Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Maska - tvář - mimika. Využití tématu v pedagogické praxi
Chocholáčová, Dagmar ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Chocholáčová, D.; Maska - tvář - mimika. Využití tématu v pedagogické praxi. /Diplomová práce/ Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 83 s. Diplomová práce má charakter teoretické studie a zkoumá současné podoby masky v kontextu její historie. Maska je v práci chápána jako komunikační prostředník mezi světem a jedincem, kdy se individualita jedince setkává s uniformitou masy. Fenomén maskování je zkoumán z pohledu každodenního projevu člověka, identifikujícího se společenskou skupinou s určitými kulturními tradicemi. Maska tak kontempluje mezi rituálem a zábavou, a to sondou do tradičních zvyků, obřadů, rituálů a karnevalů, ale i současného divadelního či výtvarného vyjádření. Práce se zároveň zamýšlí nad současným postavením ritu. Cílem práce je vymezit současné postavení člověka, jeho masky, tváře a mimiky v moderním světě. Pedagogické využití nabízí implementaci tématu do prostředí mateřské školy a gymnázia nabídkou námětů, z většiny realizovaných a reflektovaných. Součástí práce je zároveň nalezení tématu v přípravě a realizaci galerijních edukací pro dvě výstavy v Galerii Rudolfinum.
Galerijní a muzejní edukace žáků se specifickými vzdělávacími potřebami
Bulková, Lucie ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Práce se zabývá hledáním pozice galerijní/muzejní edukace ve výtvarném vzdělávání dětí se specifickými vzdělávacími potřebami. První část je věnována teoretickým východiskům tématu, objasňuje základní termíny (vizuální gramotnost, galerijní/muzejní edukace). Podstatná část je věnována výzkumnému šetření v oblasti galerijní/muzejní edukace dětí se specifickými vzdělávacími potřebami. Výzkumné šetření má kvalitativní charakter a snaží se popsat možnosti a meze dětí s handicapy během galerijních programů. Zároveň přináší podstatná zjištění o podobě výtvarné výchovy v konkrétní škole získané prostřednictvím analýzy příslušného kurikulárního dokumentu a rozhovorů s vyučujícími. Pro zpracování získaných dat jsou využity metody kvalitativního výzkumu. Práce směřuje k návrhu konkrétních úprav školního vzdělávacího programu. Výtvarná část práce má podobu didaktické pomůcky.
Role učitele výtvarné výchovy zaměřená na prezentaci školní výtvarné tvorby
Milerová, Helena ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Řešeným tématem diplomové práce je Role učitele výtvarné výchovy zaměřená na prezentaci školní výtvarné tvorby. Učitel výtvarné výchovy je dávám do souvislosti s kurátorem výstavy, s kurátorskou činností. Kurátor výstavy je relativně nová profesní rovina, velmi podstatná především pro současné výtvarné umění. Teoretická část práce konfrontuje činnosti pedagoga a kurátora výstavy a hledá nové pole významů dvou prostředí, jež spojuje výtvarné umění. Zájmem je zda vůbec a nakolik se profese výtvarného pedagoga a kurátora potkávají, zda se v jejich pracovní náplni najdou společné momenty. Tento hlubší obsah během studia objevuji a popisuji. Následným zájmem je prezentace žákovské tvorby, a to zda znamená důležitou součást činnosti výtvarného pedagoga, na kterou klade důraz a jaké kroky v rámci ní podniká. Dále také jaký je učitelův postoj k výstavám a dalším formám prezentace žákovských prací. V části výchovně vzdělávací se studenti gymnázia seznamují s možnostmi a okolnostmi prezentace jejich vlastních výtvarných prací, seznamují se s pozadím výstavního projektu. Na základě poznatků z teorie a dějin výtvarného umění, konkrétně konceptuálního umění jsou vytvořeny výtvarné práce, které jsou dále uplatněny pro výstavu. Z didaktického hlediska je uplatněna výstava jako vzdělávací prvek výuky. Výsledným...
Zlo. Koncept zla ve výtvarné výchově
Šromová, Jana ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou vnímání zla skrze výtvarnou výchovu na 2. stupni ZŠ. V teoretické části studium odborné literatury vymezuje základní pojmy a koncepci zla z historického hlediska. Dále se práce věnuje zmapováním výstavy Luciferův efekt/střetnutí se zlem v Centru současného umění DOX a uvažování o zlu z pohledu Philipa G. Zimbarda. Analýzou výtvarných děl a porovnáním konceptových map vznikl didaktický návrh na výuku, který byl realizován v praktické části formou projektového vyučování. V praktické části jsou popsány jednotlivé výtvarné řady projektu společně s reflexí. V závěru práce je zhodnocen jak samotný projekt, tak výzkum. Výzkum zjišťuje, co by měl učitel výtvarné výchovy vědět, aby mohl tuto problematiku vyučovat. Annotation: Šromová, J.: Zlo. Evil. Notion of evil in Art Education. [bachelor work] Praha: 2013 - Charles University in Prague, Faculty of Education, Art Education Department, s. 39 My thesis is focused on the concept of evil, and its implications in art education at middle school level. The theoretical part defines the comcept of evil from a historical standpoint through the study of pertinent research. This part includes interpretation of exhibition entitled "The Effect of Lucifer" from the contemporary art center DOX as well as Philip Zimbard's theories on evil....
Výtvarným uměním k environmentální senzitivitě
Vaněk, Jan ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Práce je zaměřena na hledání cest jak rozvíjet environmentální senzitivitu skrze výtvarné umění, a to zejména skrze malbu nebo kresbu a práci s vlastním tělem. Autor usiluje o to, jak citlivěji vnímat své všední okolí, niterněji prožívat svou přítomnost v něm a zároveň být schopný své prožívání racionálně reflektovat. To by mělo vytvářet v člověku osobní vztah k prostředí a podněcovat k proenvironmentálnímu chování. Práce směřuje skrze teoretický exkurz do problematiky a autorský umělecký výzkum k rozvoji výtvarné metody, kterou autor uplatňuje ve své umělecko-zážitkové akci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.