Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Foreign language and the psychotherapist: a study from a psychodynamic perspective
Or-Gordon, Enav ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Vavrda, Vladimír (oponent) ; Štech, Stanislav (oponent)
Jak už víme od Freudových začátků, jazyk je hlavním médiem všech druhů psychoanalýzy a analytické psychoterapie, "léčby mluvením". Jazyk je jejím nástrojem pro sdělení pacienta a pro interpretaci a intervenci terapeuta. Volba slov, formulace vět, sdělené asociace a sny tvoří krajinu vnitřního světa subjektu a jeho nevědomí. Předkládaný výzkum se zaměřuje na zkušenosti a důsledky terapeutické práce v cizím jazyce. Sběr dat zahrnoval rozhovory s devíti polyglotními terapeuty, analýzu vlastní zkušenosti výzkumnice jako polyglotní terapeutky praktikující psychoterapii ve třech jazycích a také teoretický výzkum psychodynamických, lingvistických a vývojových aspektů polyglotů. Tematická analýza příspěvků účastníků vyústila v následující témata: 1. Vztah polyglotních terapeutů k jejich různým jazykům. 2. Identita. 3. Práce polyglotního terapeuta, se dvěma podtématy: 3.1. Neverbální prvky. 3.2. Technické otázky. Tato témata jsou prezentována a diskutována s využitím citací účastníků a teoretické literatury. Na základě další, psychoanalyticky podložené kvalitativní analýzy byl zaveden pojem "terapeutický mateřský jazyk", který vyjadřuje skutečnost, že vzhledem k holistické povaze výcvikového procesu terapeuta má jazyk výcviku tendenci se hluboce vtělit (anglicky: embodied) do terapeuta, ať už se jedná o...
Logopedická intervence u dětí z vícejazyčného prostředí
Jehličková, Hana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
1 ABSTRAKT Předložená práce se zabývá vývojem řeči dítěte vychovávaného ve vícejazyčném prostředí, resp. dětským bilingvismem, a případnými obtížemi, které mohou tento vývoj doprovázet. Cílem této práce je prozkoumat vliv působení více jazyků při osvojování řeči dítětem a možnosti logopedické intervence u více-lingválních dětí. Teoretický základ vychází z analýzy odborné literatury na dané téma. Zahrnuje vymezení základních pojmů, sleduje vývoj řeči dítěte v souvislosti s vícejazyčným prostředím, typem a způsobem osvojování dalšího jazyka. Zabývá se dále potížemi těchto dětí v oblasti řeči, specifiky a možnými postupy nápravy v rámci logopedické intervence. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkum ve formě kazuistik, za použití metody rozhovoru, pozorování a rozboru výsledků činnosti. KLÍČOVÁ SLOVA vícejazyčné prostředí, logopedická intervence, bilingvní, multilingvní, vývoj řeči
Logopedická intervence u dětí z vícejazyčného prostředí
Jehličková, Hana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
1 ABSTRAKT Předložená práce se zabývá vývojem řeči dítěte vychovávaného ve vícejazyčném prostředí, resp. dětským bilingvismem, a případnými obtížemi, které mohou tento vývoj doprovázet. Cílem této práce je prozkoumat vliv působení více jazyků při osvojování řeči dítětem a možnosti logopedické intervence u více-lingválních dětí. Teoretický základ vychází z analýzy odborné literatury na dané téma. Zahrnuje vymezení základních pojmů, sleduje vývoj řeči dítěte v souvislosti s vícejazyčným prostředím, typem a způsobem osvojování dalšího jazyka. Zabývá se dále potížemi těchto dětí v oblasti řeči, specifiky a možnými postupy nápravy v rámci logopedické intervence. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkum ve formě kazuistik, za použití metody rozhovoru, pozorování a rozboru výsledků činnosti. KLÍČOVÁ SLOVA vícejazyčné prostředí, logopedická intervence, bilingvní, multilingvní, vývoj řeči

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.