Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lávka pro pěší přes řeku Svitavu
Bezručová, Kristína ; Koláček, Jan (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh lávky pro pěší přes řeku Svitavu. Byli vypracovány tři varianty přemostění. Pro posouzení byla vybrána varianta rámové konstrukce o jednom poli s parabolickým náběhem. Výpočet účinků zatížení je provedený v programu Scia Engineer. Pro posouzení byl použit program MS Excel. Návrh a posouzení bylo provedeno dle evropských norem. Fáze výstavby konstrukce nebyly uvažovány.
Půdorysně zakřivená konstrukce z předpjatého pásu.
Kocourek, Petr ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Tématem disertační práce je studium půdorysně zakřivených lávek pro pěší tvořených předpjatým pásem. V nedávné době bylo postaveno několik pozoruhodných půdorysně zakřivených lávek pro pěší, které jsou na vnitřním okraji zavěšeny na visutých anebo závěsných kabelech. Půdorysně zakřivené konstrukce tvořené předpjatým pásem však dosud nebyly realizovány. Úkolem této práce proto bylo odpovědět na otázku, zda je použití předpjatých pásů u půdorysně zakřivených konstrukcí vůbec možné. Z tohoto důvodu byla v první fázi vypracována studie proveditelnosti těchto konstrukcí. Využity byly znalosti jednak půdorysně zakřivených konstrukcí vynášených kabely a také přímých předpjatých pásů. Pro matematické modelování byl použit MKP systém ANSYS. Získané poznatky byly dále využity při návrhu nového typu moderní, estetické půdorysně zakřivené lávky pro pěší. Lávku tvoří štíhlá železobetonová mostovka, která je prostřednictvím ocelových konzol na vnitřní straně půdorysného oblouku ztužena ocelovým průřezem. Kroucení mostovky vyvolané půdorysným zakřivením a nesymetrickým průřezem je vyrovnáváno kabelem situovaným v madle zábradlí. Rozpětí lávky je 45 m, vzepětí půdorysného oblouku 10 m, volná šířka lávky je 3 m. Popsáno je obecné působení konstrukce, provedena byla podrobná statická a dynamická analýza konstrukce. Navržená konstrukce včetně postupu výstavby byla experimentálně ověřena na zmenšeném fyzikálním modelu lávky v měřítku 1:6. Popsána je použitá modelová analogie, návrh konstrukce modelu včetně jeho realizace. Model byl podroben sérií zatěžovacích zkoušek včetně finální zkoušky mezní únosnosti. Provedené zkoušky prokázaly dobrou shodu výpočtu se skutečností, správnost návrhu a vysokou únosnost navržené konstrukce. Získané výsledky a zkušenosti z návrhu konstrukce a realizace modelu tvoří základ pro realizaci studovaných konstrukcí v inženýrské praxi.
Návrh zavěšené lávky pro pěší
Uher, Lukáš ; Kulhavý,, Tomáš (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh nosné konstrukce lávky pro pěší přes řeku Svratku. Byly vypracovány tři varianty přemostění. Pro další zpracování byla vybrána varianta zavěšené konstrukce. Tvoří ji dva pylony, které jsou v podélném i příčném směru ve sklonu a pomocí závěsů vynášejí monolitickou předpjatou mostovku. Byl vytvořen konečnoprvkový model, hledán výchozí stav konstrukce a proveden statický výpočet v programovém prostředí Ansys. Hlavní nosné části konstrukce byly posouzeny podle mezních stavů únosnosti a použitelnosti v souladu s normou EN 1992.
Aquapark Brno
Liznová, Veronika ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Tématem zadání diplomové práce je řešení sportovního areálu za Lužánkami v Brně. Cílem diplomového projektu bylo vytvořit nový moderní sportovně rekreační areál, který bude situován na pozemku vedle stávajícího plaveckého bazénu. Hlavním provozem je aquapark s bazény uvnitř i venku, který bude splňovat veškeré požadavky návštěvníků. Tato stavba je doplněna o wellness, fitness centrum, kavárnu a další drobnější provozy. Důraz byl kladen na propojení stávajícího bazénu s 50ti metrovou dráhou a nového aquaparku tak, aby mohl návštěvník co nejlépe využít oba tyto provozy z jednoho centrálního vstupu. Návrh počítá i s navýšenímkrytých i nekrytýchparkovací ploch. Objekt aquaparku je napojen na nově navrženou nadúrovňovou lávku pro pěší, která propojuje všechna sportoviště. Lávka je navržena tak, aby ji mohli využívat pěší i cyklisté a nedostali se do kolize s automobily. Hlavní vstup do objektu se proto nachází v úrovni této lávky, tedy v 2NP. Z úrovně terénu se na tuto lávku dostanou návštěvníci přes navržené rampy, schodiště nebo výtahy. Novým konceptem navyšující sportovně rekreační kapacity budou naplněny požadavky a současná očekávání návštěvníků v dané lokalitě a zároveň se tak zvýší atraktivita celého území.
Lávka pro pěší přes řeku
Sotáková, Miroslava ; Balázs, Ivan (oponent) ; Brosch, Petr (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je zpracování návrhu nosné konstrukce ocelové lávky pro pěší přes řeku Opavu. Komunikace je určena pro pěší a cyklistickou dopravu s požadovanou šířkou komunikace 3,50 m.. Návrh je řešen ve dvou variantách - jako oblouk s táhlem a jako příhradová lávka. Pro další rozpracování byla vybrána varianta oblouku s táhlem s ortotropní mostovkou. Lávka má rozpětí 65,00 m a výšku 7 m. Jednotlivé prvky byly posouzeny na mezní stav únosnosti a použitelnosti.
Konstrukce podporovaná kabelem
Kolář, David ; Koláček, Jan (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh lávky přes řeku. Ze tří variant, které se liší statickým uspořádáním, byla vybrána konstrukce lávky podporovaná kabely, tzv. zavěšená. Jedná se o konstrukci sestávající z parabolické monolitické předpjaté mostovky, která je zavěšená na dva svislé pylony konického tvaru pomocí závěsů. Lávka je situována kolmo ke korytu řeky a její celková délka je 57,465 m. Výpočet vnitřních sil byl proveden pomocí softwaru Scia Engineer 20.0 na prutovém a deskovém modelu a pro ruční kontrolu některých dílčích výsledků byl využit program MS Excel. Návrh předpětí, posouzení mezních stavů použitelnosti a únosnosti, dimenzování bylo provedeno ručně podle platných norem a předpisů. K posouzení pylonu na kombinaci dvouosého ohybu a normálové síly byly využity moduly výpočetního softwaru IDEA StatiCa 9 a některé z těchto výsledků byly taktéž kontrolovány ručně, avšak jedná se pouze o zjednodušenou kontrolu. Práce neuvažuje fáze výstavby, ztráty předpětím jsou stanoveny odhadem.
Lávka pro pěší
Bílek, Radim ; Štrba, Michal (oponent) ; Brosch, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem lávky pro pěší přes ulici Radlickou s celkovou délkou okolo 90 m v Praze. Variantní návrh obsahuje 3 řešení s rozdílnými statickými systémy konstrukce. Na základě multikriteriální analýzy je zvolena nejvhodnější varianta. K podrobnému zpracování byla vybrána varianta A – spojitý přímopásový příhradový nosník. Jedná se o příhradovou lávku s dolní ortotropní mostovkou bez zavětrovacího ztužidla, kde stabilitu horního pasu zajištuje rámová tuhost svislic a tuhost příčníku. Podrobný statický výpočet obsahuje posouzení nosných částí konstrukce a svarů. Všechny nosné ocelové prvky jsou navrženy z oceli S 355. Posouzení a dimenzování bylo provedeno dle platných norem ČSN EN 1990-1993.
Oblouková konstrukce lávky pro pěší
Machala, Zdeněk ; Glovina, Filip (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh obloukové konstrukce lávky pro pěší. Mostovku bude tvořit předpjatý pás, který by se dal rozdělit na tři části. Střední část bude zavěšena (na vnějších okrajích) na ocelobetonových obloucích. Krajní části budou navrženy jako předpjaté pásy. Model konstrukce je proveden ve výpočetním programu ANSYS a řešení je provedeno nelineárním výpočtem. Návrh je proveden dle platných evropských norem.
Visutá lávka přes řeku Bečvu
Sobková, Sára ; Šopík, Leonard (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh a posouzení visuté lávky pro pěší přes řeku Bečvu. Byly vytvořeny tři varianty přemostění. K podrobnému návrhu byla zvolena vari-anta s visutou konstrukcí. Zvolená lávka pro pěší je tvořena dvěma visutými lany, které podpírá šikmý pylon, ten je kotven pomocí šestice kotevních lan. Návrh konstrukce spočíval v nalezení ideální geometrie visutých lan. Výpočetní model byl vytvořen v programu ANSYS Mechanical APDL 2023 R2. Pro analýzu mostovky v příčném směru byl vytvořen deskotěnový model v programu SCIA Engineer 21.1. Konstrukce byla po-souzena na mezní stav použitelnosti a únosnosti dle platných norem a byla provedena dynamická analýza. Součástí práce jsou přehledné a podrobné výkresy včetně vizuali-zace.
Lávka přes Jihlavu v Třebíči
Vavřička, Lukáš ; Velešík, Marek (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem betonové lávky pro pěší přes řeku Jihlavu. Byly vypracovány dvě předběžné varianty, z nichž jedna byla zpracována podrobně. Jedná se o zavěšenou konstrukci, jejíž hlavní nosnou částí jsou dva pylony vetknuté do dodatečné předepjaté mostovky, která je prostě uložena na opěrách. Zavěšení mostovky je realizováno pomocí kloubově připojených závěsů k vrcholům pylonů a k mostovce. Materiál nosných betonových částí je beton C45/55. Ocelové části nosné konstrukce jsou z oceli S355, závěsy jsou z oceli Macalloy 460. Posudky byly provedeny převážně ručním výpočtem s použitím programu MS Excel, k posouzení pylonu byl použit program FIN EC Beton. Výpočty účinků zatížení byly provedeny za pomoci programu Scia Engineer. Výkresové části práce byly zpracovány v programu AutoCAD a vizualizace v programu Lumion.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.