Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 194 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studie přeložky silnice III/42510 v Rajhradě
Kubík, Peter ; Pěknica, Martin (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh přeložky komunikace III/42510 Stará Pošta v Rajhradě kde dojde ke křížení s plánovanou výstavbou vysoko-rychlostní trati. Komunikace slouží jako obchvat obce Rajhrad pro nákladné vozidlá a proto se požaduje zachování provozu i počas výstavby VRT. Studie má vyhledat optimální variantu a dále ju vypracovat do výkresů situací, podélnych profilů a vzorových příčnych řezů.
Veřejná prostranství města Brna - teoretická práce
Lelkes, Ivana ; Adamková, Jana (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Diplomová práca sa venuje problematike verejných priestrastiev vnútorného mesta Brna. Tieto priestory majú výborné predpoklady pre to, aby sa stali atraktívnymi miestami spríjemňujúcimi každodenné užívanie a umožňujúcimi kvalitné trávenie voľného času. K týmto danostiam patrí napríklad kompaktnosť zástavby, jasná ohraničenosť a uzavretosť verejných priestranstiev, vhodné dochádzkové vzdialenosti, prítomnosť verejnej i komerčnej vybavenosti a charakteristický genius loci. Verejné priestranstvá v daných lokalitách ale často svoj potenciál nenapĺňajú a zostávajú priemernými voľnými priestormi medzi budovami. Práca vytvára podrobnú kategorizáciu námestí, mestských tried a ulíc v rôznych štruktúrach vnútorného mesta Brna a na týchto typológiách skúma, čo je príčinou nenaplnenosti potenciálu, aké sú problémy verejných priestranstiev a aké ich možné riešenia.
Bydlení+
Lanžhotská, Klára ; Vašková, Petra Bitaudeau (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Tomkovo náměstí je místo bez jasné identity. Nečitelnost prostoru zapříčinila doprava, která se zde stává určujícím prvkem a ovlivňuje podobu náměstí od minulosti. V důsledku mnoha dopravních změn musela původní zástavba ustoupit, uliční linie byly narušeny. To lze pozorovat na torzech architektury staveb a velkém množství prázdných štítů domů. Prázdné štíty se nacházejí po celém Brně jako typický prvek vznikajícím kolem dopravních staveb. Tento jev může vyvolávat negaci samotného smyslu přirozeného růstu urbánních struktur, zde se však díky množství a rytmickému opakování štítů stává typickým prvkem, který ohraničuje prostor a tím vytváří náměstí. Hranice je tvořena dvěma hlavními motivy – „zaplněním a prázdnem“. Zaplnění zde představuje hmotu, čistý štít domu. Prázdno je pak prostor ulice, průchod nebo průhled, který někam člověka navádí, většinou s veřejnou funkcí, ať už je to škola, kino nebo autobusová zastávka. Návrh další funkce bydlení ve studentských kolejích, či hostelu vychází z této teze.
Obchvat města Bruntál I/45 s propojením plánovaného severního obchvatu I/11
Dlhopolček, Michal ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je vypracování technické studie východního obchvatu I/45 města Bruntál a řešení vzájemného propojení s plánovaným severním obchvatem I/11. Tato práce hledá co nejefektivnější a nejkomfortnější propojení obou obchvatů, tak i bezpečný pohyb vozidel po řešeném obchvatu I/45. Podrobněji byla zpracována jedna varianta. Důvodem zpracování práce je odklon dopravy z centra města Bruntál a vytvoření účinného propojení obou obchvatů.
Modelování dopravy s využitím celulárních automatů
Hodaňová, Andrea ; Martinek, David (oponent) ; Peringer, Petr (vedoucí práce)
Jednou z mnoha oblastí, v níž nacházejí svoje uplatnění celulární automaty, jsou i mikrosimulace dopravy. Tato práce analyzuje vlastnosti různých celulárních modelů dopravy od nejednodušších deterministických po složité stochastické odvozené od stěžejního modelu Nagel-Schreckenberg, který je podrobně představen. Na základě tohoto zkoumání je pak navrhnut a v jazyce Java implementován obecný dopravní simulátor schopný vizualizace stavu CA silnice pomocí jednoduchého grafického uživatelského rozhraní, jehož prostřednictvím je uživatel seznámen s klíčovými prvky několika implementovaných dopravních modelů.
Realistický simulátor kruhových objezdů
Molnár, Miroslav ; Petrlík, Jiří (oponent) ; Korček, Pavol (vedoucí práce)
Neustálý nárůst silniční dopravy zvyšuje požadavky na ni a přináší nové problémy. Nalezení vhodných řešení vyžaduje detailní zkoumání silniční dopravy. Cílem práce je návrh a implementace mikroskopického simulátoru kruhových objezdů, který je založen na principu celulárního automatu. Simulátor umožňuje tvorbu různých typů kruhových objezdů navzájem propojitelných cestami. V simulátoru je možné měnit různé parametry, jako např. hodnoty viditelnosti na silnici, smykového tření, maximální rychlosti, dodržování bezpečné vzdálenosti. V práci jsou shrnuty výsledky simulací pomocí implementovaného simulátoru v různých dopravních situacích.
Analýza bezdrátového provozu Wi-Fi
Bakó, Zdeněk ; Pospíšil, Ondřej (oponent) ; Pospíšil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabýva zachytáváním a analýzou bezdrátového provozu Wi-Fi sítí. Cílém této práce je popsat možnosti zachytávání a analýzy provozu Wi-Fi sítí. Je zde popsán standard IEEE 802.11, jeho vlastnosti jako architektura a současné standardy. Je proveden výběr vhodného routeru, na kterém je zachytávání provozu a analýza realizována. Jsou porovnány některé open-source firmware určené pro routery a je vybrán nejvhodnější z nich. Porovnávány a popsány jsou nástroje určené pro zachytávání a analýzu provozu Wi-Fi sítí. Jsou popsány rozdíly mezi promiskuitním a monitorovacím režimem zachytávání a jejich možnostmi využití. V neposlední řadě jsou zde uvedeny možnosti analýzy zachycených rámců 802.11.
Detekce a klasifikace dopravních prostředků v obraze pomocí hlubokých neuronových sítí
Hlavoň, David ; Hradiš, Michal (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zaobírá problematikou neuronových sítí z pohledu úlohy detekce dopravních prostředků v obraze, který byl pořízen z dronu. Jelikož je cílem vytvořit prakticky použitelný detektor, práce jako první popisuje datovou sadu. Dále práce rozebírá několik architektur dopředných neuronových sítí, které byly následně použity při realizaci detektoru. Na architektury neuronových sítí navazují metody tvorby detektoru pomocí naivních metod a současně nejúspěšnějších meta architektur. V druhé části se práce zabývá praktickou realizací detektoru. Výsledkem práce je detektor postavený na meta architektuře Faster R-CNN a neuronové sítí PVA s úspěšností detekce přes 90 % a rychlostí 45 full HD snímků za sekundu.
Optimalizace dopravních křižovatek pomocí metod strojoveho učení
Hlaváček, Jakub ; Frýza, Tomáš (oponent) ; Götthans, Jakub (vedoucí práce)
Práce se věnuje oblasti problematiky řízení dopravy, konkrétně světelnému řízení křižovatek, zejména technologiím řízení na základě získaných dat o provozu. Hlavním cílem práce je návrh a následná implementace reálné křižovatky Anenská a kpt. Jaroše, Pardubice v podobě modelu. Práce se dále zabývá úkázkou využívaných signálních programů řízení křižovatek skrze vytvořený model. Model je sestaven ze dřevěné základny a menší součásti vyhotoveny 3-D tiskem. Celek je řízen mikropočítačem Arduino. Při tvorbě této práce se mi podařilo porozumět komplexnímu řízení dopravy v dnešních městech, která si aktuální dopravní situace žádá.
Informační systém pro vyhledávání přepravních spojů
Čížek, Miroslav ; Goldefus, Filip (oponent) ; Lukáš, Roman (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou, návrhem a implementací webového informačního systému pro vyhledávání přepravních spojů. Hlavním cílem bylo vytvořit systém, který umožní vyhledávání spojů s přestupy na základě různých kritérií, jako "co nejkratší vzdálenost", "co nejnižší cena cesty" atd. Práce se zaměřuje především na návrh databáze, volbu vhodné vyhledávací metody a implementaci systému s ohledem na výkon a rychlost vyhledávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 194 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.