Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 87 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řízení krokových motorů s CPLD
Daněk, Jan ; Kolouch, Jaromír (oponent) ; Kováč, Michal (vedoucí práce)
Tématem mé bakalářské práce je řízení krokových motorů s CPLD. Vytvoření radiově řízeného anténního rotátoru. Řízení je prováděno osobním počítačem pomocí RF obvodů. Práce obsahuje objasnění konstrukce a principu krokových motorů. Základní strukturu CPLD obvodů a její aplikaci pro vytvoření řídícího obvodu. Probrány jsou možnosti snímání polohy, uložení dat obvodem CPLD a radiového spojení. Výsledkem práce je návrh řídícího programu v jazyku VHDL, vytvoření zařízení realizovaného pomocí vývojové desky. K vývojové desce je připojen radiový přijímací obvod a budící obvod krokového motoru. Vysílací část je samostatně připojená k osobnímu počítači nebo jinému zařízení pomocí rozhranní RS232. V práci jsou navrženy desky plošných spojů vysílací a přijímací části. Pro osobní počítač je vytvořen program pro přenos dat komunikující s RS232.
Interpretace varhanní hudby
Bařák, Hynek ; Daněk, Josef (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se chci zabývat dalším tématem, které je pro mě velmi zajímavé a důležité a tím jsou varhany a celkově varhanní hudby a vše co k nim patří. Od historie, výroby, údržby až po samotné hraní. Ve většině předchozích pracích a to nejen na vysoké škole, ale i dříve, se v mých obrazech objevují fragmenty tohoto nástroje (hlavně píšťal, které jsou vlastně nejviditelnější a jejich rozsah určuje velikost celých varhan a je to jejich prazáklad), i když jsem se věnoval zrovna jinému tématu, tyto fragmenty jsem měl nějakou potřebu tam zasadit. Varhany jsou označované jako královský nástroj, jsou největší a mechanicky nejsložitější hudební nástroj. Právě tu složitost bych chtěl vyjádřit ve svých obrazech, nemyslím tím složitost, jakou mají varhany po technické, stavební stránce, ale hlavně složitost hraní. Potřeba správných kombinací různých rejstříků s různě zabarvenými tóny a nástroji. Střídat manuály se hrou nohami na pedál atd. Tohle všechno je pro mě naprostá fascinace. V této diplomové práci chci zužitkovat témata, které vyšly na povrch mnohdy jako druhotné nebo jsem jim nekladl takový důraz nebo byly hlavním tématem jen např. jeden semestr, ale vlastně i nadále jsem s nimi byť podvědomě stejně pracoval, např . Spodní vrstvy, Vrstvení, Recyklace, Reakce na podklady, atd. Dalo by se říct, že takové varhanní skladby jsou i takové vrstvení, například Bachovy nebo jakékoli fugy, u kterých se postupně přidávají, vrství nové a nové tóny až ve výsledku mnohdy končí u plného rozsahu, které jsou dané varhany schopné podat. Vrstvení, se kterým jsem pracoval již dříve, a vlastně pořád se v mých pracích objevuje, se vlastně stalo nedílnou součástí mých obrazů. Chci v obrazech vyjádřit složitost varhanních skladeb, tak jak na mě působí. A to nejen vrstvením, ale také použitím různých technik, nejen, akrylu. I toho jsem využíval u dřívějších prací, a zkoumal, jak mezi sebou navzájem pracují. Reagoval jsem na různě vytvořené podklady. Varhanní hudbu můžeme považovat za složitou už proto, že to všechno co slyšíme, produkuje jeden člověk. Který musí hrát a obstarávat vše ostatní, co je s tím spojené, kromě snad šlapání měchů. Tato série obrazů ve výsledku nebude vyjadřovat vizuálně, na první pohled nic konkrétního, postupem času jsem se dostal k docela abstraktnímu obrazu. Nechci tím říct, že varhanní hudba je abstraktní, hlavně kdybych mluvil o baroku, nebo klasicismu. Možná v romantismu například F. Liszt a jeho varhanní skladby jsou už natolik složité a úžasně šílené, že bych je mohl považovat za docela abstraktní. Ale právě varhanní hudbu Liszta, kterou obdivuju asi nejvíc, myslím, že jinak než abstraktně vyjádřit nejde. Je to šílená, složitá změť různých, tónů, barev, her s rejstříky, žaluziemi atd. a tohle vše chci vyjádřit na plátně.
Performance art jako hraniční forma uměleckého projevu
Vatulíková, Andrea ; Daněk, Josef (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (vedoucí práce)
S přihlédnutím k oboru performativních studií vycházím z předpokladu, že oblast umění nazývaná jako „performing arts“ prodělala v průběhu 20. století řadu reforem, díky kterým je dnes prakticky nemožné stanovit jasné hranice mezi divadlem, tancem a performance art. Zabývám se proto jejich společným základem, který nazývám bodem nula a který mi umožňuje zkoumat výrazové prostředky lidského těla a časo-prostorovou dimenzi živé akce. Bod nula je lokalizován v pánevní oblasti těla a představuje centrum stability, rovnováhy a životní energie. V práci se pak zaměřuji na analýzu fyzických tréningů, které s tímto bodem v rámci divadla, tance a performance art pracují. Základním výstupem této práce je potom analýza těla a tělesnosti jako kulturně kódovaného konstruktu a popis praktické části dizertace zaměřený na realizaci sympozia bod nula
Krajina
Fuksová, Kristýna ; Daněk, Josef (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Základním východiskem pro diplomovou práci je zkoumání druhů transformace reálného vjemu do abstrakce. Primárně volně navazuji na obrazy,které vznikaly v průběhu mého magisterského studia, kdy jsem se snažilapohybovat převážně na poli abstrakce. Hlavním motivem mých maleb je již delší dobu téma prolínání struktury, světla a krajiny. Postupným zjednodušováním a prolínáním krajinných motivů, architektury a živé přírody se snažím vytvořit komplexní skladbu. Tato abstraktní struktura se vyjevuje vždy s konkrétním pocitem z atmosféry v krajině. Formuluje otázku, kam směřuje náš pohled, když se krajinou necháváme unést.
Zahrada Zahradníkova
Jelen, Viktor ; Daněk, Josef (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Video reflektující vztah verbální předlohy a její vizuální interpretace.
Rozložení přítomnosti
Tesařová, Anna ; Daněk, Josef (oponent) ; Trnková, Barbora (vedoucí práce)
Jádrem diplomové práce jsou tarotem inspirované velkoformátové obrazy, se kterými autorka pracuje obdobně jako s tradičním balíčkem vykládacích karet. Výsledkem bude instalace obrazů a záznam z akcí, na kterých bude probíhat vykládání těchto velkoformátových obrazů.
Problematika začlenění ekosystémových služeb do rozhodovacích procesů a tvorby politik
Daněk, Jan ; Vačkářová, Davina Elena (vedoucí práce) ; Mederly, Peter (oponent) ; Schneider, Jiří (oponent)
Koncept ekosystémových služeb (ES) umožňuje lépe porozumět přínosům přírody pro člověka a společnost a tím napomoci informovanějšímu rozhodování a udržitelnějšímu využívání přírody a krajiny. Přestože množství vědeckých publikací s tématem ES neustále roste, reálné využití znalostí o ES v politikách, rozhodování a praxi aktérů je stále velmi omezené. Disertační práce prostřednictvím několika dílčích studií zkoumá, zdali a jak je koncept ES již implementován v politikách i v reálné rozhodovací praxi různých aktérů v ČR, a jaké jsou možnosti využití tohoto konceptu. Použité metody zahrnují obsahovou analýzu národních politik, polostrukturované rozhovory, participativní semináře, focus group, dotazníkové šetření s participativním mapováním a systematickou literární rešerši. Jednotlivé dílčí studie jsou pak zasazeny do konceptuálního rámce hodnocení dopadu na politiku a rozhodování. Z výsledků vyplývá, že přestože je koncept ES poměrně hojně zastoupen v klíčových národních environmentálních politikách ČR, jeho aplikace v rozhodování je minimální. Zjištěnou mezeru mezi existující úrovní implementace v politikách a velmi omezeným využitím v rozhodování a praxi různých institucí, je možné vysvětlit řadou identifikovaných překážek. Představené dílčí studie demonstrují vybrané možnosti, jak lze podpořit...
Využití různých technologií zpracování půdy ke kukuřici v podmínkách zemědělského podniku
Daněk, Jan
Literární část bakalářské práce se zabývá charakteristikou půdy, kukuřicí setou a zpraco-váním půdy. V kapitole zpracování půdy jsou rozdělené a charakterizované jednotlivé technologie zpracování půdy. Bakalářská práce je zaměřena na porovnání čtyř způsobů zpracování půdy – mělké kypření, hluboké kypření, středně hluboké kypření půdy a orba. Jednoletý poloprovozní pokus byl realizován na pozemku Agrodružstva Žimutice. Pokus byl zaměřen hlavně na porovnání výnosu z jednotlivých variant, ale došlo i k vyhodnocení dalších parametrů – počtu rostlin na m2, vlhkosti zrna při sklizni, obsahu bílkovin a škro-bu, objemové hmotnosti a HTZ. Veškerá data byla analyzována z jednoletého polopro-vozního pokusu. Nejvyššího výnosu bylo dosaženo u mělkého zpracování půdy, a naopak nejnižšího výnosu u hlubokého zpracování půdy. Výnosy ovšem nebyly statisticky průkaz-né. Statistická průkaznost se projevila u kvalitativních parametrů obsahu bílkovin, obje-mové hmotnosti a HTZ.
Hodnocení a mapování kulturních ekosystémových služeb v krajině
Daněk, Jan ; Slovák, L. ; Daněk, T. ; Pánek, J. ; Schlossarek, M.
Souhrnná výzkumná zpráva shrnuje nejdůležitější poznatky z provedeného výzkumu zaměřeného na hodnocení a mapování kulturních ekosystémových služeb v krajině

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 87 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Daněk, J.
6 Daněk, Jakub
16 Daněk, Jan
1 Daněk, Jaroslav
2 Daněk, Jindřich
14 Daněk, Jiří
4 Daněk, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.