bulvární média se snaží zaujmout potenciální čtenáře především grafickou úpravou titulků, zatímco seriózní média kladou větší důraz na obsah titulků. Pro bulvár jsou charakteristické barevné titulky, verzálky a přesah titulků do ostatních komponent článku. Titulky seriózních médií jsou tištěny černou barvou a stojí na stránce samostatně. Jedním z rozdílů mezi titulky bulvárních a seriózních médií je jejich délka - bulvár obvykle volí kratší titulky než média seriózní. Základ titulků by měl tvořit neutrální spisovný jazyk, přesto se v titulcích seriózních a bulvárních médií vyskytují i nespisovné výrazy. Titulky bulvárních médií na rozdíl od titulků médií seriózních obsahují expresivní příznaky. Výpovědi v titulcích mají nejčastěji funkci asertivní, dále funkci interogativní a direktivní. Bulvární média častěji než média seriózní volí v titulcích výpovědi s funkcí interogativní.
Novinový titulek - srovnání titulků v bulvárních a seriózních tiskovinách a jejich internetové verzi
Kopřivová, Jana ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Cílem této práce bylo vysledovat obecné tendence při tvorbě titulků v bulvárních a seriózních tiskovinách a jejich internetových verzích. Základem pro tuto práci byl vzorek titulků z dvanácti novin, které vyšly v lednu a únoru roku 2013. Na základě stylistické a pragmatické analýzy a komparace těchto titulků lze vyvodit následující závěry. Analyzované titulky se odlišují grafickou úpravou a použitými jazykovými prostředky. Bulvární média se snaží zaujmout potenciální čtenáře především grafickou úpravou titulků, zatímco seriózní média kladou větší důraz na obsah titulků. Pro bulvár jsou charakteristické barevné titulky, verzálky a přesah titulků do ostatních komponent článku. Titulky seriózních médií jsou tištěny černou barvou a stojí na stránce samostatně. Jedním z rozdílů mezi titulky bulvárních a seriózních médií je jejich délka - bulvár obvykle volí kratší titulky než média seriózní. Základ titulků by měl tvořit neutrální spisovný jazyk, přesto se v titulcích seriózních a bulvárních médií vyskytují i nespisovné výrazy. Titulky bulvárních médií na rozdíl od titulků médií seriózních obsahují expresivní příznaky. Výpovědi v titulcích mají nejčastěji funkci asertivní, dále funkci interogativní a direktivní. Bulvární média častěji než média seriózní volí v titulcích výpovědi s funkcí interogativní.
Relaunch Hospodářských novin (2009) a Mladé fronty Dnes (2010) - srovnávací analýza
Keményová, Zuzana ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předmětem této diplomové práce jsou dva české celostátní deníky - Hospodářské noviny a Mladá fronta Dnes. Práce se zaměřuje na grafický relaunch, jímž tato periodika prošla v letech 2009 a 2010. Analyzuje, jak grafická přeměna ovlivnila podobu těchto deníků, obsah i jejich pozici na mediálním trhu. Analýza se podrobně věnuje změnám v oblasti grafiky layoutu, například velikosti titulků, úpravě fotek, použití barev či zlomení textů a doprovodným grafickým prvkům. Stejnou měrou práce analyzuje i změnu obsahu novin. Především jak relaunch ovlivnil obsah článků, například jazykovou stylistiku autorů a množství a způsob prezentace informací. Dalším analyzovaným aspektem je vliv relaunche na prodaný náklad, čtenost a výdělečnost novin, na složení publika a spokojenost dosavadních čtenářů. Obsahem práce je také porovnání pozic obou vydavatelů (Economia a Mafra) a rozhovory s jejich představiteli, v nichž vysvětlují, s jakým záměrem relaunch spustili a jak jsou s odstupem času spokojeni s jeho výsledkem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.