Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nové trendy v kontejnerové přepravě
Čápová, Gabriela ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Hinčica, Vít (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na kontejnerovou přepravu mezi přístavem v Hamburku a kontejnerovými terminály na území České republiky. Jejím cílem je potvrzení či vyvrácení hypotézy, zda hamburský přístav může sehrát významnou úlohu při diverzifikaci českého exportu, jež si za svůj cíl stanovila Exportní strategie České republiky. První část se věnuje zahraničnímu obchodu České republiky se zámořím, přibližuje intermodální druh přepravy a představuje hamburský přístav. Druhá část bakalářské práce se zabývá jednotlivými druhy přepravy, jakými lze dopravit kontejnery z České republiky do přístavu. Je analyzována železniční, silniční a říční přeprava kontejnerů.
Nové úkoly české ekonomické diplomacie
Baumann, Daniel ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Halík, Jaroslav (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo odpovědět na otázku, zda činnosti ekonomické diplomacie České republiky odpovídají strategickým cílům České republiky v rámci zahraničních ekonomických vztahů. Bakalářská práce se skládá ze 3 částí. První část se zabývá ekonomickou diplomacií na teoretické úrovni. V druhé části je analyzovaná ekonomická diplomacie České republiky. Ve třetí části je popsána Exportní strategie České republiky na období 2012 až 2020. Zde je také zhodnoceno plnění této strategie.
Podnikatelské prostředí v České republice
Sekuličová, Dominika ; Petříček, Václav (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Práce se zabývá kvalitou podnikatelského prostředí České republiky, nicméně hlavní cíl práce spočívá ve vyhodnocení aktuálně nastaveného systému podpory exportu. Úvodní kapitola se nejprve snaží o teoretické vymezení pojmu podnikatelské prostředí, následně předkládá možnosti kvantifikace kvality tohoto ukazatele a poté shrnuje jeho konkrétní vývoj v České republice. Druhá kapitola se již věnuje systému ekonomické diplomacie v ČR a primárně se zaměřuje na podporu exportu jako součást národních programů podpory podnikání. V této souvislosti je detailně rozebrána Exportní strategie ČR pro období 2012-2020, její aktualizovaná verze z roku 2016 a také průběžné plnění vytyčených cílů. Závěrečná část práce uvádí exportní průzkum provedený v rámci malých a středních podniků, jenž hodnotí, zdali je systém státní podpory exportu tomuto segmentu známý a také využívaný.
Perspektivy vzájemné obchodní spolupráce ČR a Japonska
Rakowská, Petra ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Halík, Jaroslav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je poukázat na možnosti posílení obchodní spolupráce mezi Japonskem a Českou republikou. Při této analýze vycházím z Exportní strategie ČR pro období 2012 až 2020. Tato práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola je věnována přímo Exportní strategii vydané Ministerstvem průmyslu a obchodu, jejímž cílem je snaha diverzifikovat zahraniční obchod ČR. Druhá kapitola obsahuje obecné informace o daném teritoriu. Konkrétně se zabývá geografií, demografií, politickým systémem a ekonomickou situací dané země, jež je analyzována pomocí makroekonomických ukazatelů. Třetí kapitola popisuje vývoj zahraničního obchodu Japonska. Poslední kapitola je věnována vzájemným obchodním vztahům ČR a Japonska. Zde je nastíněn vývoj jejich vzájemného obchodu, možnosti využití státní podpory a zhodnocení příležitostí pro české vývozce.
Exportní strategie pivovaru Nymburk
Žáková, Barbora ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hladěna, Zdeněk (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá exportní strategií firmy Pivovar Nymburk spol. s.r.o.. Hlavním cílem práce je zhodnocení dosavadní exportní strategie a návrh možných doporučení. První kapitoly bakalářské práce popisují český trh s pivem, jeho historii, spotřebu piva v České republice a současné trendy. Dále se práce zabývá vstupy na zahraniční trhy a popisuje problematiku s tím spojenou. V praktické části se věnuji Pivovaru Nymburk, jeho historii, produkci a sortimentu. V dalších kapitolách provádím SWOT a PEST analýzu podniku. Analýza exportní strategie se zaměřuje na dánský trh a zkoumá způsoby vstupu na zahraniční trhy a vývoj exportu pivovaru do Dánska. V závěru práce navrhuji, jakým způsobem lze exportní aktivity pivovaru vylepšit, a hodnotím jejich dosavadní vývoj.
Exportní strategie ČR se zaměřením na Maroko
Slezáková, Lucie ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Neumann, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je charakterizovat exportní strategii České republiky pro období 2012-2020 a zhodnotit, zda je Maroko právem zařazeno mezi zájmové země definované touto strategií. První část práce obsahuje teoretické vymezení pojmů, především popisuje jednotlivé teorie mezinárodního obchodu. Druhá část se věnuje vysvětlení pojmu obchodní politiky a vývoji exportní politiky České republiky. Ve třetí části je charakterizováno Marocké království se zaměřením podnikatelského prostředí. Stěžejní část práce analyzuje obchodní příležitosti pro české exportéry v Maroku.
Vývoj proexportní politiky ČR
Dolejší, Martin ; Čajka, Radek (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Diplomové práce se zaměřuje na vývoj proexportní politiky ČR a vládní instituce, které sledované strategie implementovaly. Věnuje se strategiím pro období od roku 1918 až po současnost, s důrazem na posledních 10 let. Cílem práce je komparace sledovaných strategií a analýza dopadů jednotlivých politik na český vývoz. Analýza se zabývá i hodnocením politik na základě vybraných indikátorů. Je zkoumán vliv daných strategií na českou ekonomiku jako celek.
Exportní strategie společnosti Škoda Auto, a.s.
Řezáčová, Petra ; Černohlávková, Eva (vedoucí práce) ; Vlasák, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na téma exportní strategie, především na trhy, které mohou být pro společnost Škoda Auto a.s. v následujících letech perspektivní. Použitým nástrojem pro hodnocení těchto trhů je SWOT analýza (analýza silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb). Kromě výše uvedeného se práce zaměřuje na aktuální data o společnosti (tržby, objem exportu či Corporate Social Responsibility). Seznámíme se také s Růstovou strategií Škoda Auto, která vytyčuje čtyři základní pilíře společnosti.
Postavení České republiky v mezinárodním obchodě
Havlíková, Kristýna ; Pavlík, Zdeněk (vedoucí práce) ; Brůžková, Pavla (oponent)
Bakalářská práce na téma Postavení České republiky v mezinárodním obchodě se zabývá současnou situací českých exportérů na mezinárodních trzích a příležitostmi, které se jim zde naskýtají. Začátek práce definuje zahraničně obchodní politiku České republiky, jak může stát s její pomocí ovlivňovat své exportéry a do jaké míry ji v tom ovlivnil vstup do Evropské unie. Dále je zde charakterizována nenahraditelnost největšího obchodního partnera České republiky, Spolkové republiky Německa, a jsou zde také navrženy vybrané perspektivní trhy, jejichž potenciál mohou čeští exportéři využít. Na závěr je práce doplněna o konkrétní data z praxe a pro tento účel je představena společnost Elitex Nepomuk, a.s.
Exportní strategie ČR na léta 2012-2020 (zaměření Kazachstan)
Assylbekov, Nursultan ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Halík, Jaroslav (oponent)
V Exportní strategii ČR pro období 2012-2020 Kazachstán je zařazen mezi 12 prioritních zemí pro český export. Cílem této bakalářské práce je analyzovat možnosti plnění české exportní strategie pro období 2012-2020 vůči Kazachstánu a na základě této analýzy potvrdit nebo vyvrátit hypotézu o tom, že česká exportní strategie 2012-2020 se zaměřením na Kazachstán je vhodná a efektivní. Práce se zabývá vývojem zahraničního obchodu mezi Českou republikou a Kazachstánem, posuzuje příležitosti a rizika pro české podniky vyvážející do Kazachstánu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.