Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 333 záznamů.  začátekpředchozí297 - 306dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak škola přispívá k rozvoji komunikačních dovedností žáků
Buďárková, Zuzana ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Komunikační dovednosti žáků jsou velmi podstatnou složkou všeobecného vzdělání. Základem této práce je výzkum s cílem zjistit, jakou měrou přispívají k rozvoji těchto dovedností jednotlivé stupně škol. V teoretické části práce pojednává především o jednotlivých typech komunikace a o vývoji řeči (ontogenezi i fylogenezi). Praktickou část tvoří zpráva z výzkumu, jehož součástí byla analýza učebních dokumentů a analýza terénního zkoumání, které bylo založeno na pozorování výuky ve vybraných pražských školách (dvě mateřské školy a dvě základní školy) a dotazníkovém šetření (všichni respondenti byli učitelé pracující ve školách, kde probíhalo pozorování). Z výzkumu vyplynulo, že všechny stupně škol přispívají určitou měrou k rozvoji komunikačních dovedností žáků. Každý stupeň školy se však zaměřuje na ty dovednosti, které jsou pro daný věk a dané schopnosti dětí vhodné a přiměřené. Klíčová slova: komunikace, komunikační dovednosti, ontogeneze jazyka, předškolní vzdělávání, základní vzdělávání, učební dokumenty, pozorování, dotazník.
Ovlivňování životního stylu dětí z města a z venkova volnočasovými aktivitami
Nováková, Radka ; Mojžíšová, Jarmila (oponent) ; Nováková, Daniela (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám tématem, jak ovlivňují životní styl dětí z města a z venkova volnočasové aktivity. Zajímalo mě, zda činnosti, kterými se ve volném čase baví městské děti a činnosti, kterými se baví vesnické děti, jsou rozdílné. Sledovala jsem, zda prostředí a možnosti města a vesnice mají na chování jedince rozdílný vliv.
Evaluace a autoevaluace v denní praxi školy
Václavík, Marek ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou evaluace a autoevaluace na školách. Shromažďuje teoretická východiska a poznatky tohoto tématu. Obohacuje je o nové postřehy a postoje. Přináší školám metodický pokyn pro autoevaluační činnost. Autoevaluaci uchopujeprojektově. Řeší plánování, organizování a řízení procesů. Dále se zaměřuje na metody, nástroje, postupy a definování rolí jednotlivých aktérů v autoevaluačním procesu. Snahou autora je postihnout problematiku v co nejširším pohledu. Práce si klade za cíl přinést školám uchopitelnou platformu evaluace a autoevaluace.
Kontroverzní symboly - Vnímání a chápání symbolů mladými lidmi
Cenková, Alžběta ; Prokop, Jiří (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Cenková Alžběta Tato diplomová práce se zabývá kontroverzními symboly a zahrnutím této problematiky do školní výuky. Snaží se postihnout míru orientace mladých lidí v symbolice. Mapuje pohled na téma ve školství. Cílem práce je navrhnout pro téma kontroverzních symbolů vhodný model výuky. Po čase pozorování jsem vybrala čtyři symboly - svastiku (a nacistickou symboliku), rudou pěticípou hvězdu (a komunistickou symboliku), kříž, lebku. Ty jsou tématem dotazníkového průzkumu a školního projektu, jehož návrh je v závěru práce.
Osobnost začínajícícho učitele a jeho pedagogické problémy
Vosecká, Veronika ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se rozhodla zaměřit pozornost na problematiku související s učiteli, kteří stojí teprve na začátku pedagogické dráhy. Postavení učitele - začátečníka je dosti komplikované. Při vstupu do pedagogické praxe musí řešit celou řadu problémů, na které není vysokoškolským studiem připraven. Nástup do praxe je tedy obdobím, které je důležité pro procesy hledání a utváření profesionální identity. Učitelovo pojetí výuky a zejména první rok ve škole je jednou z kritických fází v profesní dráze pedagoga. Postavení učitele - začátečníka je o to složitější, že je od prvního dne svého pedagogického působení plně zodpovědný za výchovu a vzdělávání svěřených žáků. Ve většině případů tedy nelze mluvit o žádném zapracovávání. Položme si tedy otázku: Jaké potíže provází začínající pedagogy na začátku jejich pedagogické dráhy? Jsou tyto problémy podrobně rozebrány v dostupné literatuře, nebo se některými zaobíráme příliš povrchně? Mají tyto problémy všichni učitelé, nebo se potíže liší podle toho, zda učí žena, či muž? Na tyto a další otázky budu směřovat celou mou práci.
Diagnostika a možnosti nápravy špatného čtení
Ondrušová, Zuzana ; Svatoš, Jan (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
V prvních kapitolách se zabývám vysvětlením a definováním základních pojmů vztahujících se problému specifických poruch učení. Dále práce seznamuje s možnými příčinami specifických poruch učení, především dyslexie a problémů ve čtení. Další kapitoly jsou věnovány možnostem a problémům diagnostiky dyslexie a problémů ve čtení. Následují kapitoly věnované metodám nápravy a rozvoje čtenářských dovedností a rozvoji čtenářství. Poslední část práce obsahuje popis interaktivní pomůcky, knihy a ukázku této knihy.
Příprava a realizace letního tábora
Pivoňková, Jana ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je "Příprava a realizace tábora." Konkrétně se zabývám přípravou a realizací celotáborové hry (CTH), a to nejen z teoretického hlediska, ale popisuji i konkrétní projekt letního tábora (LT). Zvolila jsem si toto téma, protože se již několik let věnuji organizaci nejrůznějších aktivit pro děti a mládež a letos již po třetí pořádám letní tábor. Způsob trávení volného času dětí a mládeže ovlivňuje mnoho faktorů. Jeho smysluplné naplnění pomáhá při rozvoji osobnosti a je prostředkem prevence vzniku nejrůznějších sociálně patologických jevů dětí a mládeže. Letní tábor je jedním z mnoha možných pomocníků v této problematice a s ním samozřejmě i dobře provedená celotáborová hra.
Možnosti dětí po odchodu z dětského domova
Groeslová, Gabriela ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
V teoretické části této práce jsou stručně shrnuty formy ústavní výchovy a vliv této výchovy na dítě. Dále jsou popsány projekty, které v současné době nabízí pomoc dětem, které ukončují ústavní výchovu a odcházejí do samostatného života. Praktická část je zaměřena na jeden konkrétní projekt. Je zde stručně popsán jeho průběh v zúčastněných dětských domovech a zkušenosti dětí. Cílem této části práce je ověřit několik hypotéz, týkajících se jak úspěšnosti projektu, tak připravenosti dětí končících ústavní výchovu.
Projektové vyučování a jeho využití v současné škole
Sýkorová, Lucie ; Prokop, Jiří (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Diplomová práce Projektové vyučování a jeho využití v současné škole pojednává o možnostech, které nabízí projektové vyučování. Na vzdělávání v našich školách jsou kladeny požadavky, které jsou formulovány v rámcových vzdělávacích programech v podobě vzdělávacích cílů. Realizace projektového vyučování napomáhá naplňování těchto cílů a přispívá k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí. Tato práce poukazuje na vhodné využití projektů ve výuce cizích jazyků. V praktické části je navržen konkrétní projekt na téma Paříž a…, který byl zrealizován se studenty gymnázia ve výuce francouzského jazyka. Jeho průběh je podrobně popsán od motivace a plánování, přes jeho realizaci, prezentaci až po závěrečnou reflexi a hodnocení projektu. Pro závěrečnou reflexi a hodnocení projektu byly pro studenty sestaveny celkem tři dotazníky. Zároveň byla stanovena kritéria hodnocení, podle kterých může projekty studentů hodnotit vyučující/koordinátor. Tento návrh projektu spolu s dotazníky pro hodnocení je možné využít, po drobných úpravách, jako model pro další projekty ve výuce cizích jazyků zaměřené na reálie studovaného jazyka. Klíčová slova: projektové vyučování, projekt ve výuce cizího jazyka, klíčové kompetence, cíle vzdělávání. Abstract The diploma thesis The Project Method and its Potential Application in...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 333 záznamů.   začátekpředchozí297 - 306dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.