Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 314 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociálně pedagogická pomoc osobám se sníženou soběstačností a jejich rodinám (v podmínkách GARC Kladno s.r.o.)
Slavíčková, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem Sociálně pedagogická pomoc osobám se sníženou soběstačností a jejich rodinám (v podmínkách GARC Kladno s.r.o.) si klade za cíl zachytit vývoj zdravotně sociální situace osob se sníženou soběstačností v důsledku chronického onemocnění, zdravotního postižení a stáří v kontextu situace životní. Zároveň se snaží rozkrýt, jak vnímají tyto osoby pomoc a jakou pomoc zdravotně-sociálního pracovníka preferují. Teoretická část se zabývá zdravotně sociální problematikou osob se sníženou soběstačností s akcentem na sociálně pedagogické aspekty zvládání životních situací. Je rozdělena do pěti kapitol. První z nich se zabývá problematikou zdraví a nemoci. Je zde také věnována pozornost specifikám životní situace osob se sníženou soběstačností. Ve druhé kapitole je vymezena základní terminologie zdravotního postižení a soběstačnosti. Dále je zde z hlediska mé dosavadní praxe v GARC speciálně začleněno postižení tělesné jako faktor limitující soběstačnost. Své místo zde také zaujímají subjektivní a objektivní činitelé působící na život člověka s postižením. Třetí kapitola obsahuje vymezení role osoby se sníženou soběstačností ve společnosti, role jejich rodinných příslušníků a přehled dávek a sociálních služeb poskytovaných osobám se sníženou soběstačností dle zákona č.108/2006 Sb. o...
Role probace a mediace při práci s problémovou mládeží
Hanincová, Zuzana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Diplomová práce na téma Role probace a mediace při práci s problémovou mládeží zařazuje probaci a mediaci do systému metod pracujících s problémovou mládeží. V první kapitole je popsána problematika sociálních deviací obecně s vymezením možných příčin delikvence mládeže, podle kterých pak probační pracovník usuzuje na konkrétní způsob práce s jedincem. Podstatná část práce je věnována Probační a mediační službě České republiky, tedy organizaci, která probaci a mediaci zajišťuje. Konkrétně je popsána historie vzniku probace, dále se práce zaměřuje na klienty a pracovníky probační služby, v neposlední řadě se pak zabývá jednotlivými technikami práce s klienty. Práce je teoreticky opřena o podstatné zákony, které se jí tematicky dotýkají, konkrétně o Zákon o odpovědnosti mládeže za protiprávní činy a o soudnictví ve věcech mládeže (218/2003 Sb.) a o Zákon o probační a mediační službě (257/2000 Sb.). Poslední část práce je věnována supervizi v pomáhajících profesích se zaměřením na probační a mediační službu. Tato kapitola obsahuje také návrh na systém supervize právě v instituci probační a mediační služby a návrh na systém dalšího vzdělávání pracovníků tamtéž.
Krizová intervence dětí se syndromem CAN
Paulů, Alexandra ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce na téma "Krizová intervence dětí se syndromem CAN" je čistě teoretická. První část nabízí deskripci základních pojmů týkajících se problematiky syndromu CAN, analýzu statistických dat a přehled současné legislativy. Část druhá pojednává o krizové intervenci, především o její konkrétní podobě u týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí a o činnosti institucí, které těmto dětem pomáhají. Poslední kapitola je věnována Azylovému domu pro děti v Praze, jeho aktivitám a spolupráci s dalšími organizacemi ze soukromého i státního sektoru.
Podporované zaměstnávání a pracovní uplatnění lidí s mentálním postižením
Matoušková, Jana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Počtová, Lenka (oponent)
Teoretická část práce sleduje problematiku zaměstnávání osob s lehkým až středně těžkým mentálním postižením z hlediska jejich psychických znaků a specifik vzdělávání. Popisuje také systém sociálních služeb, které jsou lidem s mentálním postižením v České republice poskytovány. Obsahuje legislativní podmínky integrace a determinanty trhu práce ve vztahu k zaměstnávání lidí s mentálním postižením. Práce definuje podporované zaměstnávání a popisuje jeho jednotlivé fáze, charakterizuje návazné služby, nastiňuje situaci ve vzdělávání pracovníků podporovaného zaměstnávání v naší republice. Podává také jeden z příkladů dobré praxe v podobě Agentury podporovaného zaměstnávání v Litoměřicích. Cílem mé diplomové práce bylo analyzovat vlivy tréninku dovedností potřebných pro práci v rámci pracovní zkušenosti u osob s mentálním postižením na jejich další pracovní uplatnění na otevřeném trhu práce. Poznatky v šetření jsou získávány kvalitativní metodou, technikami analýzy dokumentů, zprostředkovaného pozorování a rozhovoru. Na základě získaných poznatků jsou na závěr práce zařazeny postupy a opatření ke zlepšení pracovního uplatnění lidí s mentálním postižením v procesu služby podporované zaměstnávání. Šetření se odehrávalo na Litoměřicku.
Zkušenost s šikanou u žáků základních škol
Kořínková, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Chrdlová, Michaela (oponent)
Cílem diplomové práce je zaměřit se z různých úhlů pohledu na velice aktuální problém šikany na základních školách, který může velmi negativně ovlivnit zkušenost žáků se školou a poznamenat je na celý život. Dále pak v empirickém šetření objasnit, jak šikanu vidí učitelé a zda jsou schopni ji účinně řešit. Teoretická část se podrobněji zabývá šikanou na základních školách a to od vymezení samotného pojmu šikany až po její prevenci. Popisuje nejčastější druhy šikany, které se v tomto prostředí mohou vyskytovat. Následně svoji pozornost zaměřuje na profily hlavních aktérů tohoto patologického jevu. Závěr teoretické části je věnován správnému postupu při výslechu jednotlivých aktérů šikany. a následné práci pedagoga s třídou, agresory i oběťmi tak, aby se zamezilo případnému opakování situace a celý incident zanechal na všech zúčastněných co nejmenší následky. Praktická část obsahuje výsledky z dotazníkového šetření, které bylo uskutečněno v roce 2010 na základních školách v Pardubicích. Jeho cílem bylo zjistit teoretické znalosti a praktické zkušenosti pedagogů s problematikou týkající se šikany u žáků základních škol.
Neziskové a příspěvkové organizace a jejich pozice ve formálním a neformálním vzdělávání
Dvořák, David ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce je pozice neziskových a příspěvkových organizací v českém formálním i neformálním vzdělávání. V teoretické části je zmapována pozice neziskových organizací ve formálním a neformálním vzdělávání. Pozornost je věnována vymezení pojmů nezisková a příspěvková organizace, konceptům formálního a neformálního vzdělávání a zákonům upravujícím působení neziskových organizací v oblasti vzdělávání v České republice. V praktické části je realizováno výzkumné šetření kvalitativního typu zaměřené na postavení NO a PO v oblasti formálního a neformálního vzdělávání z pohledu jejich ředitelů. Výzkum provedený na základě polostrukturovaných rozhovorů s řediteli neziskových organizací zjišťuje, jaké pozitivní i negativní jevy ovliňují ve formálním i neformálním vzdělávání činnost uvedených organizací a jak probíhá spolupráce se státními úřady. K nejdůležitějším zjištěním patří zjištění, že neziskový sektor je plně etablovaný ve formálním i neformálním vzdělávání v České republice, že dostupnost grantů je dobrá, administrativní zátěž je ovšem vysoká. Dalším důležitým zjištěním je, že ředitelé jsou převážně spokojeni se stavem neziskového sektoru v České republice, s jeho podporou, šíří záběru, se spoluprací se státními úřady i místními samosprávami.
Sociálněpedagogická pomoc obětem domácího násilí
Kadlecová, Martina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Chrdlová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá sociálněpedagogickými aspekty domácího násilí. V úvodní části práce jsou definovány základní pojmy související s problematikou domácího násilí a je vymezena charakteristika domácího násilí jako nežádoucího jevu ve společnosti. V další kapitole je pozornost zaměřena na aktéry domácího násilí. Následující kapitola upozorňuje na význam prevence domácího násilí, důraz je kladen na primární prevenci. V práci jsou také nastíněny možnosti právní ochrany a pomoci obětem domácího násilí z hlediska právních norem ČR. Stěžejní část práce je věnována sociálněpedagogické pomoci poskytované obětem domácího násilí, kde jsou vymezené sociálněpedagogické aspekty práce s obětí domácího násilí. Pozornost je věnována nejen přímé práci s oběťmi domácího násilí, ale také dalším systémům pomoci určených aktérům domácího násilí. Je také vyzdvihnut význam interdisciplinární spolupráce při řešení problematiky domácího násilí a jsou popsány činnosti institucí poskytující pomoc obětem domácího násilí. Poslední kapitola teoretické části práce nabízí zhodnocení současného systému pomoci poskytovanému obětem domácího násilí v ČR. Empirické šetření zjišťuje současný stav informovanosti vybraného vzorku obyvatel o domácím násilí, dále jeho postojů k němu a zkušeností s ním. Provedeným šetřením bylo zjištěno, že...
Psychosociální klima ve školských zařízeních pro ústavní a ochrannou výchovu z hlediska sociální pedagogiky
Spasova, Světlana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Práce je se věnuje tématu psychosociální klima ve školských zařízeních pro ústavní výchovu. Na problematiku nahlížím z pohledu sociální pedagogiky. V úvodu pojednávám o přístupu k osiřelým a opuštěným dětem v průběhu dějin. Dále se věnuji charakteristice a popisu institucionálního systému ústavní výchovy ve školských zařízeních v České republice. Kapitola o aktuálních problémech ústavní výchovy upozorňuje na některé základní nedostatky v současném systému. Základním cílem práce je vymezit a osvětlit složitý fenomén psychosociálního klimatu ve vztahu k těmto zařízením. Vytváření příznivého psychosociálního je jedním ze základních předpokladů kvalitní pedagogické práce s klienty ústavních zařízení.
Sociálně pedagogická pomoc v systému postpeniterciární péče mladistvých
Štěpánková, Kateřina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Delikvence dětí a mládeže je jev, který nelze vymýtit. Vždy se s ním budeme setkávat. Důležité však je, jak na něj budeme reagovat a co podnikneme pro to, aby se proviněný ze svého chování poučil a našel cestu, jak změnit příčiny, které k němu vedly. Tato práce popisuje hlavní činnosti vybraných subjektů vyvíjejících společnou aktivitu v péči o děti a mladistvé, kteří se dostali do konfliktu se zákonem. Každý subjekt plní specifické úkoly, ve kterých nemůže být zastoupen. Jsou také místa, kde se subjekty setkávají, spolupracují a někdy se jejich práce také překrývá. Tento problém je dobře znám. Prioritou je zjednodušení informačního systému, který by jednotlivé složky propojoval a zároveň byl přístupný odborné i laické veřejnosti.
Úloha nevládních organizací v oblasti zkvalitnění života seniorů
Stejskalová, Zuzana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou seniorů a nevládních organizací, které o ně pečují. V rozsáhlé teoretické části popisuje východiska, která jsou pro práci se seniory nezbytná. Jedná se zejména o oblast vývojové psychologie, o oblast potřeb, autonomie a společenského postavení seniorů v naší zemi. Teoretická část je považována za nezbytný základ pro jakoukoliv činnost v oblasti pomoci seniorů. Druhá část práce mapuje konkrétní činnost nevládních organizací v České republice a její součástí je empirická sonda, která zjišťuje, jak konkrétní občanské sdružení pomáhá zkvalitňovat život svým členům - seniorům. Zkušenosti z letité práce ve zmíněném občanském sdružení a znalosti získané studiem vedly k vytvoření vlastního projektu respitní péče o seniory, jehož cílem je vybudování jednoduchého a funkčního modelu, který vychází z potřeb seniorů a v němž budou saturovány jejich životní potřeby. Záměrem je tento model nadále rozvíjet a vlivem nabytých zkušeností zdokonalovat. Podstatou této práce je tedy vytvoření životaschopného konceptu, který je postaven na kvalitních teoretických znalostech, zkušenostech z práce se seniory a nových nápadech a myšlenkách, jak v oblasti péče o seniory hledat jiné cesty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 314 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Lorenzová, Jolana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.