Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv počasí a ročního období na dopravní dostupnost v horských oblastech
Kroczek, Tomáš ; Jaroš, Václav (vedoucí práce) ; Hasman, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce hodnotí vliv počasí a ročního období na dopravní dostupnost neboli akcesibilitu v horských oblastech na příkladu města Vrchlabí. Seznamuje s obecnými teoriemi zkoumání dostupnosti a dopravního chování, jež jsou následně empiricky ověřeny. Práce vychází z dat získaných terénním šetřením pomocí standardizovaného dotazníku právě na gymnáziu ve Vrchlabí, na jejichž základě je vymezen dojížďkový region školy a je porovnán se školským regionem vymezeným na základě dat ze SLDB 2011. Následně v případové studii popisuje rozdíly v dostupnosti, volbě dopravního prostředku a dopravním chováním způsobené právě ročním obdobím či aktuálním počasím. Práce potvrzuje předpoklad, že počasí a roční období má vliv nejen na dostupnost ale také na dopravní chování respondentů a přináší poznatky, které mohou ovlivnit plánování dopravní obslužnosti či výstavbu nových cyklostezek a bezpečných pěších tras. Klíčová slova: akcesibilita, dopravní dostupnost, volba dopravního prostředku, dopravní chování, Vrchlabí, doprava
Koncept bezplatné hromadné dopravy ve městech
Štraub, Daniel ; Jaroš, Václav (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Lucie (oponent)
Koncept FFTP představuje jeden z nástrojů, za jehož pomoci se města snaží řešit problémy dopravy v městských oblastech či vylepšit životní úroveň obyvatel žijících v urbánním prostředí. Hlavním cílem bakalářské práce je, za využití studia literatury, představit koncept FFTP, různé cíle, které sleduje, širokou škálu jeho forem a v neposlední řadě také zhodnotit jeho schopnosti dosáhnout vytyčených cílů. Případová studie města Frýdek - Místek analyzuje dopady zavedení konceptu FFTP na prostředí města. Ukazuje se, že koncept FFTP představuje užitečný nástroj, za jehož podpory lze zlepšit využití městské hromadná dopravy, její efektivitu či mobilitu obyvatel. Rovněž lze jeho podporou dosáhnout snížení intenzity automobilové dopravy a tím zároveň omezení jejích negativních dopadů. Důležité je ovšem zmínit, že koncept představuje pouze jeden z mnoha nástrojů, za jejichž využití lze tyto efekty sledovat a proto je nutné i jeho efektivnost podpořit zavedením dalších dílčích prvků. Klíčová slova: FFTP, free fare transport policy, bezplatné MHD, veřejná doprava
Vliv stanic metra na ceny pozemků v Praze
Wagner, Michal ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Jaroš, Václav (oponent)
Vliv stanic metra na ceny pozemků v Praze Abstrakt Vliv stanic metra nebo lehké železnice na hodnotu pozemků je velmi často diskutován v mnoha studiích. V této práci je analyzován dopad výstavby metra na ceny pozemků v Praze. Metro v našem hlavním městě se již od svého otevření v roce 1974 stalo nejdůležitějším dopravním prostředkem městské hromadné dopravy v Praze. Ročně přepraví přes půl miliardy cestujících a je nejvytíženější ze všech podobných systémů ve střední Evropě. Díky svým výhodám více než jakýkoliv jiný druh dopravy v Praze ovlivňuje své okolí. Předkládaná práce si klade za cíl pomocí analýzy v GIS zjistit vliv výstavby nových nebo budoucích stanic metra na ceny pozemků v závislosti na peší vzdálenosti od stanice. Také se snaží zjistit změnu hodnoty pozemků před výstavbou a po ní. Klíčová slova: Praha, metro, ceny pozemků, Severní Město, Petřiny
Dojížďka do zaměstnání podle volby dopravního prostředku: změny hlavních dopravních módů v závislosti na vzdálenosti na příkladu dvou krajských měst v letech 2001 a 2011
Petráš, Marek ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Jaroš, Václav (oponent)
Hlavním cílem práce je zhodnotit změnu významu hlavních dopravních módů v intercenzálním období na příkladu dvou krajských měst. Práce je založena na výsledcích censů 2001 a 2011. Práce vychází ze základního předpokladu, že v důsledku ekonomického boomu v Česku (2003-2008), ale i hospodářské krize (2008-2010) došlo k zásadním změnám při dojížďce za prací z hlediska volby dopravního prostředku. Jedná se především o zvýšení role individuální automobilové dopravy a pokles významu hromadné dopravy. Výzkum se zaměřuje též na změny ve vzdálenostech, ze kterých jsou zkoumané dopravní prostředky využívány. Pro hodnocení jsou použity základní statistické a kartografické postupy. Výsledky potvrzují vzestup podílů automobilové dopravy na úkor ostatních dopravních prostředků, především autobusové dopravy. Obě města se vyznačují nadprůměrným podílem železniční dopravy ve srovnání s celostátními údaji. Ta si zachovala svůj význam především podél hlavních železničních koridorů. Průměrná vzdálenost dojížďky se zvětšila u všech dopravních prostředků. I přesto se ukázalo, že zkoumané prostředky dosahují v roce 2011 svých maximálních hodnot v podobných vzdálenostech jako v roce 2001.
Dopravní dostupnost obcí Karlovarského kraje individuální a hromadnou dopravou
Jaroš, Václav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Kraft, Stanislav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá prostorovou orientací dopravních vztahů v Karlovarském kraji s důrazem na vazby mezi centry regionu a jejich zázemím. V první části práce je zpracována obecná charakteristika zájmového území. Na ni navazuje výběr center dopravní spádovosti Karlovarského kraje a podrobná analýza jejich akcesibility. Ta tvoří základ pro dopravně-geografickou regionalizaci kraje, podle jednotlivých měr akcesibility. Závěrečná část práce se věnuje srovnání jednotlivých regionalizací a identifikací vlivů, jež na ně působí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Jaroš, Vladimír
5 Jaroš, Vojtěch
1 Jaroš, Vít
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.