Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Virtuální model rezonančního adhezního testu závěsu kola dle EUSAMA
Hortová, Petra ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku týkající se oblasti bezdemontážní diagnostiky a to výhradně rezonančního adhezního testeru dle metodiky EUSAMA. Výsledkem této metody je posouzení technického stavu tlumičů odpružení. Avšak vzhledem k testování celé pružící a tlumící soustavy vozidla, jsou výsledky zkresleny vlivem testovacích podmínek a ostatních komponent vozidla. Cílem diplomové práce je analýza mezí praktického uplatnění rezonančního adhezního testu pro ověřování kvality tlumení kol dopravních prostředků. Problematika bude řešena pomocí virtuálního modelování v programu Adams/View, kde se vytvoří reálná náprava automobilu Škoda Roomster TDI 1.4. Na tomto modelu budou následně simulovány možné funkční vlastnosti a opotřebení jednotlivých komponent ovlivňující metodu. Virtuální model nápravy bude dále využíván pro výzkumnou činnost Ústavu konstruování Fakulty strojního inženýrství VUT v Brně.
Konstrukce 3D tiskárny pro materiály s vyšší pevností
Žlebek, Michal ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou 3D tisku metodou FDM a možnostmi testování optimálních podmínek tisku pro různé materiály. Cílem této práce je konstrukční návrh a výroba experimentálního zařízení, které umožní tyto podmínky tisku zkoumat. Zařízení, zkonstruované v této práci, bylo pojmenováno UK3DP a umožňuje dvoubarevný tisk objektu o maximálních rozměrech čtvercové podstavy 150 mm a výšce 150 mm. Před tiskem je možno uživatelsky nastavit téměř všechny parametry ovlivňující průběh tisku, a to včetně teploty vzduchu ve vyhřívané komoře, která je součástí tiskárny. Pro ověření funkčnosti je testováno několik materiálů, mezi které patří například ABS, PC a PEI. Práce se také věnuje základnímu ověření vlivu vybraných parametrů na výsledek tisku. Provádí tahové zkoušky potvrzující vliv okolní teploty při tisku na výslednou kvalitu spojení vláken, zkoumá výslednou kvalitu povrchu pro jednotlivé výšky vrstvy a porovnává výsledné deformace tisknutých objektů s jinými tiskárnami. Výsledkem této práce je 3D tiskárna určená k testování různých podmínek tisku pro stávající i nové druhy materiálů s možností uživatelského nastavení řady parametrů.
Akustická diagnostika strojů
Gajdoš, Petr ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vypracovat srovnání a zhodnocení vybraných metod mapování akustických polí. Součástí projektu budou softwarové pomůcky a výsledky měření demonstračního měření na testovacím objektu pro všechny zkoumané metody.
Konstrukce formy pro výrobu trupu ultralehkého letounu
Zatočilová, Aneta ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí formy trupu ultra lehkého letounu, z hlediska softwarového zpracování digitálních dat. Výsledný digitální model splňuje nároky na vyrobitelnost pomocí CNC strojního obrábění. Realizace dle přístupu reverzního inženýrství byla koncipována do čtyř etap, které musely být řešeny postupně z důvodu návaznosti jednotlivých kroků. Jednotlivé etapy odpovídají hlavním kapitolám praktické části diplomové práce. První část se zabývá trojrozměrnou digitalizací trupu letounu s využitím optického skeneru ATOS a fotogrammetrického systému Tritop. Výsledkem této části práce jsou digitální data geometrie trupu letounu ve formě polygonální sítě. Následující část se zabývá softwarovou rekonstrukcí naměřených dat – optimalizací polygonální sítě za účelem zajištění vhodného podkladu pro zpracování plošného modelu. Třetí, časově nejnáročnější část práce, se zabývá tvorbou plošného modelu trupu letounu. Geometrie musí splňovat nároky na hladkost a tečné, nebo křivostní napojení ploch, včetně dalších nároků vyplývajících z využití modelu. V poslední části práce je popsán postup odvození formy z geometrie trupu letounu.
Verifikace deformace strojního dílu
Novák, Tomáš ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Drápela, Miloslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá srovnávací deformační analýzou součásti pomocí metody konečných prvků (MKP) a měření optickým systémem Pontos. Jako součást byl použit reflektor Volkswagenu Polo. Předmětem srovnání byly hodnoty výchylek optické clonky reflektoru při buzení náhodnými vibracemi popsanými výkonovou spektrální hustotou. V práci jsou popsány experimentální měření pro získání okrajových podmínek pomocí optických systémů. MKP byla aplikována prostřednictvím software ANSYS Workbench 12.
Konstrukce zátěžného rámu pro hydraulický zkušební stand.
Jícha, Martin ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvořit návrh konstrukčního řešení zátěžného rámu, jenž bude spolu s vestavěným hydropulzním aktuátorem sloužit k testování a diagnostice demontovaných tlumičů odpružení silničních vozidel. Práce obsahuje stručný popis principu hydropulzní technologie, popis hlavních komponent a popis několika konkrétních komerčně dostupných zařízení včetně jejich řídicích systémů. V další části je podrobně rozebrán samotný konstrukční návrh, jehož kompletní výkresová dokumentace je k práci přiložena.
Metodika pro bezkontaktní diagnostiku automobilových tlumičů
Halama, Jakub ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aplikací akustických metod za účelem hodnocení technického stavu tlumičů. Analýza akustických projevů při provozu tlumiče vede k definování nové bezkontaktní diagnostické metodiky, která je schopna identifikovat stav tlumičů. První část práce se věnuje hlukovým projevům tlumiče, které jsou zapříčiněny neplynulým tlumením. Dále jsou popsány metody pro lokalizaci zdrojů hluku dostupné na Ústavu konstruování – je vysvětlen princip jejich činnosti, výhody a omezení. Na základě těchto informací je vybrána vhodná metoda, která je dále využita v experimentální části. Následně je na několika typech tlumičů vyvoláno zavzdušnění a stav úplného odběru oleje společně s poškozením pláště tlumiče. Hlukové projevy jsou měřeny mikrofonním polem a zvukoměrem, z naměřených dat jsou vypočteny akustické mapy, frekvenční spektra a grafy synchronní filtrace. Z rozdílů mezi akustickými projevy jednotlivých stavů je pro daný tlumič definováno vhodné diagnostické kritérium. V závěrečné části jsou diskutovány získané výsledky, na jejichž základě je formulovaná obecná diagnostická metodika, aplikovatelná na jakýkoliv typ konstrukce tlumiče.
Mobilní tester závěsu automobilového kola
Novák, Petr ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem a následnou výrobou testeru pro bezdemontážní diagnostiku tlumičů automobilů. Jedná se o rezonanční adhezní tester s 3 mm zdvihem měřicí plošiny, na rozdíl od standardně vyráběných testerů se zdvihem 6 mm. Snížením zdvihu měřicí plošiny je odstraněno selhávání metodiky EUSAMA u problémových automobilů. Součástí práce je také ověření funkce takto vyrobeného testeru a srovnávací měření se standardně vyráběným testerem.
Tankovací a osvětlovací věž pro závody GT automobilů
Nakládal, Tomáš ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je konstrukční návrh kompletu technického vybavení pro vytrvalostní závody automobilů splňující předpisy FIA. Vybavení boxu zajišťuje tankování paliva, osvětlení boxu, zdroj a rozvod tlakového vzduchu. Model zařízení je navržen v programu SolidWorks 2007. Konstrukce je ověřena pevnostním výpočtem v programu Ansys Workbench. Hlavní důraz je kladen na funkčnost zařízení, variabilitu a nízké náklady při realizaci tohoto projektu.
Snižování hluku kolejových vozidel v traťových obloucích
Navrátil, Václav ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Řízení adheze v kontaktu kola a kolejnice v kolejové dopravě může být významně zefektivněno zohledněním hlukových projevů. Zařízení, které by to umožňovalo, však na trhu není. Proto je cílem práce návrh modulu pro řízení jednotky pro aplikaci produktů pro úpravu adheze v závislosti na vyzařovaném hluku z projíždějícího vozidla. Součástí práce je experimentální analýza hluku kolejových vozidel v Brně. Na základě zjištěných poznatků jsou definovány technické parametry modulu a parametry vstupující do procesu řízení aplikace. Výsledné řešení je postaveno na open-source platformě Arduino a je ověřeno experimentálně. Výsledky těchto experimentů potvrdily, že aplikace produktů pro úpravu adheze řízená v závislosti na hluku je možná a jeví se jako efektivní pro snižování hlukové emise plynoucí z provozu kolejových vozidel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.