Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj i-CT frameworku a jeho aplikace pro komunikaci typu ANO/NE
Kalina, Jan ; Kočí, Radek (oponent) ; Fiala, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vývoje aplikací pro alternativní a augmentativní komunikaci (AAK) v prostředí speciálního vzdělávání mentálně postižených žáků s poruchami komunikace. Představuje současné problémy vývoje aplikací a navazuje na návrhové principy projektu Počítačové terapie, jejichž dodržení při návrhu a implementaci aplikací by mělo současným problémům zabránit. Cílem práce je vytvoření aplikace pro AAK typu ANO/NE a i-CT frameworku - rámce zjednodušujícího tvorbu dalších podobných aplikací pro uvedené prostředí. Obě části práce jsou funkční na systémech iOS a Android a byly otestovány v prostředí osob s mentálním hendikepem.
Empirické vyhodnocení efektů zavedení chatbotů v CS
Šlapal, Petr
Diplomová práce se zabývá problematikou zavádění technologie chatbot v oblasti customer service. První fáze přináší obecný teoretický přehled, definuje základní aspekty customer service, včetně jejího vývoje, který volně přechází v podrobný popis podstaty fungování technologie chatbot. Ve druhé fázi je po zmapování ak-tuálních podmínek ve světě a v České republice proveden sběr primárních dat, který využívá kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Podrobná analýza získa-ných poznatků za využití základních i pokročilých metod statistické analýzy (fakto-rová analýza) ústí v identifikaci klíčových faktorů zavádění technologie chatbot. Konečná doporučení směřující k zainteresovaným komerčním subjektům vychází z poznatků zjištěných napříč celou prací.
Výměnný obrázkový komunikační systém a jeho aplikace u dítěte s poruchou autistického spektra
Kozlová, Veronika ; Chittussiová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Výměnný obrázkový komunikační systém a jeho aplikace u dítěte s poruchou autistického spektra" se zabývá problematikou komunikace dětí s poruchami autistického spektra. Jedním z cílů práce je podat komplexní přehled o základních poznatcích autismu, které se dotknou historie, triády postižení (charakteristických rysů dětí s autismem), etiologie a dělení autismu dle adaptability. Dalším cílem je pak seznámit čtenáře s podrobnou charakteristikou a využitím výměnného obrázkového komunikačního systému, jelikož tento systém je účelnou metodikou alternativní komunikace, která činí svět více pochopitelným a to nejen dětem s poruchami autistického spektra. Cílem praktické části bakalářské práce je zodpovězení hypotéz, čehož je dosaženo prostřednictvím případové studie. Ta se zabývá životním příběhem a používáním komunikační terapie v běžném životě chlapce s poruchou autistického spektra. Část této práce je také doplněna o dotazníkové šetření, které analyzuje postoje dalších rodičů na výměnný obrázkový komunikační systém.
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému ve speciální mateřské škole u dětí s poruchou autistického spektra
Králová, Magdaléna ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou komunikace dětí s poruchami autistického spektra. První část se věnuje definici autismu, etiologii tohoto onemocnění, popisu problémových oblastí v běžném životě osob s poruchami autistického spektra a charakteristice jednotlivých poruch. Dalším cílem je pak seznámení s problematikou komunikace a alternativní komunikace, konkrétně s výměnným obrázkovým komunikačním systémem, jeho stručnou historií a především jeho metodikou. V druhé části práce probíhá na základě pozorování a případové studie vybraného chlapce zodpovídání jednotlivých výzkumných otázek a analýza daných situací, kde se ve vybrané mateřské škole tento alternativní systém komunikace využívá. Tato část je doplněna fotografiemi konkrétních pomůcek používaného systému. KLÍČOVÁ SLOVA: x Autismus x Poruchy autistického spektra x Komunikace x Alternativní komunikace x Výměnný obrázkový komunikační systém
Alternativní komunikace u klientů s pervazivní vývojovou poruchou. Podtitul: Možnosti a význam ergoterapeutické intervence
Gebauerová, Andrea ; Kuželková, Anna (vedoucí práce) ; Gerlichová, Markéta (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno: Bc. Andrea Gebauerová Vedoucí práce: Mgr. Anna Kuželková Konzultant práce: PhDr. Milan Pešák Oponent práce: Název diplomové práce: Alternativní komunikace u klientů s pervazivní vývojovou poruchou Abstrakt diplomové práce: Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit a popsat možnosti a význam ergoterapeutické intervence v oblasti alternativní komunikace u klientů s pervazivní vývojovou poruchou. U těchto klientů se vždy projevují specifické narušené oblasti, kterými jsou sociální interakce, hra a komunikace. Všechny na sebe vzájemně navazují a omezují tyto jedince v soběstačnosti a v jejich každodenním životě. Většina těchto klientů potřebuje ke komunikaci kompenzační pomůcku. Teoretická část se zabývá nejpoužívanějšími metodami a pomůckami v alternativní komunikaci. Popisuje nejjednodušší komunikační systémy až po nejnovější assistivní technologie, které se využívají především v zahraničí. Důležitou rolí u těchto klientů hraje interprofesní tým odborníků, kteří společně stanovují terapeutické cíle a problematické oblasti klienta. V praktické části je popsána nejčastější interprofesní spolupráce u těchto klientů. Na základě společně stanovených cílů u šesti klientů s pervazivní vývojovou poruchou, byla navrhnuta ergoterapeutická intervence a doporučeny optimální pomůcky pro...
Podpora komunikace u pacientů s roztroušenou sklerózou
Macháčková, Milada ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem podpory komunikace u pacientů s roztroušenou sklerózou v terminálním stadiu onemocnění. Jelikož v České republice by se pracoviště zabývající se danou problematikou dala spočítat na prstech jedné ruky, otázka se jeví jako více než aktuální. V první části práce autorka seznamuje čtenáře s onemocněním jako takovým, s jeho klinickým obrazem a patologiemi, typy, diagnostikou, průběhem a léčbou. Jako cíl práce si stanovila charakterizovat potřeby a formy podpory pacientů v oblasti komunikace, k jehož dosažení realizovala šetření v ústavním zařízení realizované formou exploračního výzkumu. Na výzkumné otázky hledá odpověď v případových studiích pacientů, kteří byli ochotni se na výzkumu podílet, a kteří nechali nahlédnout čtenáře do svého životního příběhu a do intimního boje, jak se s nemocí co nejlépe vypořádat. Jejich cíl byl prozaicky jednoduchý - udržet si co nejdéle kontrolu nad svým životem a lidskou důstojnost. KLÍČOVÁ SLOVA roztroušená skleróza, augmentativní komunikace, alternativní komunikace, technické pomůcky, netechnické pomůcky
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému ve speciální mateřské škole u dětí s poruchou autistického spektra
Králová, Magdaléna ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou komunikace dětí s poruchami autistického spektra. První část se věnuje definici autismu, etiologii tohoto onemocnění, popisu problémových oblastí v běžném životě osob s poruchami autistického spektra a charakteristice jednotlivých poruch. Dalším cílem je pak seznámení s problematikou komunikace a alternativní komunikace, konkrétně s výměnným obrázkovým komunikačním systémem, jeho stručnou historií a především jeho metodikou. V druhé části práce probíhá na základě pozorování a případové studie vybraného chlapce zodpovídání jednotlivých výzkumných otázek a analýza daných situací, kde se ve vybrané mateřské škole tento alternativní systém komunikace využívá. Tato část je doplněna fotografiemi konkrétních pomůcek používaného systému. KLÍČOVÁ SLOVA: x Autismus x Poruchy autistického spektra x Komunikace x Alternativní komunikace x Výměnný obrázkový komunikační systém
Osvojování českého znakového jazyka slyšícím nemluvícím chlapcem v pubescentním a adolescentním věku
Moudrá, Anna ; Majerová, Radka (vedoucí práce) ; Stehlíková, Olga (oponent)
Práce se pokouší odpovědět na otázku, zda se suspektní dysfázie, vyjevující se u nemluvícího adolescentního inteligentního chlapce s vývojovou anartrií se 100% porozuměním mluvenému jazyku na neschopnosti osvojit funkční psanou řeč, promítá také do osvojování znakového jazyka. Věnuje se diferenciaci diagnóz vývojová dysfázie a vývojová anartrie se suspektní dysfázií. Zabývá se vybranými systémy alternativní a augmentativní komunikace a výhodami a nevýhodami jejich užití u tohoto vývojového anartrika. Upozorňuje na komfortnost terapie, v které je vývojovému anartrikovi od jeho 13 do současných 19 let adekvátně nabízen český znakový jazyk (dále ČZJ) jako vyjadřovací prostředek ve vzdělávání i každodenní komunikaci (chlapec má částečně postiženou motoriku horních končetin, jemná motorika pravé ruky je však zachována do té míry, že jeho výpovědi jsou okolím interpretovatelné). ČZJ je osvojován jako druhý jazyk (dále L2), je však pro chlapce jediným jazykem ve směru produkce. V jádru práce jsou analyzovány videonahrávky tří typů výpovědí 18letého vývojového anartrika v ČZJ: jeho reprodukce výpovědí v ČZJ, produkovaných figurantem, dále reprodukce předčítaného textu do ČZJ a spontánní výpovědi v ČZJ. Ve výsledku analýzy jsou rozlišeny čtyři typy chyb, jichž se chlapec dopouští: motorické chyby způsobené...
Výměnný obrázkový komunikační systém a jeho aplikace u dítěte s poruchou autistického spektra
Kozlová, Veronika ; Chittussiová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Výměnný obrázkový komunikační systém a jeho aplikace u dítěte s poruchou autistického spektra" se zabývá problematikou komunikace dětí s poruchami autistického spektra. Jedním z cílů práce je podat komplexní přehled o základních poznatcích autismu, které se dotknou historie, triády postižení (charakteristických rysů dětí s autismem), etiologie a dělení autismu dle adaptability. Dalším cílem je pak seznámit čtenáře s podrobnou charakteristikou a využitím výměnného obrázkového komunikačního systému, jelikož tento systém je účelnou metodikou alternativní komunikace, která činí svět více pochopitelným a to nejen dětem s poruchami autistického spektra. Cílem praktické části bakalářské práce je zodpovězení hypotéz, čehož je dosaženo prostřednictvím případové studie. Ta se zabývá životním příběhem a používáním komunikační terapie v běžném životě chlapce s poruchou autistického spektra. Část této práce je také doplněna o dotazníkové šetření, které analyzuje postoje dalších rodičů na výměnný obrázkový komunikační systém.
Vývoj i-CT frameworku a jeho aplikace pro komunikaci typu ANO/NE
Kalina, Jan ; Kočí, Radek (oponent) ; Fiala, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vývoje aplikací pro alternativní a augmentativní komunikaci (AAK) v prostředí speciálního vzdělávání mentálně postižených žáků s poruchami komunikace. Představuje současné problémy vývoje aplikací a navazuje na návrhové principy projektu Počítačové terapie, jejichž dodržení při návrhu a implementaci aplikací by mělo současným problémům zabránit. Cílem práce je vytvoření aplikace pro AAK typu ANO/NE a i-CT frameworku - rámce zjednodušujícího tvorbu dalších podobných aplikací pro uvedené prostředí. Obě části práce jsou funkční na systémech iOS a Android a byly otestovány v prostředí osob s mentálním hendikepem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.