Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,058 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Emulace znakového LCD displeje na bázi e-ink technologie
Rusín, Tomáš ; Strnadel, Josef (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout a vytvořit jednoduchou propojovací desku plošných spojů. Deska bude osazena mikrokontrolérem, který bude přijímat komunikační signály původně určené pro znakové LCD displeje. Komunikace může být paralelní nebo sériová, v podobě rozhraní typu SPI a I2C. Tyto signály přijme a převede na signály pro displej typu E-Ink. Na něm se zobrazí informace ve stejném formátu, jako byly určeny pro LCD displeje. E-Ink displej nahrazuje displeje typu LCD bez nutnosti změny původní knihovny nebo původního komunikačního rozhraní. Tento způsob nahrazení je vhodný v případě zničení znakového LCD displeje, kdy za něj není možnost sehnat odpovídající náhradu. Případně pokud je osazení E-Ink displeje vhodnější.
Proposal for an Effective Improvement of the Training System for New Employees in an International IT Company
Grigoryeva, Ekaterina ; Treu, Eva (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
This thesis aims to propose modifications that are desirable for the organization's ongoing effective development in the areas of adaptation and training. The primary goal will be accomplished by examining the current state of adaption and training activities for new employees in the chosen organization. This thesis is divided into six main chapters: the first focuses on the aim of the thesis, the second focuses on the theoretical foundation, the third on the company’s background, the fourth on analysis, and the fifth on proposed adjustments and modifications. In the last chapter will be presented the conclusion of the thesis.
Komunikace a firemní kultura ve stavebnictví
Macinková, Martina ; Molnár, Josef (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na komunikaci a firemní kulturu ve stavebnictví, s důrazem na jejich význam a zlepšování. Práce si klade za cíl podchytit důležitost tohoto tématu v kontextu stavebnictví. V teoretické části práce je detailně zkoumána problematika komunikace a kultury ve stavebnictví, aby byl získán její komplexní přehled. V praktické části jsou prezentovány výsledky provedených výzkumů, které kombinují kvantitativní a kvalitativní přístup. Data byla získána prostřednictvím dotazníkových šetření a řízených rozhovorů se zaměstnanci vybraných stavebních firem. V závěru práce jsou shrnuty dílčí závěry a formulována doporučení pro zlepšení komunikace a firemní kultury ve stavebních firmách. Součástí této práce byl návrh účinnější metodologie dotazníkového šetření a tipy pro zatraktivnění tohoto oboru mladým lidem.
Vztah učitele a asistenta pedagoga v jejich vzájemném pohledu
HEROUTOVÁ, Pavla
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání vztahu mezi učiteli a asistenty pedagoga v českých základních školách, zdůrazňující význam jejich vzájemné spolupráce a komunikace. Práce prostřednictvím rozhovorů s oběma skupinami odhaluje, jak spolupráce ovlivňuje pedagogický proces, přístup k inkluzi a adaptaci na individuální potřeby žáků. Analyzuje výzvy, kterým čelí obě role ve vzdělávacím systému, a nabízí náhled na to, jak efektivní vzájemná spolupráce může podporovat inkluzivní vzdělávací prostředí a pozitivně ovlivnit vývoj a vzdělání žáků.
Význam přístupu a jazyka sociálního pracovníka při práci s osobami s obtížemi v oblasti duševního zdraví
GRAUSAMOVÁ, Lucie
Práce se zabývá vlivem přístupu a jazyka sociálního pracovníka na osoby s obtížemi v oblasti duševního zdraví s důrazem na přístup orientovaný na zotavení. Popisuje principy přístupu orientovaného na zotavení, teoretický základ o vlivu interakce s druhou osobou a užitého jazyka na člověka a praktická doporučení pro jazyk zotavení.
Možnosti začlenění osob s Downovým syndromem do společnosti
BÍLEK, Jiří
Práce se zabývá možnostmi začlenění osob s Downovým syndromem do společnosti v kontextu míry dosažitelnosti jejich určitých dovedností. Přehledně shrnuje dosavadní zjištění v různých životních oblastech jak v České republice, tak i v zahraničí, a uvádí důležité poznatky z jednotlivých oblastí a míry jejich dosažitelnosti pro nezávislý život. Nastiňuje konkrétní schopnosti a dovednosti, které si mohou osoby s Downovým syndromem snadno osvojit naproti těm, u kterých je to náročnější, nebo dokonce nemožné.
"Tygří svět" v mateřské škole
KUBÍČKOVÁ, Šárka
Bakalářská práce představuje metodu komunikace Tygří svět a její využití v prostředí mateřských škol. Teoretická část představuje nejprve kognitivní, emoční, sociální vývoj a vývoj komunikace a kresby dítěte v předškolním věku. Dále je představen koncept komunikačních typů a metoda komunikace Tygří svět od autorů Kamily a Petra Kopsových. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jakým způsobem lze využít metodu Tygří svět v prostředí mateřské školy. Pro naplnění cíle byly vedeny rozhovory se čtyřmi lektorkami metody Tygřího světa. Lektorky představovaly metodu, její přínos i rizika, také vlastní zkušenosti s dětmi předškolního věku. Rozhovory jsou doplněny stručným záznamem autorčiných dvou výstupů v mateřské škole.
Komunikace sestry se sluchově znevýhodněným pacientem na covidových jednotkách
RAUŠOVÁ, Ilona
Úvod: Pro sestry je komunikace základním nástrojem v ošetřovatelském procesu. V době pandemie Covid - 19 měly sestry povinnost nosit ochranné pomůcky, aby se zabránilo šíření této nemoci. Ochranné pomůcky, zejména roušky, mají negativní dopad na komunikaci. Tlumí hlasitost mluvené řeči, zabraňují odezírání a rozpoznání výrazu tváře. Sestry se musely vyrovnat s těmito komunikačními bariérami a zároveň zachovat standardy ošetřovatelské péče. Cíle práce: Cílem bakalářské práce bylo zjistit specifika při komunikaci sester se sluchově znevýhodněným pacientem. Metodologie: Empirická část bakalářské práce byla zpracována metodou kvalitativního výzkumného šetření. Pro sběr dat byl použit hloubkový rozhovor se sestrami, které v období pandemie Covid - 19 pracovaly na covidové jednotce. Rozhovory probíhaly v období březen až květen roku 2023. Rozhovory byly se souhlasem nahrány na mobilní telefon do aplikace Záznamník. Poté byly rozhovory přepsány do písemné formy v programu Microsoft Word. Sepsaná data byla analyzována metodou otevřeného kódování, technikou "tužka papír". Získaná data byla rozdělena do tří kategorií, které byly následně rozděleny na podkategorie. Pro větší názornost byly jednotlivé kategorie a podkategorie zpracovány do přehledných schémat a podrobně popsány. Výsledky: Výsledky práce byly rozčleněny na tři hlavní kategorie, kterými jsou sluchově znevýhodněný pacient, bariérová ošetřovatelská péče a komunikace sester se sluchově znevýhodněným pacientem. Obě kategorie jsou členěny na období před pandemií v době pandemie a po ukončení pandemie Covid - 19. Z výzkumného šetření vyplývá, že pandemie Covid - 19 změnila postoj sester k bariérové ošetřovatelské péči, sestry získaly neocenitelné zkušenosti v oblasti komunikace se sluchově znevýhodněným pacientem. Naučily se improvizovat a využívat všechny dostupné komunikační nástroje. Vzájemně si sdělovaly informace, rady a psychickou podporu. Závěr: Práce dokumentuje pohled sester na bariérovou ošetřovatelskou péči a její vliv na komunikaci se sluchově znevýhodněným pacientem. Výzkum ukázal, že sestry překonaly komunikační bariéry a dokázaly udržet standardy ošetřovatelské péče. Přizpůsobily se náročným podmínkám, naučily se používat jednoduché nástroje, které jim usnadnily komunikaci se sluchově znevýhodněným pacientem. Prohloubily vzájemnou spolupráci. Zároveň odhalila, že většina sester se s problémy vyrovnávala na základě intuice. U sester tato zkušenost vyvolala potřebu odborného vzdělávání v oblasti komunikace se sluchově znevýhodněným pacientem. Práce přináší celkový pohled na problematiku komunikace v ošetřovatelském procesu při používání ochranných pomůcek. Předkládá pomůcky, které pomáhají překonat komunikační bariéru. Výsledky mohou pomoci ostatním sestrám v praxi.
Zkušenosti učitelů s komunikací s rodiči
STUPKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá způsoby, nástroji, přístupy a příležitostmi, které volí učitelky mateřských škol pro komunikaci s rodiči. Mapuje pohledy na racionální a emocionální aspekty vzájemné komunikace. Zabývá se dále oblastmi, kde zapojené učitelky cítí nižší míru jistoty. Odhaluje komunikační strategie používané v komunikaci s rodiči.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,058 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.