Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 178 záznamů.  začátekpředchozí97 - 106dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora čtenářství u chlapců
Nováková, Jolana ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce se zabývá problematikou chlapeckého čtenářství. Specifikuje potřeby dětí v četbě, zejména pak potřeby chlapců. Charakterizuje dispozice čtenáře a vlivy, které na ně působí. Krátce shrnuje současnou situaci čtení dětí u nás i v zahraničí. Zmiňuje důvody, proč se zaměřit právě na čtenářství chlapců. Jmenuje aspekty, které jsou pro chlapce v četbě důležité a blíže je specifikuje. Podává doporučení, jak nejlépe v hodinách s chlapci a s textem pracovat. Na základě výzkumu v MK v PRAZE a rozhovorů s chlapci uvádí tituly knih ze současného knižního trhu, které splňují kritéria chlapců pro výběr četby. Tyto tituly pak blíže specifikuje z hlediska poutavosti pro chlapce a didaktického potenciálu. Předkládá ukázku hodiny literární výchovy, která je následně ověřena v praxi. Porovnává zájmy dívek a chlapců v četbě, jejich postřehy a reakce při práci v hodině. Shrnuje poznatky získané z rozhovorů s dětmi a pozorování dětí při práci.
Životní situace v literatuře. Pracovní listy pro devátý ročník základních škol
Kočová, Veronika ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá jedním z možných uchopení výuky literatury v devátém ročníku základní školy. Hlavní myšlenkou je postavit výuku literatury na pracovních listech, které se vztahují k úryvkům ze čtyř vybraných knih. Dané knihy mají společné téma - životní situace, které mohou být aktuální právě pro žáky devátého ročníku. Toto téma bylo zvoleno z toho důvodu, že autora diplomové práce pociťovala stupňující se vzdálenost žáků od literárního světa, hledala tedy způsob, jak literaturu žákům opět přiblížit a učinit potřebnou. Cílem je ukázat žákům za pomoci rozmanitých otázek a úkolů aktuálnost a užitečnost literatury, přesvědčit žáky o tom, že čtení knih může být zábavné a poučné zároveň. Specifikem diplomové práce je skutečnost, že výuka s pracovními listy byla uskutečněna v konkrétní deváté třídě základní školy v Praze, kde autorka diplomové práce vyučuje český jazyk a literaturu. Hlavní část diplomové práce tak tvoří podrobné reflexe vyučování, ve kterém byly pracovní listy řešeny. Na základě praktického využití pracovních listů byl učiněn závěr, že tato cesta ve výuce literatury je rozhodně funkční. Žáci reagovali na tento typ výuky velmi příznivě, na základě úryvků byli schopni řešit jak úkoly literární, tak úkoly, které přesahovaly daný text přímo k úvahám o vybraných životních situacích z...
Postupy vedoucí k propojení komunikační, jazykové a literární výchovy na 1.stupni ZŠ
Šušmáková, Anna ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
NÁZEV: Postupy vedoucí k propojení komunikační, jazykové a literární výchovy na 1. stupni ZŠ AUTOR: Anna Šušmáková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra české literatury VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Ondřej Hausenblas ABSTRAKT: Cílem této diplomové práce je zmapování a návrh postupů vedoucích k propojení komunikační, jazykové a literární výchovy na 1. stupni ZŠ. Inspiruji se postupy existujícími, ale i potencionálními. Práce vyjasňuje orientaci v souvislostech tří výchov, objasňuje, čím a jak která výchova napomáhá druhým dvěma a jak k sobě v přirozeném dorozumívání i čtenářství žáka patří. Práce uvádí možnosti a přínosy a identifikuje požadavky, které takové integrující pojetí a postupy výuky kladou na učitele i na žáka. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy a cíle, od kterých se práce odvíjí. Práce analyzuje pojetí a vztah tří výchov vyučovacího předmětu v RVP a eviduje, jak odlišně je chápou a realizují různé projekty nebo objasňují jiné dokumenty. V praktické části jsou uvedeny polostrukturované rozhovory se zástupci daných škol a nosná témata, která z rozhovorů vyplynula. Výsledkem práce je pokus o vytvoření vlastní osnovy, která vznikla porovnáním vymezených cílů. KLÍČOVÁ SLOVA: Cíl, propojení, komunikace, český jazyk, literatura, 1. stupeň, pojetí předmětu, výukové postupy
Vydavatelské strategie v oblasti literatury pro děti
Váňová, Jana ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Tato práce se zaměřuje na prozkoumání a interpretaci vydavatelských strategií tuzemských nakladatelství na poli dětské literatury optikou běžného čtenáře. Práce uvádí, jaké techniky a postupy využívají nakladatelé k tomu, aby prodávali knihy pro děti. Tyto strategie se uplatňují zejména při propagaci knih a prezentaci nakladatelství na jejich webových stránkách. Pro účely zkoumání a možnou komparaci byly vybrány nakladatelské subjekty s rozdílnou povahou: nakladatelství Baobab, prezentující se jako alternativní a považované za elitní díky mnoha nakladatelským oceněním, jehož hlavní doména je spojení literárního a výtvarného aspektu knihy v ucelené umělecké dílo; dále nakladatelství Albatros, jež si nese pověst kvalitního dětského nakladatele z předrevoluční doby, které však v posledních dvaceti letech prošlo vekou ekonomickou proměnou a jehož produkce pro děti má stále výbornou úroveň a nakonec čistě komerční nakladatelství Knižní klub, jež se primárně nezaměřuje na dětskou literaturu, přesto se jako dobrý obchodník snaží o co nejširší knižní nabídku. Ačkoli všechna nakladatelství sledují stejný cíl, tedy distribuovat knihu čtenáři, každé k němu přistupuje jinak a to se projevuje i v jeho strategiích. Záměrem Baobabu je vydat uměleckou knihu, která obohatí dětského čtenáře, naopak Knižní klub se...
Možnosti kognitivnělingvistického pojetí metafory v literární výchově na 2. stupni ZŠ
Růžičková, Šárka ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Resumé Cílem magisterská diplomová práce Možnosti kognitivnělingvistického pojetí metafory v literární výchově na 2. stupni základních škol je zmapovat postoj učitelů k básnické metafoře a nastínit nový postup ve výuce v literární výchově založený na teorii kognitivní lingvistiky. První část práce je zaměřena teoreticky. Představuje metaforu jako jev lingvistický, literární a kognitivní. Dále ukazuje na způsob, jakým může kognitivnělingvisitcky pojatá metafora zkvalitnit a propojit výuku literární výchovy a českého jazyka. V Druhé, praktické části práce vycházím z výsledků kvalitativního výzkumu a shrnuji v ní charakteristické rysy různých přístupů učitelů k interpretaci metaforického textu, které následně porovnávám s modelovým vzorem výuky s kognitivnělingvisticky pojatou metaforou. Výstupem práce jsou návrhy na výchovně-vzdělávací postupy v literární výchově.
Vzdělávání žáků s SPU v hodinách literatury na 2. stupni ZŠ, pracovní listy pro literární výchovu v 6. ročníku ZŠ
Smažíková, Eva ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Ústředním tématem této rigorózní práce je vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení (SPU) v hodinách literatury v 6. ročníku základní školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. V teoretické části je nastíněn základní výčet specifických poruch učení, jejich stručná charakteristika. Velká část je věnována vzdělávání žáků s SPU (specifické poruchy učení) v praxi včetně individuálního vzdělávacího plánu pro integrované žáky. Jsou zde vytyčeny a popsány hlavní cíle výuky při hodinách literatury na 2. stupni ZŠ, taxonomie učebních úloh. Myšlenka vytvoření pracovních listů pro žáky s SPU do hodin literatury v 6. ročníku ZŠ směřuje k empirické části, která se zabývá samotnou tvorbou pracovních listů. Ty lze využívat při literárních hodinách nejen pro integrované žáky. Za každým pracovním listem je uvedena velmi podrobná analýza, která by měla sloužit jako návodný a inspirativní materiál pro učitele literatury na základních školách.
Analýza koncepcí veřejných knihoven na podporu rozvoje čtenářství žáků 2.stupně ZŠ
Smudková, Tereza ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
RESUMÉ Diplomová práce Analýza koncepcí veřejných knihoven na podporu rozvoje čtenářství žáků 2. stupně ZŠ ve své teoretické části charakterizuje období pubescence (11 - 15 let) a hledá faktory, které mají vliv na jeho čtenářství. Vedle školy existuje i další instituce, která může pozitivně ovlivňovat vztah žáků ke čtení a tou je knihovna. Zajímalo nás, jak knihovny vymezují dětské oddělení v rámci knihovny, jaké služby dětským čtenářům nabízejí a do jakých akcí na podporu čtenářství se zapojují. V praktické části jsme se věnovali konkrétním vzdělávacím programům, které knihovny školám zdarma nabízejí, a zjišťovali jsme, zda jsou pro žáky přínosné či nikoli. Ve třech knihovnách jsme provedli pozorování několika lekcí, mluvili s knihovníky o jejich práci a tvorbě programů a na základě toho jsme sestavili deset bodů, jak poznat kvalitní program. Cílem práce bylo přinést vhled do této problematiky a ukázat, že spolupráce obou institucí přináší užitek všem zúčastněným stranám.
Fantastické fikční světy v dílech Niela Gaimana
Spiruová, Michaela ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce má výkladově-interpretační charakter. Jejím cílem je vyložit a interpretovat tři díla anglo-amerického spisovatele Neila Gaimana, a to díla: Koralina, Nikdykde a Američtí bohové. První část práce je zaměřená na obecnou charakteristiku žánru fantasy, druhá na analýzu výše zmíněných děl se zvláštním zřetelem na archetypy a topos jiného světa.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 178 záznamů.   začátekpředchozí97 - 106dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.