Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení procesu suburbanizace v zázemí Prahy v období 1990-2020 s využitím dat dálkového průzkumu Země
Brabec, Michal ; Kupková, Lucie (vedoucí práce) ; Štych, Přemysl (oponent)
V zázemí Prahy dochází v posledních letech k značným změnám. Obce, kde dříve bydlelo 200 lidí, jsou nyní velké rezidenční čtvrtě se starým jádrem a mnohonásobně vyšším počtem obyvatel. Vysoký nárůst obyvatel a nová zastavěná plocha se projeví také na krajině kolem, ať už odlesněním zbývajících ploch lesního porostu nebo znehodnocením půd nejvyšší jakosti. Cílem této práce bylo popsat průběh suburbanizace vybraných obcí a s ní spojenou změnu krajinného pokryvu za použití dat z dálkového průzkumu Země (DPZ), statistických dat a terénního průzkumu řešeného území. Zároveň identifikovat nástroje, které usměrňují nebo regulují tyto suburbanizační procesy. První část práce je úvodem do dané problematiky, navazuje kapitola o stávajících nástrojích územního rozvoje v České republice (v oblasti strategického a územního plánování). Dále jsou popsány data a metody DPZ, které byly použity pro vypracování mapových výstupů daných oblastí a v neposlední řadě je popsán zemědělský půdní fond (ZPF) zahrnující hodnocení kvality půd ve sledovaném území. Hlavním cílem práce bylo zjistit a ukázat vývoj vybraného zázemí Prahy v letech 1990 až 2020. Výsledky mohou být použity jako podklad pro ještě detailnější rozbor dané oblasti. Klíčová slova: suburbanizace, DPZ, krajinný pokryv, udržitelný rozvoj, rozvoj sídel
Analýza paralelizovatelnosti programů na základě jejich bytecode
Brabec, Michal ; Bednárek, David (vedoucí práce)
Analýza paralelizovatelnosti programů na základě jejich bytecode Práce se zabývá analýzou možností aplikace algoritmů pro automatickou paralelizaci na programy, u kterých máme k dispozici jejich bytecode, nebo podobný mezikód. Nejdůležitějším vstupem těchto algoritmů je identifikace částí kódu, které by mohly být spuštěny zároveň, tyto části se nazývají nezávislé a právě testování závislostí v kódu je nejtěžší problém automatické paralelizace. Tento problém je v úplně obecném případě algoritmicky neřešitelný a práce se snaží zjistit, jestli je možné najít nezávislosti v bytecode alespoň v nějakém omezeném případě. Prvním krokem analýzy kódu funkce je integrace volaných funkcí, které umožní analyzovat výsledný kód najednou a získat tak přesnější informace. Dále je třeba identifikovat podmíněné skoky a cykly, až pak je teprve možné hledat nezávislosti v kódu a ty potom použít při aplikace paralelizačních algoritmů. Součástí práce je implementace integrace funkcí a analýzy kódu pro platformu Microsoft .NET Framework.
Procedural code integration in streaming environments
Brabec, Michal ; Bednárek, David (vedoucí práce) ; Krall, Andreas (oponent) ; Šimeček, Ivan (oponent)
Název práce: Integrace procedurálního kódu do proudových paralelních systémů Autor: Mgr. Michal Brabec Katedra: Katedra softwarového inženýrství Vedoucí disertační práce: David Bednárek, Ph.D. Abstrakt: Datově orientované paralelní systémy představují vhodnou platfor- mu pro optimalizaci datově intenzivních aplikací, jako jsou například databázové dotazy. Hlavní problém těchto systémů je komplikovaná architektura a specifické programovací jazyky, které ztěžují návrh aplikací pro programátory bez kom- plexní znalosti celého systému. V této práci prezentujeme systém, který umožňuje návrh proudových aplikací v omezené verzi jazyka C#, který je známý většině programátorů a často s ním dovedou pracovat i výzkumníci ostatních vědeckých oborů. Náš systém umožňuje vývoj proudových aplikací i jejich částí bez znalosti specifických paralelních jazyků a architektury paralelního systému. Jádrem naší práce je formalismus Hybrid Flow Graph, který náš systém používá pro reprezentaci aplikace ve formě blízké proudovým systémům. Hlavní výhoda tohoto přístupu je, že aplikace jsou reprezentovány v mezikódu, který má vlast- nosti podobné cílovému prostředí, ale neobsahuje specifické technické detaily. Díky...
Analýza paralelizovatelnosti programů na základě jejich bytecode
Brabec, Michal ; Bednárek, David (vedoucí práce)
Analýza paralelizovatelnosti programů na základě jejich bytecode Práce se zabývá analýzou možností aplikace algoritmů pro automatickou paralelizaci na programy, u kterých máme k dispozici jejich bytecode, nebo podobný mezikód. Nejdůležitějším vstupem těchto algoritmů je identifikace částí kódu, které by mohly být spuštěny zároveň, tyto části se nazývají nezávislé a právě testování závislostí v kódu je nejtěžší problém automatické paralelizace. Tento problém je v úplně obecném případě algoritmicky neřešitelný a práce se snaží zjistit, jestli je možné najít nezávislosti v bytecode alespoň v nějakém omezeném případě. Prvním krokem analýzy kódu funkce je integrace volaných funkcí, které umožní analyzovat výsledný kód najednou a získat tak přesnější informace. Dále je třeba identifikovat podmíněné skoky a cykly, až pak je teprve možné hledat nezávislosti v kódu a ty potom použít při aplikace paralelizačních algoritmů. Součástí práce je implementace integrace funkcí a analýzy kódu pro platformu Microsoft .NET Framework.
Firemní kultura ve vybrané společnosti
Ha Thuc, Thanh Tung ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Brabec, Michal (oponent)
Cílem práce je obecně vysvětlit, co firemní kultura znamená a seznámit čtenáře s Firemní kulturou společnosti Nike. V úvodní části je definována firemní kultura obecně, popsány rysy silné firemní kultury, determinanty vlivů, typy firemních kultur, firemní identita a etika, nastíněna typologie firemních kultur, dimenze národních kultur a modelové přístupy. Druhá část se zabývá charakteristikou společnosti, historií, cíli a organizační strukturou. Zároveň v druhé části této části začíná praktická část jako interní komunikace firmy, firemní zvyky a tradice, community impact a je určena typ kultury. Je zde taky probírána styl práce, motivace a odměňování zaměstnanců, vzdělávání, dress code. Třetí práce je výzkum, kde pomocí hloubkového rozhovoru se seniorním manažerem Nike a analogie s tvrzeními zaměstnanců Nike určí síla firemní kultury a povědomí jejich zaměstnanců o firemní kultuře Nike.
Employing GPUs in Global Optimization Problems
Hošala, Michal ; Kruliš, Martin (vedoucí práce) ; Brabec, Michal (oponent)
Problém globálnej optimalizácie, inými slovami problém hľadania globálnych extrémov funkcie v obmedzenom obore hodnôt, sa často objavuje v reálnych aplikáciách. Zvýšením účinnosti pri riešení tejto úlohy môže byť dosiahnuté zrýchlenie odozvy aplikácie, alebo poskytnutie presnejšieho výsledku, nakoľko sa úloha rieši pomocou aproximačných algoritmov. Táto práca je zameraná na praktické aspekty globálnej optimalizácie, najmä z oboru analýzy dát vo svete algoritmického obchodovania. Úspešné riešenia tejto úlohy za pomoci CPU sú už síce známe, ale ich hlavnou nevýhodou je veľká časová náročnosť. Hlavným cieľom tejto práce je preto navrhnúť riešenie problému globálnej optimalizácie za pomoci surovej výpočtovej sily GPU. Napriek neporovnateľne väčšiemu počtu výpočtových jadier, ktorými GPU oproti CPU disponuje, je však paralelizácia známych sériových algoritmov pomerne náročná, a to kvôli špecifikám GPU, ako sú napríklad výpočtový model, alebo architektúra pamäti. Druhotným cieľom tejto práce je preto preskúmať viacero možných prístupov k riešeniu úlohy globálnej optimalizácie a experimentálne porovnať dosiahnuté výsledky.
Isometrická strategická hra Citadel
Pišl, Bedřich ; Brabec, Michal (vedoucí práce) ; Malý, Petr (oponent)
Práce popisuje návrh a realizaci strategické hry Citadel. Důraz je kladen na architekturu aplikace, která používá knihovnu Allegro pro vykreslování a ovládání a knihovnu Boost Serialization pro ukládání hry. Práce dále obsahuje popis technik použitých při implementaci. Těmi jsou zejména mapy vlivu a systém cílů použité umělou inteligencí, algoritmy pro hledání cest, technika plasma fraktálu pro generování map a varianta Dinicova algoritmu pro hledání maximálního toku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza paralelizovatelnosti programů na základě jejich bytecode
Brabec, Michal ; Bednárek, David (vedoucí práce) ; Ježek, Pavel (oponent)
Analýza paralelizovatelnosti programů na základě jejich bytecode Práce se zabývá analýzou možností aplikace algoritmů pro automatickou paralelizaci na programy, u kterých máme k dispozici jejich bytecode, nebo podobný mezikód. Nejdůležitějším vstupem těchto algoritmů je identifikace částí kódu, které by mohly být spuštěny zároveň, tyto části se nazývají nezávislé a právě testování závislostí v kódu je nejtěžší problém automatické paralelizace. Tento problém je v úplně obecném případě algoritmicky neřešitelný a práce se snaží zjistit, jestli je možné najít nezávislosti v bytecode alespoň v nějakém omezeném případě. Prvním krokem analýzy kódu funkce je integrace volaných funkcí, které umožní analyzovat výsledný kód najednou a získat tak přesnější informace. Dále je třeba identifikovat podmíněné skoky a cykly, až pak je teprve možné hledat nezávislosti v kódu a ty potom použít při aplikace paralelizačních algoritmů. Součástí práce je implementace integrace funkcí a analýzy kódu pro platformu Microsoft .NET Framework.
Skeletal Animations in Real-time 3D Graphics
Brabec, Michal ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Keznikl, Jaroslav (oponent)
Skeletální animace v realtimové 3D grafice Abstrakt Skeletální animace je velmi efektivní animační technika, která se používá ve videohrách a filmech k animaci lidí, zvířat a dalších složitých modelů. Tato práce se zabývá mnoha problémy spojenými s implementací skeletálních animací a nabízí jednoduché a efektivní řešení těch nejdůležitějších. Práce obsahuje veškeré znalosti nutné k pochopení a použití této důležité animační metody protože vysvětluje všechny operace a výpočty nezbytné pro transformaci modelu podle jeho kostry. Součástí této práce je kompletní implementace skeletálních animací a tato implementace je postavena na konceptech prezentovaných v hlavním textu práce. Hlavní aplikací je editor skeletálních animací, který používá prezentovanou implementaci skeletálních animací a umožňuje uživatelům měnit animace 3D modelů. Animační editor je grafická aplikace s komplexním uživatelským rozhraním a jeho konstrukce je vysvětlena velmi podrobně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
21 BRABEC, Martin
1 Brabec, M.
18 Brabec, Marek
21 Brabec, Martin
1 Brabec, Matyáš
4 Brabec, Matěj
1 Brabec, Michael
8 Brabec, Michal
2 Brabec, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.