Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 268 záznamů.  začátekpředchozí102 - 111dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sledování vojenských cílů ve videosignálu
Hamada, Ondřej ; Váňa, Jan (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Práce shrnuje a popisuje nejrozšířenější metody pro detekci cílů ve videosignálu. Speciálně se zaměřuje na využítí kernel-based metody s použitím mean-shift algoritmu a metody pro porovnávání vzorů. Obě tyto metody jsou doplněny Kalmanovým filtrem. Výsledek je pak aplikován ke sledování cílů jak v normálním videozáznamu, tak i v záznamu z termokamery. Postup je implementován v C++ s použitím knihnovny OpenCV.
Deskriptor pro identifikaci osoby podle obličeje
Coufal, Tomáš ; Orság, Filip (oponent) ; Goldmann, Tomáš (vedoucí práce)
Práce shrnuje dosavadní poznatky v oboru biometrie při řešení problematiky identifikace osoby podle tváře. Zaměřuje se na konvoluční neuronové sítě a kapslové sítě. Dále se zabývá současnými, modernímy postupy a jejich implementacemi. V neposlední řadě nabízí vlastní implementaci obdobného řešení na bázi architektury CapsNet - kapslových neuronových sítí. Práce dále rozebírá přínosy a možnosti využití této architektury pro identifikaci podle obličeje.
Generování mapy a hledání cesty v mapě pro strategické hry
Karásek, Štěpán ; Mráček, Štěpán (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Tato práce se skládá ze dvou částí. V první části se zabývá procedurálním generováním mapy se zaměřením na tvorbu terénu. Nejdříve jsou rozebrány principy generování terénu, použitelné algoritmy a způsoby generování dalších krajinných prvků mapy. Generování terénu za použití algoritmu diamond-square je následně implementováno a začleněno do existujícího herního enginu. Druhá část práce pojednává o problému hledání cesty v mapě, jsou zde popsány použitelné algoritmy a jeden z nich podrobněji vysvětlen. Dále se v práci řeší úprava nalezené cesty do přirozenějších tvarů a nastiňují se možnosti hierarchických algoritmů pro hledání cesty. Algoritmus A* pro hledání cesty je rovněž implementován a začleněn do existujícího herního enginu. Funkčnost obou algoritmů je prezentována v interaktivní aplikaci s grafickým rozhraním.
Software pro metodu spektroskopie LIBS
Vyroubalová, Jana ; Mráček, Štěpán (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvorbou softwaru pro metodu LIBS (pro elektronickou komoru). V první části se čtenář seznámí se samotnou metodou LIBS a se stručným popisem  pracoviště, kde se tento projekt vyvíjí. Dále se věnuji návrhu aplikace pro laboratoře využívající tuto metodu, pak pokračuji hlubším popis implementace softwaru, kde může čtenář například zjistit, jaké byly použity algoritmy pro automatické zaostřování(vyhodnocení ostrosti obrazu a iterativní stanovení polohy kamery). Závěr je soustředěn na zhodnocení návrhu GUI a testování aplikace.
Metody extrakce charakteristických rysů obličeje
Adamček, Ľubomír ; Orság, Filip (oponent) ; Goldmann, Tomáš (vedoucí práce)
Tvár je dlhodobo jedna z najatraktívnejších dostupných biometrií človeka pre jej ľahké a pohodlné nasnímanie. Využitie je široké - od bezpečnosti, cez monitorovanie až po zábavný priemysel. Táto práca predstavuje doménu biometrie tváre a analyzuje 3 extrakčné metódy charakteristických rysov tváre - PCA, LBP a HOG. Súčasťou práce je tiež efektívna implementácia týchto algoritmov spolu s navrhnutým grafickým používateľským rozhraním využitým na experimentovanie s touto implementáciou a na vyhodnotenie jej úspešnosti na sade snímok zachytávajúcich osoby v rôznych podmienkach.
Návrh mobilní robotické platformy
Kolář, Vít ; Drahanský, Martin (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem mobilní robotické platformy pro autonomní travní sekačku řízenou bezdrátově připojeným počítačem. Po úvodních informacích o vzniku a cíli projektu následuje popis dvou vybraných již existujících autonomních travních sekaček na trhu. V následující kapitole, hlavní části práce, jsou popsány jednotlivé subsystémy robota - senzorický, motorický a řídící. Dále pak problematika napájení a navigace mobilního robota. Všechny tyto části jsou popsány jak teoreticky, tak z hlediska navrhované autonomní travní sekačky.
Návrh mechanického těla a senzorového systému robota
Marvan, Aleš ; Drahanský, Martin (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Dokument obsahuje zpracování problematiky mobilních robotů. Součástí práce je konkrétní návrh a realizace mobilního robota pro mezinárodní soutěž Minisumo. Předpokladem pro sestrojení mobilního robota je vytvoření teoretického podkladu, který je výchozím bodem pro sestavení vhodných parametrů vlastností, ze kterých se následně vychází při konečném návrhu a konstrukci. Práce dále obsahuje rozbor, teoretický návrh a konstrukci jednotlivých komponentů robota.
Experimenty se snímky sítnice oka
Floryček, Jan ; Orság, Filip (oponent) ; Fiala, Jiří (vedoucí práce)
Pozice cév v sítnici lidského oka je jednou z důležitých fyziologických biometrických vlastností každého jedince. Zpracování barevných snímků sítnice a extrakce cévní struktury představuje významnou fázi při diagnostice řady očních chorob, stejně jako při získávání biometrických údajů. V této bakalářské práci bude popsána metoda pro automatické zpracování snímků, extrakci cévního řečiště a uložení šablony pro použití v biometrickém systému. Metoda byla vyvíjena a testována na reálných snímcích sítnice pořízených digitální fundus kamerou a implementována v jazyce C++ za použití knihovny OpenCV. Tato práce také obsahuje stručný úvod do biometrie, počítačové grafiky a medicíny.
Detekce anomálií v chůzi chodců
Pokorný, Ondřej ; Orság, Filip (oponent) ; Goldmann, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem práce bylo vytvořit systém pro detekci anomálií v záznamech chůze chodců. Jako základ aplikace použijeme již existující řešení pro extrakci souřadnic skeletu chodce OpenPose. Pro následnou detekci z hodnot souřadnic jsem se zaměřil na řešení pomocí neuronových sítí. K řešení jsem použil obousměrnou LSTM neuronovou síť, která během experimentování měla nejlepší hodnoty detekce. Výsledná aplikace zvládá detekci tří anomálií a to skoku, dřepu a kliku. Výstupem je video, ve kterém jsou nápisem označeny sekvence, které obsahují anomálii. Celý systém je implementovaný v jazyce Python a jeho běžně dostupných knihoven.
Odhad výšky osob zaznamenaných na videu
Jelen, Vilém ; Orság, Filip (oponent) ; Goldmann, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit aplikaci detekující osoby a provádějící odhad jejich výšky z videozáznamu. Ve stěžejní části práce jsem představil bezpečnostní kamery a metody zpracování obrazu vhodné pro detekci a klasifikaci objektů. Na základě porovnání těchto metod jsem realizoval detekci osob pomocí histogramů orientovaných gradientů. Jako vstupní parametry navrženého algoritmu odhadu výšky jsem použil pozici a vlastnosti kamery a referenční objekty nebo body. 

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 268 záznamů.   začátekpředchozí102 - 111dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.