Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lexicographical Treatment of the Musical Terminology - Verbs in Focus
Suchánková, Eva ; Šemelík, Martin (vedoucí práce) ; Vachková, Marie (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zpracování sloves z oblasti odborného hudebního názvosloví podle lexikografického rastru pro německo-český slovník hudební terminologie, který bude k dispozici v podobě online databáze do konce roku 2014. Při zpracovávání sloves jsem použila mj. empirickou metodu spočívající v rešerši v internetových jazykových korpusech, kde byly vyhledávány relevantní příklady použití sloves. Jedním z hlavních aspektů, kterým se práce věnuje, je určení množiny slovesných hesel, které budou do databáze zařazeny. Při výběru sloves byl hlavním zdrojem Duden Universal Wörterbuch (DUW), jehož makrostruktura se ve věci inventarizace německých hudebních termínů ukázala jako nedostatečná. Proto byla množina sloves určených ke zpracování rozšířena o další hesla.
Bedřich Smetana - inspirace Shakespearem se zaměřením na skladbu Macbeth a Čarodějnice
Suchánková, Eva ; KRAJNÝ, Boris (vedoucí práce) ; KLÁNSKÝ, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá klavírní skicou Macbeth a čarodějnice od Bedřicha Smetany. Nejprve je čtenář seznámen s životním příběhem B. Smetany, v němž je zachycen rozhodující moment pro napsání této skladby. Inspirace Williamem Shakespearem je dána do širší souvislosti s ohledem na Smetanovu tvorbu, přičemž je porovnáno, do jaké míry Smetana sledoval Shakespearovu literární předlohu. U skicy Macbeth a čarodějnice jsou uvedeny různé výklady hudebního obsahu. Skice se v Čechách dostalo čtyř revizních zpracování, 1912 revize Jindřicha Káana z Albestů, 1924 revize Romana Veselého, 1961 revize Václava Štěpána a 1981 revize Jana Novotného. Dvě poslední revize byly podrobeny detailnímu srovnání a byly zjištěny četné rozdíly v tempových označeních, notovém zápisu, zápisu pedalizace, dynamiky a prstokladu, v neposlední řadě byly dokonce zjištěny chyby a následně bylo navrženo jejich odstranění. Závěr diplomové práce tvoří doporučení ohledně nacvičení skladby z mé vlastní interpretační praxe.
Klavírní dílo C. Debussyho se zaměřením na cyklus Estampes - harmonický rozbor, srovnání nahrávek
Suchánková, Eva ; KRAJNÝ, Boris (vedoucí práce) ; KAHÁNEK, Ivo (oponent)
Tématem této bakalářské práce je hlubší analýza interpretačních problémů klavírního cyklu Rytiny od Clauda Debussyho. Byly k tomu zvoleny tři různé postupy analýzy. Nejprve je čtenář seznámen s historickými okolnostmi vzniku tohoto cyklu a všemi autorovými inspiračními zdroji. Druhým postupem je harmonický rozbor celého cyklu, v němž se snažím postihnout výjimečné rysy každé skladby, upozornit na nejdůležitější hudební myšlenky a tematický materiál charakteristický pro hudební impresionismus, který skladatel v díle použil. Nakonec jsou představeni tři významní klavíristé 20. století a jejich různá interpretace cyklu Rytiny: W. Gieseking, E. Gilels a S. Richter. Jejich interpretace jsou porovnány jak vzájemně, tak s ohledem originální notový text. Takto komplexní pohled na toto klavírní dílo může umožnit hlubší náhled do jeho problematiky a může také posloužit k přesvědčivé interpretaci a lepšímu porozumění Rytin. Bakalářská práce začíná úvodem, pokračuje čtyřmi hlavními kapitolami s několika podkapitolami a končí závěrem. Práce je doplněna čtyřmi přílohami.

Viz též: podobná jména autorů
3 Suchánková, Eliška
2 Suchánková, Ester
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.