Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 140 záznamů.  začátekpředchozí71 - 80dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Edukační programy orchestrů v Praze
Cetlová, Alexandra ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o edukačních programech orchestrů v Praze. U dvou vybraných pražských orchestrů, konkrétně u PKF - Prague Philharmonia a České filharmonie je v prvé kapitole zpracována historie daného orchestru, na niž plynule navazuje chronologický přehled již proběhlých edukačních programů. Dále se práce zabývá současným přístupem daných orchestrů k této problematice, jejich budoucí vizí a také důležitou organizační stránkou, která stojí v pozadí realizace těchto programů. Součástí práce je také srovnání některých vybraných faktorů u obou orchestrů a výsledky dotazníkového šetření mezi členy orchestrů. Klíčová slova Edukační programy Orchestry v Praze Historie orchestru PKF - Prague Philharmonie Česká filharmonie
Školní pěvecký sbor jako prostředek zvyšování zájmu o hudbu a jako alternativa její výuky na čtyřletých gymnáziích
Spiritová, Martina ; Valášek, Marek (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Abstrakt: Disertační práce se věnuje výuce hudby na gymnáziích (čtyřletých, vyšším stupni osmiletých.) Popisuje experimentální výukovou koncepci, která je založena na principu, že žáci nenavštěvují klasickou výuku, ale jsou členy školního pěveckého sboru. Na skladbách, které ve sboru studují, se učí tomu, co by se jinak učili v běžné výuce. Text nejprve popisuje legislativu spojenou s výukou hudby na gymnáziích, seznamuje se současnou situací a poté popisuje koncepci a na dvou příkladech ukazuje, jak může v praxi fungovat. Dále přináší drobnou výzkumnou sondu zaměřenou na efektivitu této koncepce. Hlavní část práce obsahuje vzorový školní vzdělávací program a především seznam notového materiálu, na kterém lze tuto koncepci realizovat. Sborník skladeb je rozdělen na dvě části - kompozice z oblasti tzv. vážné hudby a kompozice skladeb populárních včetně hudby lidové. Závěr práce pak ukazuje určité nevýhody koncepce a další vize, jak gymnáziím koncepci přiblížit. Klíčová slova: gymnázium, pěvecký sbor, experimentální výuka, školní vzdělávací program, vážná hudba, populární hudba, efektivita výuky
Pedagogický odkaz Ivana Poledňáka
Čižinská, Klára ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá osobností Ivana Poledňáka a jeho hudebně-pedagogickým odkazem. Nejprve se stručně zaměřuje na jeho život a jeho působení v hudebně pedagogických organizacích a na vysokých školách ČR. Následně jsou analyzovány jeho hudebně pedagogické publikace. Cílem této práce je především poukázat na jeho velký přínos v oblasti hudebního vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA Ivan Poledňák, Hudebně pedagogické invence, Hudba-škola-zítřek, 40 rozhlasových přednášek o Hudební výchově, ABC učitele hudební výchovy, Hudební výchova 8, Poslech hudby
Pěvecká a instrumentální tělesa ZUŠ Fr. Kmocha v Kolíně, jejich funkce a vliv na kulturní život v regionu města
Kubíčková, Barbora ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá pěveckými a instrumentálními soubory, které fungují na hudebním oboru ZUŠ Fr. Kmocha v Kolíně. Je zde zaznamenána jejich historie, úsilí dirigentů, sbormistrů a práce souborů. Popsána je zejména koncertní, soutěžní činnost a ostatní aktivity od jejich založení. Práce se také zaměřuje na spolupráci souborů s jinými tělesy a na vliv a funkci souborů nejen v Kolíně, ale také v okolních městech. Pro úplnost dokumentu zmiňuji absolventy školy, kteří prošli těmito soubory a rozhodli se hudbu studovat na středních či vysokých uměleckých školách, a absolventy, kteří se nadále věnují orchestrální, či souborové hře mimo základní uměleckou školu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Choral music in Albania
Rapaj, Mario ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Stříteská, Leona (oponent)
Předložená práce se zabývá historií i současností albánské sborové hudby. Kdy vznikla? Jaké politické a historické události ji ovlivnily? Které osobnosti patří mezi nejvýznamnější skladatele sborové hudby v Albánii a jak lze charakterizovat jejich tvorbu? Které nejvýznamnější instituce se věnovaly podpoře sborového zpěvu? Jaká je současná situace sborového umění v Albánii? Diplomová práce se snaží odpovědět na všechny tyto otázky.
Absolutní sluch v teorii i praxi
Bártová, Jitka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Předložená práce si klade za cíl zpracovat komplexně problematiku absolutní sluchu, a to jak z teoretického, tak z praktického hlediska. K tomu bylo potřeba nahlédnout do oblasti hudební psychologie a definovat hudební sluch v obecné rovině, vymezit druhy absolutního sluchu na základě jeho forem, rozsahů a vztahu k tónové výšce a barvě. Práce také popisuje fungování sluchového orgánu a problematiku spojenou se zpracováním zvukového vjemu a s vnímáním výšky tónu. Je zaměřena na teorii absolutního sluchu a zabývá se příčinami jeho vzniku na základě dědičnosti a jeho ovlivnitelností hudební zkušeností. Sleduje jevy spojené s absolutním sluchem a jeho výskyt v populaci. Výchozím informačním zdrojem je česká a především zahraniční literatura v tištěné i elektronické podobě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 140 záznamů.   začátekpředchozí71 - 80dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
19 Pechacek, Stepan
19 Pecháček, Štěpán
19 Pecháček, Štěpán
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.