Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 188 záznamů.  začátekpředchozí179 - 188  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Projekt: "Využití přírodních a recyklovatelných materiálů při výuce technických prací na primární škole"
MRÁZKOVÁ, Hana
Teoretická část diplomovové práce přibližuje témata související s projektovým vyučováním, s konstruktivistickým přístupem k učení, aktivizujícími výukovými metodami a technickým primárním vzděláváním. Závěrečná část teoretické práce je zaměřena na řemesla spojená s přírodními a recyklovatelnými materiály. Praktická část obsahuje popis šestnácti projektů. Součástí všech technických námětů jsou nákresy. Závěr praktické části je věnován orientačnímu ověřování vytvořených projektů a vyhodnocení realizovaných projektů.
Webquest ve výuce německého jazyka
ROUBÍČKOVÁ, Žaneta
Diplomová práce se zabývá metodou webquestu a jejím využitím ve výuce německého jazyka. Teoretická část pojednává o vzniku této metody, definici, struktuře a druzích webquestů. Dále práce nahlíží na webquest z hlediska jeho didaktického přínosu. V neposlední řadě je věnována pozornost webquestu ve výuce cizího jazyka. Praktická část obsahuje příklady tvorby vlastních webquestů ve výuce německého jazyka a zhodnocení vyučovací hodiny, v níž byla tato metoda realizována (včetně reakcí žáků). Na závěr jsou uvedeny odkazy na již hotové webquesty, jichž lze využít ve výuce německého jazyka.
Interaktivní výuka tématu kvadratické rovnice, nerovnice a kvadratické funkce na SOŠ
BABKOVÁ, Monika
Ve své diplomové práci se zabývám kvadratickou rovnicí, nerovnicí a kvadratickou funkcí a jejich výukou s využitím počítače a interaktivní tabule. Vlastní práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám motivací k učení, konstruktivizmem, hodnocením výukových materiálů a interaktivitou ve školním prostředí. Uvádím závěry z vyučovacích hodin, v nichž jsem vyzkoušela připravené pracovní listy se studenty SOŠ. Praktická část obsahuje připravené pracovní listy pro výuku s interaktivní tabulí v hodinách matematiky, které jsem vyzkoušela v praxi na SOŠ ve Strakonicích. Annotation
Prekoncepty vybraných biologických jevů a dějů u žáků základních škol.
PAZOUROVÁ, Martina
V diplomové práci byl zjišťován obsah prekonceptů z oblasti biologie u žáků 6. a 8. ročníků základních škol, respektive u žáků stejného věku (primy a tercie) nižších gymnázií. Pro jejich šetření byla vybrána dvě stěžejní vzdělávací témata, a to problematika fotosyntézy a trávení a trávicí soustavy. Prekoncepty skupin respondentů odpovídajícího si věku a jejich shoda s očekávanou cílovou znalostí byly analyzovány a porovnávány.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technickému vzdělávání žáků 4. - 5. tříd ZŠ
KRÁTKÁ, Štěpánka
Anotace Diplomová práce je zaměřena na problematiku a následně diagnostiku prekonceptů k technické výchově. Teoretická část je rozdělena do několika tematických celků, které se vztahují ke konstruktivisticky pojaté výuce, k prekonceptům a technické výchově na 1. stupni ZŠ. V praktické části byla pomocí dotazníků zjišťována afektivní a kognitivní úroveň žáků u jednotlivých prekonceptů. Následně bylo vyhodnoceno orientační určení stupně zastrukturování u jednoho prekonceptu, za použití metody kognitivního mapování. Respondenti byli žáci 4. a 5. tříd ZŠ Grünwaldova v Českých Budějovicích.
Narativní psychoterapie a její využití v případech poruch osobnosti s projevy agresivního chování
BUBENÍK, Miroslav
Práce se zabývá aplikací narativního přístupu při terapeutické práci s klienty, u nichž byla stanovena diagnóza emočně nestabilní osobnost nebo disociální porucha osobnosti s projevy agrese. Teoretická část popisuje základy a východiska systemické konstruktivistické psychoterapie a narativního přístupu jako jednoho z hlavních nástrojů v této psychoterapeutické praxi. Dále se zabývá rozborem některých vědeckých psychologických pohledů na agresi, které se často v různých obměnách v terapii vyskytují. Praktická část představuje na případových studiích základní prvky narativního přístupu s dílčími technikami externalizace, personifikace a dekonstruktivního naslouchání, jejichž používáním je podněcován proces změny klientova původního dominantního příběhu, zasaženého agresí, na nový příběh, ve kterém klient přestává být součástí problémového systému a za pomoci nově objevených zdrojů získává schopnost vnímat sebe sama jako jedince schopného eliminovat vliv agrese jako cizorodého prvku a pozitivně ovlivňovat svůj život.
Připravenost studentů učitelství přírodopisu a biologie na interaktivní konstruktivistické vyučování s využitím prekonceptů žáků
KOLČAVOVÁ, Zuzana
Práce se zabývá připraveností studentů učitelství přírodopisu a biologie na vyučování s užitím konstruktivistického přístupu, konkrétně práce s prekoncepty žáků. Zjišťování připravenosti proběhlo prostřednictvím dotazníků zadaných vzorku 160 respondentů ze 4 fakult připravujících učitele v lednu až dubnu 2010. Odpovědi respondentů byly kategorizovány a hodnoceny kvalitativně i kvantitativně. Bylo zjištěno, že většina respondentů se s pojmy ?konstruktivistické vyučování?, ?konstruktivismus? a ?prekoncepty.? během studia nesetkala nebo si to nepamatuje. Zatímco význam pojmu ?konstrukitivsmus? znala nebo dokázala odhadnout téměř polovina z dotazovaných, význam pojmu prekoncepty znala nebo dokázala odhadnout jen necelá čtvrtina respondentů. Šetřením věcného obsahu znalostí souvisejícího s tématikou fotosyntézy a trávení v podobě modelových prekonceptů bylo zjištěno, že v rovině odborných znalostí jsou respondenti na práci s prekoncepty při výuce této tématiky víceméně připraveni.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 4. a 5. tříd ZŠ
DAVÍDKOVÁ, Lucie
Práce se zabývá diagnostikou vybraných prekonceptů (surovina, modelovací hmoty, textilní materiály, energie, technika) u žáků 4.a 5. tříd ZŠ a snaží se navrhnout nové učební strategie předmětu Praktické činnosti tak, aby výuka technické výchovy byla co nejefektivnější. Teoretická část je zaměřena na vývoj osobnosti, vzdělání, různá pojetí výuky, roli učitele, charakteristiku prekonceptů a jejich diagnostiku a dále na technickou výchovu a její vymezení v Rámcovém vzdělávacím programu. V praktické části uvádím informace o provedeném výzkumu, zpracování jeho výsledků a vyvozené závěry.
Jazyk a svět: přímočarý realismus
Koťátko, Petr
Autor vyvozuje důsledky z realistického pojetí jazyka jako jednoho z parametrů lidského způsobu života v reálném světě a argumentuje proti pojetí světa jako jazykového konstruktu.
Perspektivy rozšiřování Evropské unie: případová studie - Turecko
Humplíková, Kateřina ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Faturová, Marie (oponent)
Práce se zabývá možným rozšířením Evropské unie o Turecko a to zejména případnými dopady tureckého členství na jednotlivé členské státy a Evropskou unii jako celek. Hlavní smysl práce spočívá v přiblížení aspektů, které jsou kromě plnění přístupových kritérií klíčové pro rozhodování Evropské unie. Práce nejdříve představuje proces přijímání nového státu do Evropské unie a podmínky, které každý stát musí splnit, dále analyzuje přínos potenciálního tureckého členství očima konstruktivistů a racionalistů a na závěr uvádí pohled jednotlivých členských států a některých vysokých státních představitelů. Cílem bylo dokázat, že rozhodující pro přijetí Turecka do Evropské unie není jen splnění stanovených kritérií, ale také přínos takového kroku jak pro jednotlivé členské státy, tak pro Unii jako celek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 188 záznamů.   začátekpředchozí179 - 188  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.