Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv okamžité hmotnosti vozidel na jejich brzdnou dráhu
Motl, Jakub ; Ptáček,, Petr (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou problematiky brzdění vozidel, a to zejména těžkých užitkových vozidel, s ohledem na jejich okamžitou hmotnost. Uvádí přehled a rozdělení brzdových systémů a funkci brzd včetně schéma a popisu. Jsou zde také představeny některé systémy pro zlepšení jízdních vlastností automobilů. Dále se práce zabývá možnostmi zkoušení brzd, měření brzdné dráhy a brzdného zpomalení, a to jak na zkušebnách brzd tak i jízdními zkouškami, včetně popisu jednotlivých metod a zařízení. Jsou zde uvedeny legislativní požadavky na brzdné dráhy a brzdné zpomalení. Závěr práce porovnává numericky zjištěnou brzdnou dráhu s reálnou brzdnou dráhou změřenou pro konkrétní vozidlo při jízdních zkouškách.
Návrh brzdového pedálu
Oravec, Peter ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom brzdového pedálu vozidla Formula Student. V úvodnej časti práce sa pojednáva o jednotlivých častiach brzdových systémov osobných automobilov. Hlavným bodom práce je určenie pedálového pomeru tak, aby na pedál pôsobila optimálna ovládacia sila. Pri návrhu pedálu sa dbalo na zachovanie nízkej hmotnosti a na funkčnosť pedálu. Konštrukčný návrh ramena bol analyzovaný metódou konečných prvkov a podľa potrieb upravovaný.
Brzdový systém vozidla Formule Student
Bradáč, Jan ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Návrh brzdového systému pro vozidlo Formule Student. Brzdový systém patří mezi nejdůležitější ovládací systémy vozidla. U závodního vozu jeho význam ještě roste. Pouze správně nadimenzován a bezchybně fungující brzdový systém pomůže dosáhnout nejlepších výsledků. Práce obsahuje výběr použitých komponentů systému pro danou aplikaci. Ověření použitelnosti těchto komponent výpočtem základních sil v brzdovém systému. Konstrukční návrh pedálové skupiny v souladu s požadavky a pravidly soutěže Formule Student. Návrh možností měření jízdních dat brzdového systému pro jeho další vývoj.
Kontrolní systém brzd vlakových elektrických trakčních jednotek
Koukolíčková, Lucie ; Vojáček, Zdeněk (oponent) ; Němec, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá vylepšením dosavadního řídicího systému elektrických trakčních jednotek. Je zaměřena na zvýšení bezpečnosti jízdy a zajištění provozu v případě poruchy některého z hlavních brzdových systémů. První část práce je zaměřena na popis elektrických trakčních jednotek a principy jejich brzdových systémů. Druhá část pojednává o implementaci nové obrazovky do stávajícího řídicího systému. Tato obrazovka zaznamenává případné problémy s brzdami a především zobrazuje výsledné omezení rychlosti pro bezpečný dojezd jednotky.
Konstrukce brzdového systému formule Student
Štylárek, Milan ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout brzdový systém pro vůz třídy Formula Student – Dragon 3, vyvíjeného studenty při fakultě strojního inženýrství VUT. Práce se zabývá problematikou výběru vhodných brzdových komponent a návrhem hydraulického systému optimalizovaného na brzdovou stabilitu vozu na tratích soutěže Formule Student. Součástí práce je i návrh vlastních brzdových kotoučů a jim náležejícím součástí. Tyto návrhy jsou dále pevnostně analyzovány. Na závěr je analyzována jízdní zkouška vozu Dragon 3, na němž byl navržený brzdový systém osazen.
Pedálová sestava vozu Formule Student s autonomní funkcí brzd
Skalník, Adam ; Straka, Tomáš (oponent) ; Tobiáš, Martin (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je provést rešerši možných řešení autonomního brzdění pro vozidlo Formule student, stanovit požadavky teamu na tento systém a vybrat nejvhodnější z nich. Na základě rešerše je poté proveden konstrukční návrh tohoto systému společně s celou pedálovou sestavou vozidla. Při konstrukci všech komponentů je kladen důraz na spolehlivost, hmotnost a vhodnou zástavbu do prostoru vozidla.
Současná konstrukční řešení silničních motocyklů kategorií nad 500ccm
Vaculík, František ; Beran, Martin (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem této práce je shrnutí současných poznatků v konstrukci silničních motocyklů se zdvihovým objemem nad 500 ccm. Práce je členěna po jednotlivých konstrukčních celcích na motor, převodové ústrojí, rám a zavěšení kol, brzdový systém, elektrickou výbavu a na ostatní součásti. U každého celku je rozbor možných technických řešení, jejich výhody, nevýhody a použité materiály při výrobě. V závěru práce je srovnání tří motocyklů různých výrobců a jejich technické řešení.
Vozidla pro autoškoly
Rajnštajn, Jakub ; Rekem, Jakub (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá popisem úprav prováděných pro potřeby výcviku v autoškolách a následným návrhem dalších možných vylepšení. V první části je rozebrán vývoj běžných automobilů, zejména v oblastech podstatných pro zmiňované potenciální další úpravy. Především se tedy jedná o oblast pedálového ústrojí a oblast aktivní bezpečnosti. Dále je zpracován přehled současných úprav, umožňujících zásah instruktora do řízení vozidla během výcviku, tedy hlavně druhé ovládání pedálů. Následně jsou předloženy návrhy úprav, které by mohly přinést zvýšení bezpečnosti během výcviku. Jedná se zejména o možnost odbrzdění vozidla z pozice instruktora, vývoj doplňku pro systém infotainment a využití asistenčních systémů.
Přestavba brzdového systému vozidla
Zavadil, Martin ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na přestavbu brzdového systému automobilu Škoda Octavia RS první generace. Tento automobil bude používán pro závodní účely. Cílem bylo navrhnout vhodné komponenty systému tak, aby vozidlo dosahovalo dobrých brzdných zpomalení a návrh odpovídal ztíženým provozním podmínkám na závodním okruhu. Proběhl kompletní návrh hydraulického systému včetně výpočtu ovládacích a brzdných sil, tlaků, nastavení rozložení brzdných sil a posouzení stability pro brzdění. Dále je práce zaměřena na konstrukční návrh adaptérů pro uchycení brzdových třmenů a jejich následnou pevnostní analýzu pomocí MKP. Práce obsahuje také obrázkové přílohy a montážní výkresy.
Brzdové systémy traktorů
Pazour, Martin ; Prokop, Aleš (oponent) ; Ambróz, Richard (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem součastné době používaných brzdových systémů traktorů. V práci jsou také popsány principy a konstrukce brzdových soustav. Dále je rozebrána dynamika brzdění a navržena vhodná brzdová soustava pro traktor do 90kW.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.