Název:
Diagnostika vybraných prekonceptů k technickému vzdělávání žáků 4. - 5. tříd ZŠ
Překlad názvu:
Diagnosis of Selected pre-Concepts Towards Technical Education of 4th and 5th Grade Pupils of Primary School
Autoři:
KRÁTKÁ, Štěpánka Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Anotace Diplomová práce je zaměřena na problematiku a následně diagnostiku prekonceptů k technické výchově. Teoretická část je rozdělena do několika tematických celků, které se vztahují ke konstruktivisticky pojaté výuce, k prekonceptům a technické výchově na 1. stupni ZŠ. V praktické části byla pomocí dotazníků zjišťována afektivní a kognitivní úroveň žáků u jednotlivých prekonceptů. Následně bylo vyhodnoceno orientační určení stupně zastrukturování u jednoho prekonceptu, za použití metody kognitivního mapování. Respondenti byli žáci 4. a 5. tříd ZŠ Grünwaldova v Českých Budějovicích.Annotation The diploma thesis focuses on problems and diagnostics of selected pre-concepts of technical education. The theoretical part is divided into several thematic units relating to constructivism, pre-concepts and technical education at primary school. In the practical part there are investigated affective and cognitive level of selected pre-concepts by questionnaire. Afterwards it was evaluated standard of integration of one pre-concept where the cognitive maps were used. The respondents were the pupils of 4. and 5. classes of primary school ZŠ Grünwaldova in České Budějovice.
Klíčová slova:
Konstruktivismus; Technická výchova; Teorie prekonceptů; Žákovo pojetí učiva; Constructivism; Pre-concepts theory; Pupil´s conception of the curriculum; Technical education Citace: KRÁTKÁ, Štěpánka. Diagnostika vybraných prekonceptů k technickému vzdělávání žáků 4. - 5. tříd ZŠ. České Budějovice, 2011. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/17430