Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí47 - 56další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pojetí Informatiky
Slovák, Martin ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent)
Cílem práce je popsat informatiku, jakožto vědu, zabývající se informacemi a systémy (ačkoli její běžně vnímané pojetí směřuje spíše k využívání informačních technologií). Souhrnné poznatky jsou vytvořeny na základě studia dostupné literatury a získaných znalostí ze studia na Vysoké škole ekonomické v Praze. Za přínos této práce lze považovat komplexní nastínění dané oblasti, týkající se informatiky (ať již z pohledu na business, odvětví, informační systémy, či pojetí další) a taktéž srovnání, co je pod pojmem informatika míněno na světových univerzitách.
Základy výpočetní techniky pro 1. stupeň ZŠ
Hutárková, Tereza ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření učebnice Základy informatiky a výpočetní techniky pro žáky 2. až 3. třídy. V teoretické části se práce věnuje charakteristice žáků ve věku mezi 8. až 11. rokem, historií počítačů a předmětu informatika a výpočetní technika (IVT), stejně tak i analýze v současnosti, počítače ve školství, IVT na základních školách, co je to Rámcový vzdělávací program (RVP) a Školní vzdělávací program (ŠVP) a další. Dále je zde metodická příručka a návod pro začínající autory učebnic. Neméně důležitou částí je praktická část. Ta se zabývá vytvořením učebnice, kde jsou rozebrány? jednotlivé kapitoly (Pojďme se seznámit, Hardware, Software), dále například vyzdvihnutí nápadu jako takového při tvorbě učebnice. Celé to končí testováním? nebo-li analýzou učebnice. Součástí práce je zmiňovaná a nově vytvořená učebnice. V příloze je uveden pro lepší orientaci slovník použitých pojmů především z oblasti didaktiky.
Výuka základů informatiky na vybraných univerzitách
Štumpa, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Nováček, Jan (oponent) ; Jelínková, Šárka (oponent)
Práce se zabývá analýzou výuky základů informatiky na vybraných univerzitách v České Republice. Do srovnání jsou zahrnuty čtyři vysoké školy. Vysoká škola ekonomická v Praze a Česká zemědělská univerzita v Praze zastupují ve výběru státní vysoké školy. Soukromé vysoké školy jsou zastoupeny Vysokou školou finanční a správní v Praze a Metropolitní univerzitou Praha. V práci jsou definovány vlastní základy informatiky, které jsou rozděleny na dvě oblasti. První se zabývá schopností práce s počítačem a aplikačním softwarem, druhá zkoumá úroveň práce s informacemi. Dále jsou v práci analyzovány vstupní znalosti studentů vysokých škol vzhledem k definovaným základům. Po výběru a popisu srovnávacích kritérií následuje vlastní srovnání. To je rozčleněno do tří úrovní, ve kterých jsou srovnávány schopnosti práce s aplikačním softwarem, teoretické znalosti a ostatní relevantní faktory. Závěr práce shrnuje výsledky srovnání a naznačuje směr řešení vzniklých problémů.
Měnící se význam a vliv informací
Láznička, Jan ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Pavlíček, Antonín (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nejprve podstatou lidského myšlení, protože právě v mozku dochází k procesům, díky kterým informace chápeme a pracujeme s nimi. Jsou zde nastíněny důvody, proč lidé jednají různě, i pokud mají stejné údaje, porovnány možnosti rozhodnutí založených na jedinečnosti člověka. Samozřejmostí při práci s informacemi jsou informační zdroje, v textu popsány s ohledem na minulou dobu a současnost. Se zdokonalujícími ICT, nárůstem počtu informací a jejich důležitosti, je kladen velký důraz na zabezpečení informací. Proto jsou zde rozepsány i základní šifrovací algoritmy používané v kryptologii. Závěr práce je věnován náhledu na budoucnost práce s informacemi.
Řízení informatiky v malých a středních firmách
Stoilov, Martin ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Klas, Jan (oponent)
Bakalářská práce pojednává o moderních přístupech k řízení informatiky v malých a středních firmách s ohledem na uznávané metodické rámce ITIL v3 a CobiT 4.1. Také vysvětluje životní cyklus podnikového procesu a jeho optimalizaci s využitím prostředků ICT. Druhá část práce je koncipována jako ukázka konkrétního postupu procesní analýzy a návrhu zlepšení ve skutečné firmě.
Srovnávací studie výuky informatiky na vysokých školách v České republice a ve Velké Británii
Doseděl, Martin ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Hes, Martin (oponent)
Vymezení informatiky jako vědní disciplíny a její úlohy v současné společnosti. Vliv informačních technologií na současnou společnost a její přínos, analýza a srovnání výuky informatiky na univerzitách. Metodika hodnocení a hodnocení studijních plánů na českých a britských univerzitách. Návrh optimálních studijních plánů pro jednotlivé studijní obory.
EXISTUJE KOMPLEXNÍ NÁVOD JAK EFEKTIVNĚ ŘÍDIT PODNIKOVOU INFORMATIKU?
Bastlová, Jitka ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Mikeska, Lukáš (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je prozkoumat jednotlivé obecně uznávané rámce, metodiky a standardy určené pro efektivní řízení podnikové informatiky a na základě tohoto zkoumání zjistit, zda existuje jeden konkrétní návod, který lze použít pro efektivní řízení podnikové informatiky. Součástí práce je vydefinování kritérií pro výběr vhodného rámce, metodik a standardů pro konkrétní oblast podnikové informatiky a jejich praktická aplikace ve společnosti TO2CR. Na základě prostudovaných materiálů týkajících se zvolených rámců, metodik a standardů a legislativní norem jsem zvolila kritéria pro výběr vhodné kombinace pro implementaci. Struktura a obsah práce jednotlivých kapitol je navržena tak, aby čtenář postupně získával informace o IT governance, o obsahu a zaměření norem, standardů, metodik a legislativních rámců a o výběru rámce, metodik či standardů pro konkrétní oblast řízení informační bezpečnosti a uvedení případové studie z praxe. Závěrem práce je zjištění, že v současnosti neexistuje žádný dostatečně komplexní návod pro efektivní řízení podnikové informatiky. Naopak je vhodné využít správnou kombinaci těchto rámců, metodik a norem.
ŘÍZENÍ INFORMATIKY VE VALEO GROUP - ROZDĚLENÍ KOMPETENCÍ
Lisý, Tomáš ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Fencl, Martin (oponent)
Text se zabývá řízením informatiky v divizi společnosti Valeo. Hledá nedostatky, které se v poměrně sofistikovaném řízení vyskytují, když je informační systém podle vnitropodnikových principů nasazen do praxe. Využívá pohledu uživatele na IS/ICT a snaží se navrhnout činnosti, které by pomohly zohlednit požadavky uživatelů v divizi. Uživatelský pohled doposud nebyl v provozu informatiky akcentován.
Analýza a srovnání výuky informatiky na vysokých školách v ČR a v USA
Brouček, Pavel ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Seiler, Přemysl (oponent)
Teoretické vymezení informatiky a informační společnosti. Vztah ICT a ekonomiky, vliv ICT na makroekonomické veličiny a produktivitu firem. Informační společnost v ČR (infrastruktura, trh práce, využití ICT, vliv na českou ekonomiku). Teoretické vymezení informatiky z hlediska výuky, rozdělení na jednotlivé obory a tématické oblasti a jejich definice. Stanovení metodiky hodnocení a srovnávání výuky na vysokých školách. Provedení hodnocení a srovnání výuky u pěti vybraných českých a pěti amerických škol. Stanovení optimálních studijních plánů pro jednotlivé studijní obory.
Srovnávací studie výuky informatiky na vysokých školách v České republice a v německy mluvících zemích
Kýval, Václav ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Hradil, Martin (oponent) ; Nováček, Jan (oponent)
Definice informatiky jako vědy, trendů a budoucího vývoje. Definice a popis 5 základních informatických studijních oborů. Stanovení metodiky pro porovnávání kvality ve výuce informatiky. Srovnání 19 vysokých škol a univerzit ve 4 evropských zemích, které informatické předměty vyučují. Tvorba základních studijních plánů pro informatické obory.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí47 - 56další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.