Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 172 záznamů.  začátekpředchozí93 - 102dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Eurozóna, její problémy a možná integrace ČR
Suchánek, Petr ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Cílem této práce je vymezení současných problémů evropské hospodářské a měnové unie a následný rozbor výhodnosti vstupu ČR do ní. Hlavními použitými metodami jsou syntéza názorů odborných textů na dané téma a analýza veřejně dostupných dat. Ve třech kapitolách se práce zaobírá specifiky evropského hospodářského prostoru a jeho krizí, především skrze optiku veřejného a soukromého dluhu. Výsledkem je obecné zhodnocení vážnosti finanční krize pro Evropskou unii a specificky pro Českou republiku. Klíčová slova: eurozóna, finanční krize, veřejný dluh, soukromý dluh, evropská měnová a hospodářská unie
Vzdělanostní společnost
Hurtová, Veronika ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Bakalářská práce analyzuje rozvoj vzdělanostní společnosti. Soustředí se na srovnání ideálu a reality vzdělávání v moderní společnosti a mapuje proměny školy a vzdělávání v průběhu 20. století. Práce vychází zejména z odborné literatury zaměřené na danou problematiku. Práce vymezuje pojmy vzdělanostní společnost, vzdělávání, vzdělání a školské systémy. Součástí práce je rovněž analýza výzkumu PIAAC. V práci jsou také řešeny názory na testování schopností žáků a otázky aktuální vzdělávací politiky.
Výuka finanční gramotnosti na základní škole
Šrumová, Lenka ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Diplomová práce byla zaměřena na výuku finanční gramotnosti na druhém stupni základních škol a víceletých gymnáziích. Cílem práce bylo charakterizovat a zhodnotit vybrané internetové portály zabývající se výukou finanční gramotnosti a za účelem získání náhledu respondentů na dané vzdělávací projekty, ale i obecně na výuku finanční gramotnosti, provést kvalitativní šetření. První část práce byla věnována teoretickému úvodu do problematiky financí, významu, definici, vymezení a složkám finanční gramotnosti. Důraz byl kladen také na vývoj finančního vzdělávání v České republice a strategické dokumenty, o které se výuka finanční gramotnosti opírá. Na potřebu zařazení finanční problematiky do Rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání a víceletá gymnázia poukázaly výzkumy související s úrovní finanční gramotnosti žáků a veřejnosti. Praktická část diplomové práce se skládala ze dvou na sebe navazujících segmentů. Nejprve byly představeny a zhodnoceny tři online dostupné projekty, jejichž cílem je podpořit pedagogy při plánování výuky finanční gramotnosti. Poté byla předložena metodologie kvalitativního výzkumu provedeného za pomoci strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami a následně byly prezentovány výsledky plynoucí ze šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Finanční vzdělávání, školní vzdělávání,...
Diagnostika porozumění vybraným tématům sociologického učiva u studentů gymnázia
Sehnalová, Jitka ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Diplomová práce se zabývá diagnostikou studentského porozumění principům uspořádání společnosti v návaznosti na obsah sociologického učiva občanského a společenskovědního základu na středních školách. Teoretická část vymezuje základní sociologické pojmy, především sociální stratifikaci, sociální mobilitu a sociální status. K propojení sociologických pojetí se školním vzděláváním je zde popsán také koncept didaktické znalosti obsahu a teorie didaktické rekonstrukce učiva. Dále jsou zde představeny dosavadní výzkumy v této oblasti. V praktické části bylo realizováno výzkumné šetření, které pro sběr dat využilo metodu polostrukturovaného hloubkového rozhovoru. Získaná data byla následně kvalitativně zpracována. V šetření byla sledována především míra vnímání hierarchie ve společnosti, příčiny společenského rozvrstvení a možnosti sociální mobility. Tam, kde to bylo možné, byly odpovědi studentů porovnány s výsledky dosavadních výzkumů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 172 záznamů.   začátekpředchozí93 - 102dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
42 TICHÁ, Marie
3 TICHÁ, Markéta
1 TICHÁ, Miroslava
3 Tichá, Magdalena
3 Tichá, Magdaléna
1 Tichá, Marcela
42 Tichá, Marie
3 Tichá, Markéta
3 Tichá, Martina
15 Tichá, Michaela
2 Tichá, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.