| |
|
Kniha jako součást kultury: Jak knihy vnímá generace Y a jak je prezentují média
Krumphanzl, Filip ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Práce si klade za cíl vědeckými metodami ozřejmit postavení knihy jako média v současné české kultuře. Protože existuje početné množství způsobů, jak lze tohoto široce definovaného cíle dosáhnout, bylo třeba nějakou metodu (a tedy úhel pohledu) zvolit. V práci se tak vyskytují dva způsoby šetření - dotazník pro zástupce generace Y a mediální analýza výstupů kulturních rubrik dvou českých deníků, Mladé fronty DNES a Práva v období měsíců června a prosince roku 2017. Všechna teoretická východiska, popisy metod a vysvětlení klíčových pojmů jsou součástí teoretické části. V dotazníku je cílem zmapovat čtenářské preference a návyky mladých čtenářů, přičemž se otázky zaměřují jak na kvalitativní, tak kvantitativní aspekty čtení knih. V mediální analýze, která je provedena kvalitativní obsahovou metodou, je zastřešujícím záměrem podat co nejpřesnější obraz, jaký média o knihách vytvářejí. Toho bude dosaženo pečlivým záznamem článků o knihách, u nichž bude sledována jak jejich četnost, tak především jejich obsahy.
|
| |
|
Obchodní modely digitální distribuce audia
Hlaváček, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá současným stavem trhu hudby a mluveného slova ve světě a v České republice. Zkoumá používané technologie, platební systémy a obchodní modely, přináší aktuální informace z vývoje hudebního průmyslu. V modelové části je popsán ideální obchodní model, který navazuje na dostupné trendy a vytváří vizi obchodování do budoucna. V praktické části je tento model na základě zadání fiktivní firmy (avšak vycházející z reálného prostředí) upraven a přizpůsoben českým podmínkám. Závěrečná SWOT analýza ukazuje silné a slabé stránky a příležitosti a faktory ohrožující vytvořený model.
|
|
Analýza e-shopu WayToBook
Vakhrusheva, Liubov ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Bychenko, Sergey (oponent)
Cílem této práce je analýza konkrétního elektronického obchodu WayToBook zabývajícího se prodejem elektronických a audio knih. Tato práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole práce jsou uvedena teoretická východiska a základní pojmy, klady a zápory internetového obchodu pro prodejce a zákazníky. V druhé kapitole je věnována pozornost charakteristice elektronického obchodu WayToBook, jeho nabídce, sortimentu, podmínkám pro používání, knižnímu pirátství a zákazníkům elektronického obchodu. Ve třetí kapitole je analyzována cenová politika elektronického obchodu a používané platební systémy. Poslední kapitola se zabývá podporou prodeje a reklamou.
|
|
Kniha v multimediálním světě
SLÁDKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se věnuje různým typům medií (film, zvuková kniha, elektronická kniha) jako alternativní možnosti tištěné knihy. Výzkum se zaměří na přístup středoškolských studentů v okrese Písek k těmto typům medií. Práce se inspiruje z dosavadního výzkumu čtenářů prováděného Jiřím Trávníčkem. Zkoumání bylo prováděno na základě dotazníkové metody.
|
|
Obchodní modely digitální distribuce audia
Hlaváček, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Kafka, Daniel (oponent)
Tato práce se zabývá současným stavem trhu hudby a mluveného slova ve světě a v České republice. Zkoumá používané technologie, platební systémy a obchodní modely, přináší aktuální informace z vývoje hudebního průmyslu. V modelové části je popsán ideální obchodní model, který navazuje na dostupné trendy a vytváří vizi obchodování do budoucna. V praktické části je tento model na základě zadání fiktivní firmy (avšak vycházející z reálného prostředí) upraven a přizpůsoben českým podmínkám. Závěrečná SWOT analýza ukazuje silné a slabé stránky a příležitosti a faktory ohrožující vytvořený model.
|