Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Millennium Development Goal on Education: An empirical analysis of the determinants of primary school enrolment
Topinka, Michal ; Cahlík, Tomáš (vedoucí práce) ; Břízová, Pavla (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá vztah mezi informacemi o vyspělosti jednotlivých zemí světa a hlavním indikátorem druhého Rozvojového cíle tisíciletí týkajícího se vzdělávání, kterým je poměr čistého zápisu do primárního stupně vzdělávání, za použití ekonometrické analýzy panelových dat. Vzhledem k tomu, že většina podobných studií využívá data z celostát- ních průzkumů domácností obsahující informace o jednotlivcích, studie provedená v této bakalářské práci vyšetřuje, jestli lze vysvětlit rozdíly v poměrech čistého zápisu do primárního stupně vzdělávání mezi jednotlivými zeměmi za použití pouze agregovaných dat obsahu- jících informace o zápisech do primárního školství a rozvojových indikátorech na celostátní úrovni. Tato studie využívá údaje o 192 zemích světa z období 1999-2012. Výsledky výzkumu napovídají, že informace týkající se indikátorů rozvojovosti jsou rozhodně důležité pro analýzu poměru čistého zápisu do primárního stupně školství, nicméně rozsáhlejší data obsahující informace o jednotlivcích státech jsou potřebná, aby bylo možné vytvořit takové politiky, které by napomohly k dosažení universálního primárního školství. Klíčová slova Rozvojové cíle tisíciletí, Vzdělávání, Poměr čistého zápisu do primárního stupně vzdělávání.
Kulturní bariéry Subsaharské Afriky v období globalizace. Případová studie: Aplikace rozvojových cílů tisíciletí.
Cesarová, Veronika ; Lehmannová, Zuzana (vedoucí práce) ; Růžičková, Barbora (oponent)
Cílem práce je identifikovat kulturní determinanty, ovlivňující africký styl života a zjistit jaké politické, ekonomické a sociální následky mohou způsobit. Výstupem zkoumání je potvrzení hypotézy, že kulturní mezera, respektive střet tradiční vs. moderní Afriky, spolu se zjištěnými determinanty, má přímý vliv na některé bariéry, způsobené kulturní evolucí africké komunity, jenž brání úspěšné implementaci rozvojové pomoci.
Millennium Development Goals: Comparison and Analysis of Armenia, Azerbaijan and Georgia
Bunatyan, Hayk ; Cahlík, Tomáš (vedoucí práce) ; Chytilová, Julie (oponent)
Tato práce analyzuje tři Zakavkazské státy: Arménii, Ázerbajdžán a Gruzii. Analýza bude zaměřena primárně na plnění osmi Rozvojových cílů tisíciletí vytvořených na Summitu OSN 8. září 2000. Každá ze zemí bude analyzována zvlášť a poté budou tyto země navzájem porovnány a budou identifikovány silné a slabé stránky jejich snahy o dosažení osmi Rozvojových cílů. Pokusím se zahrnout všechny důležité faktory, které mohou hrát roli při rozlišování těchto stránek. Hlavní cíl této práce je dokázat, že mé hypotézy, které jsou zmíněny níže v tomto návrhu, jsou skutečně aktuální a mohou být pro Zakavkazský region prospěšné.
Millennium Development Goal on Education: An empirical analysis of the determinants of primary school enrolment
Topinka, Michal ; Cahlík, Tomáš (vedoucí práce) ; Břízová, Pavla (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá vztah mezi informacemi o vyspělosti jednotlivých zemí světa a hlavním indikátorem druhého Rozvojového cíle tisíciletí týkajícího se vzdělávání, kterým je poměr čistého zápisu do primárního stupně vzdělávání, za použití ekonometrické analýzy panelových dat. Vzhledem k tomu, že většina podobných studií využívá data z celostát- ních průzkumů domácností obsahující informace o jednotlivcích, studie provedená v této bakalářské práci vyšetřuje, jestli lze vysvětlit rozdíly v poměrech čistého zápisu do primárního stupně vzdělávání mezi jednotlivými zeměmi za použití pouze agregovaných dat obsahu- jících informace o zápisech do primárního školství a rozvojových indikátorech na celostátní úrovni. Tato studie využívá údaje o 192 zemích světa z období 1999-2012. Výsledky výzkumu napovídají, že informace týkající se indikátorů rozvojovosti jsou rozhodně důležité pro analýzu poměru čistého zápisu do primárního stupně školství, nicméně rozsáhlejší data obsahující informace o jednotlivcích státech jsou potřebná, aby bylo možné vytvořit takové politiky, které by napomohly k dosažení universálního primárního školství. Klíčová slova Rozvojové cíle tisíciletí, Vzdělávání, Poměr čistého zápisu do primárního stupně vzdělávání.
Bilaterální projekty zahraniční rozvojové spolupráce České republiky v kontextu třetího rozvojového cíle tisíciletí
Macelová, Linda ; Weiss, Tomáš (vedoucí práce) ; Rossmanithová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou bilaterální zahraniční rozvojové spolupráce České republiky (ZRS ČR) v kontextu třetího Miléniového cíle tisíciletí, tedy genderové rovnosti. Práce metodologicky vychází ze sekundární analýzy vybraných faktorů a případové studie na vybraný projekt realizovaný v rámci dvoustranné ZRS ČR Člověkem v Tísni v sektoru zdravotnictví. Na základě sekundární analýzy dat a případové studie je hledána odpověď na otázku, jaká pozornost je genderové perspektivě věnována v bilaterálních projektech české ZRS. Po vymezení základních pojmů se práce soustředí na sekundární analýzu faktorů jako strategický vývoj, finanční prostředky a sektorové a teritoriální priority. Následně práce v případové studii rozebere projekt bilaterální ZRS ČR, čímž nastíní, jakým způsobem jsou deklarované závazky dvoustranné ZRS ČR reflektovány v praxi.
Úspěšnost rozvojové pomoci: Případ Somálska od roku 1991 do současnosti
Holanová, Petra ; Přikryl, Pavel (vedoucí práce) ; Bureš, Oldřich (oponent)
Bakalářská práce "Úspěšnost" rozvojové pomoci: Případ Somálska od roku 1991 do současnosti se ve své první části vypořádává se Somálskem jako takovým. Přibližuje tuto téměř nefungující, nicméně de iure stále existující, zemi v Subsaharské Africe, v krátkosti nastiňuje důležité milníky posledních dvaceti let její historie a vyzdvihuje též některé ze závažných současných i minulých problémů, které mají za následek současnou katastrofální situaci ve státě. Ve své druhé části si práce klade v první řadě za cíl se nejprve vyrovnat s několika závažnými strukturálními problémy Somálska. Dále stručně popisuje, kteří aktéři se na rozvoji země podílí nejvíce a na základě kterých rozvojových dokumentů asistence Somálsku probíhá. V neposlední řadě taktéž v krátkosti shrnuje jednotlivé plány, které poskytují Somálské republice základní oporu v otázce rekonstrukce a rozvoje. V závěru práce je poté vyhodnocena úspěšnost pomoci na základě pokroků učiněných v rámci stanovených strukturálních problémů i Rozvojových cílů tisíciletí.
Čínská ekonomika pohledem rozvojových projektů OSN
Gandalovičová, Linda ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Karpová, Eva (oponent)
Rok 2015 je v historii rozvojových projektů OSN velkým milníkem. Rozvojové cíle tisíciletí, na nichž se v roce 2000 shodly členské státy OSN, byly vystřídány Cíli udržitelného rozvoje. Diplomová práce se pomocí rozvojových projektů OSN, přesněji pak ukazatelem extrémní chudoby, zabývá analýzou čínské ekonomiky a diskutuje přetrvávající negativní faktory z hlediska směřování k udržitelnému rozvoji. Práce je formálně rozdělena na čtyři kapitoly. První část je věnována historickému pozadí přijetí Rozvojových cílů tisíciletí. Druhá kapitola se již konkrétně zaměřuje na extrémní chudobu, která je východiskem pro první cíl Rozvojových cílů tisíciletí. Třetí kapitola obsahuje tematickou analýzu čtyř oblastí čínské ekonomiky, které negativně ovlivňují ekonomický rozvoj a které by se v souvislosti s dalším zmírňováním extrémní chudoby měly stát vládní prioritou. Poslední část reaguje na předchozí zjištění a představuje konkrétní dílčí oblasti z Cílů udržitelného rozvoje, které vymezené problematické oblasti řeší.
Role Rozvojového programu OSN při boji s chudobou
Hermochová, Tereza ; Cihelková, Eva (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rolí Rozvojového programu OSN z hlediska jeho boje s chudobou ve spolupráci se soukromým sektorem a konkrétními iniciativami této podpory. První kapitola pojednává o samotném Rozvojovém programu OSN a jeho důvodech pro zapojení do spolupráce se soukromým sektorem. Druhá kapitola analyzuje jednotlivé iniciativy a posuzuje jejich efektivnost. Třetí kapitola se zabývá konkrétní případovou studií a aplikuje poznatky na konkrétní zemi -- Ugandu.
Politika rozvojové spolupráce Světové banky
Neumannová, Lucie ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Neumann, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá fungováním a rozvojovou politikou Světové banky. Hlavním cílem je shrnout vývoj strategií Banky v jednotlivých dekádách její existence a zhodnotit vybrané nástroje, jež organizace používá v boji proti chudobě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.