Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tenorové role v opeře Prodaná nevěsta od Bedřicha Smetany
Šantora, Vít ; KUSNJER, Ivan (vedoucí práce) ; VOTAVOVÁ, Yvona (oponent)
Tato práce seznamuje s tenorovými rolemi v opeře Prodaná nevěsta Bedřicha Smetany. V práci je stručně popsán život skladatele se zaměřením na vznik opery. Stěžejní část této práce je věnována popisu dramatického vývoje postav v konfrontaci s vlastním interpretačním záměrem. Jsou zde zmíněni jejich přední čeští interpreti.
Interpretace a zvukové pojetí nahrávek Smetanova kvartetu e moll
Pohnán, Jiří ; RYBÁŘ, Jaroslav (vedoucí práce) ; STEJSKALOVÁ, Sylva (oponent)
Cílem této práce je interpretační a zvuková analýza nahrávek Smetanova kvartetu e moll „Z mého života“. Pro tento účel jsme vybrali nahrávky: Českého, Smetanova, Lindsay, Škampova a Haasova kvarteta. Metodou analýzy určíme charakter složek, které se podílely na vyznění skladby, a jednotlivé výstupy porovnáme. Výsledkem by mělo být získání uceleného pohledu na tuto problematiku.
Nahrávky kompletního klavírního díla Bedřicha Smetany v interpretaci českých pianistů
Haniková, Johanna ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; MALÝ, František (oponent)
Práce popisuje interpretační pojetí klavírního díla Bedřicha Smetany v podání Věry Řepkové, Jana Novotného a Ivana Klánského, kteří v průběhu dvacátého století natočili jeho kompletní dílo. Interpretační analýza se zaměřuje na pojmenování rozdílů komplexního pojetí v stěžejní a nejhranější skladbách.
Cesta polky do opery Prodaná nevěsta
Adams, Tereza ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
Tato diplomová práce obsahuje popis tance polka, její vznik a krátkou historii. Další část je věnována opeře Bedřicha Smetany „Prodaná nevěsta“ od jejího vzniku, přes další uvedení v Národním divadle v Praze až k její současné inscenaci. V závěrečné části jsou popsány tři vybrané choreografie polek z této opery a jejich analýza podle modelu Janet Adshead – Lansdale. Přílohy obsahují životopisy Bedřicha Smetany a choreografů vybraných inscenací – Otto Šandy, Pavla Šmoka a Ladislavy Košíkové.
Bedřich Smetana - komorní díla
Novotný, Lukáš ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; ČEPICKÝ, Leoš (oponent)
V této práci jsem se chtěl zaměřit na osobnost českého skladatele Bedřicha Smetany a analyzovat jeho komorní skladby. Považuji tyto pozoruhodné kompozice za mimořádně důležité pro světový repertoár komorní hudby.
Bedřich Smetana - inspirace Shakespearem se zaměřením na skladbu Macbeth a Čarodějnice
Suchánková, Eva ; KRAJNÝ, Boris (vedoucí práce) ; KLÁNSKÝ, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá klavírní skicou Macbeth a čarodějnice od Bedřicha Smetany. Nejprve je čtenář seznámen s životním příběhem B. Smetany, v němž je zachycen rozhodující moment pro napsání této skladby. Inspirace Williamem Shakespearem je dána do širší souvislosti s ohledem na Smetanovu tvorbu, přičemž je porovnáno, do jaké míry Smetana sledoval Shakespearovu literární předlohu. U skicy Macbeth a čarodějnice jsou uvedeny různé výklady hudebního obsahu. Skice se v Čechách dostalo čtyř revizních zpracování, 1912 revize Jindřicha Káana z Albestů, 1924 revize Romana Veselého, 1961 revize Václava Štěpána a 1981 revize Jana Novotného. Dvě poslední revize byly podrobeny detailnímu srovnání a byly zjištěny četné rozdíly v tempových označeních, notovém zápisu, zápisu pedalizace, dynamiky a prstokladu, v neposlední řadě byly dokonce zjištěny chyby a následně bylo navrženo jejich odstranění. Závěr diplomové práce tvoří doporučení ohledně nacvičení skladby z mé vlastní interpretační praxe.
Bedřich Smetana: Klavírní trio g-moll op . 15. Rozbor díla (interpretační analýza).
Králíčková, Klára ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; LEICHNER, Emil (oponent)
Tématem této bakalářské práce je interpretační analýza Smetanova Tria g moll op. 15 pro klavír, housle a violoncello. Nejprve se věnuji komorní tvorbě Bedřicha Smetany. V další kapitole je čtenář seznámen s historickými okolnostmi vzniku tohoto díla a všemi autorovými inspiračními zdroji. A poté už následuje samotná analýza, kde budu skladbu zkoumat po stránce melodické, rytmické, harmonické, instrumentační, dynamické, formální a tektonické. Takto komplexní pohled na toto komorní dílo může umožnit hlubší náhled do jeho problematiky a může také posloužit k přesvědčivé interpretaci a lepšímu porozumění Tria g moll op. 15. Bakalářská práce začíná úvodem, pokračuje třemi hlavními kapitolami s několika podkapitolami a končí závěrem. Práce je doplněna šesti přílohami.
Bedřich Smetana: Z domoviny ( rozbor skladeb)
Ambroš, Miroslav ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; KOTMEL, Bohumil (oponent)
V této práci jsem se chtěl zaměřit na osobnost českého skladatele Bedřicha Smetany a analyzovat jeho skladbu Z domoviny. Považuji tuto pozoruhodnou kompozici za mimořádně důležitou pro český houslový repertoár. Podle mého názoru je význam této Smetanovy skladby stále nedoceněný.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.