Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rodiny ohrožené sociálním selháním v Karlovarském kraji
Trutnovská, Romana ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Práce se zabývá rodinami ohroženými sociálním selháním v Karlovarském kraji. Cílem práce je přiblížit sociální situaci v Karlovarském kraji, zmapovat síť sociálních služeb pro rodiny ohrožené sociálním selháním a zjistit s jakými nejčastějšími problémy tyto rodiny bojují. Výsledkem jsou doporučení pro SOS dětskou vesničku v Doubí u Karlových Varů, které služby pro ohrožené rodiny by bylo vhodné na základě výše uvedených poznatků realizovat. Teoretická část diplomové práce přibližuje pojem ohrožená rodina a na základě zahraničních zkušeností uvádí principy, jak s těmito rodinami pracovat. Předmětem praktické části je Studie proveditelnosti realizována Sdružením SOS dětských vesniček, která zjišťovala potřebnost sociálních služeb pro ohrožené rodiny a děti v Karlovarském kraji, kde Sdružení uvažuje o realizaci programů podpory rodin.
Sociální znevýhodnění dětí a mládeže na dětském psychiatrickém oddělení.
Buschtová, Gabriela ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá klienty dětského psychiatrického oddělení, kteří jsou zde hospitalizováni s poruchami chování a přizpůsobení. Charakteristickým rysem těchto dětí je problémové chování a maladaptace pramenící z jejich sociálního znevýhodnění, jež má více podob. Prostředí a režim dětské psychiatrie jim nastavuje odlišná sociální měřítka a výchovné vzory, s nimiž si zvnitřňují jiné hodnotové vzorce a potřeby. Teoretická část definuje pojem sociálně znevýhodněné dítě. Dále uvádí funkci rodiny, vztahovou vazbu, výchovné styly jako základ primární socializace a jako základní kámen jejich působení ve společnosti. Praktická část je zpracována v podobě sedmi případových studií, které popisují jednotlivé klienty zařízení a jejich působení v tomto specifickém prostředí. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo dokázat u těchto dětí školního věku vliv sociálního znevýhodnění na jejich psychiku, jež se projevuje špatnými autoregulačními mechanismy, malým sebehodnocením a poruchami chování. Dalším cílem této práce bylo třeba zjistit, do jaké míry má na tyto děti dopad odlišné sociální prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rodiny ohrožené sociálním selháním v Karlovarském kraji
Trutnovská, Romana ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Práce se zabývá rodinami ohroženými sociálním selháním v Karlovarském kraji. Cílem práce je přiblížit sociální situaci v Karlovarském kraji, zmapovat síť sociálních služeb pro rodiny ohrožené sociálním selháním a zjistit s jakými nejčastějšími problémy tyto rodiny bojují. Výsledkem jsou doporučení pro SOS dětskou vesničku v Doubí u Karlových Varů, které služby pro ohrožené rodiny by bylo vhodné na základě výše uvedených poznatků realizovat. Teoretická část diplomové práce přibližuje pojem ohrožená rodina a na základě zahraničních zkušeností uvádí principy, jak s těmito rodinami pracovat. Předmětem praktické části je Studie proveditelnosti realizována Sdružením SOS dětských vesniček, která zjišťovala potřebnost sociálních služeb pro ohrožené rodiny a děti v Karlovarském kraji, kde Sdružení uvažuje o realizaci programů podpory rodin.
Vytvoření vhodných podmínek pro integraci dítěte s autismem v MŠ
Veselá, Božena ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vytvořením podmínek pro integraci dítěte s autismem v MŠ. Teoretická část obsahuje dosavadní poznatky k danému tématu. Cílem práce je zmapovat potřeby dítěte. Stanovuji si vhodnou metodu, kterou je pozorování. Provádím analýzu výsledků pozorování. Vyplývají z ní potřeby dítěte, a to dopomoc druhé osoby a potřeba nácviku komunikace. Zjištěných výsledků pak využívám v praxi, při úpravě prostředí, strukturalizaci času a při nácviku sociálních a komunikačních dovedností. V závěru práce provádím hodnocení integrace a stanovuji doporučení pro jeho další vzdělávání. Klíčová slova autismus, triáda postižení, pervazivní vývojová porucha, strategie a metody výuky, integrace, asistence, vhodné podmínky, potřeby dítěte

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.