Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 121 záznamů.  začátekpředchozí98 - 107dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pěvecký sbor Václav - hudební tradice Staré Boleslavi
Kotlanová, Monika ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na historii i současnost Chrámového sboru VÁCLAV a jeho vliv na kulturní život města Brandýs nad Labem-Stará Boleslav. Mapuje jeho založení a působení, a to jak současného Chrámového sboru VÁCLAV, tak i jeho předchůdce z roku 1861. Zabývá se šířením duchovních hudebních tradic ve Staré Boleslavi od minulosti do dnešní doby.
Vývoj literatury pro zobcovou flétnu se zaměřením na období baroka
Cetlová, Alexandra ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Práce pojednává o vývoji literatury pro zobcovou flétnu od počátků po současnost, přičemž větší důraz je kladen na literaturu z období baroka. První část práce se zabývá vlivem vývoje nástroje na literaturu a samotným vývojem zobcové flétny od jejího vzniku až do dnešní doby. Druhá část se věnuje literatuře pro zobcovou flétnu v jednotlivých historicko-kulturních obdobích. Jsou nastíněny stěžejní rysy literatury pro zobcovou flétnu do roku 1600 a hlavní tendence v literatuře 20. a počátku 21. století. Největší pozornost je věnována literatuře barokní. Součástí této kapitoly je také soupis nejdůležitějších děl pro sólovou zobcovou flétnu z období baroka.
Hudební software - aplikace open source a freeware na hudební vzdělávání
Kyjovský, Jan ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
Autorský abstrakt Bakalářská práce Hudební software - aplikace open source a freeware na hudební vzdělávání mapuje oblast takového softwaru, který nějakým způsobem souvisí (nebo by mohl souviset) s hudebním vzděláváním a je pro uživatele počítače dostupný zdarma. V první, teoretické části práce se pojednává o úloze počítačů v dnešní digitální společnosti. Právě oblast vzdělávání bude nutně v nejbližších letech procházet řadou změn, které souvisí se stále častější aplikací informačních technologií na výuku (některé již započaly, viz např. vzdělávací projekty khanacademy.org, academicearth.org, ted.com). S oblibou užívaná slova typu "multimediální, interaktivní či e-learning" (mnohdy však pouze na efekt) budou díky klesajícím cenám technologií získávat lepší a reálné výsledky. Kdo jiný by měl vytvářet výukové programy než odborníci na vzdělávání? Měli by být tyto programy volně dostupné všem nebo jen těm, kteří si je budou moci finančně dovolit? Proto se autor věnuje také softwarovým licencím a jejich často mylnému rozlišování. Popisuje filozofii světových hnutí Svobodného softwaru a Open source, jejichž licence je pro školní prostředí svým zaměřením vhodnější. Spíše pro orientaci poté uvádí rozdělení hudebního softwaru a definuje základní terminologii, kterou by měl zájemce o oblast hudebních aplikací znát....
Tvorba rámcových vzdělávacích programů s námětem Hudební kultura na Podblanicku
Bušková, Iveta ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Autorka navazuje na svoji bakalářskou práci na téma "Odkaz Jana Dismase Zelenky pro současnost v regionu Podblanicko" diplomovou prací s názvem "Tvorba rámcových vzdělávacích programů s námětem Hudební kultura na Podblanicku". Dále se tak věnuje osobnosti Jana Dismase Zelenky, jeho odkazu a připomínání jeho života a díla, ke kterému dochází především díky festivalu Podblanický hudební podzim, který se v podblanickém kraji koná každý rok. Autorka se ve své práci zaměřuje na současný školský systém, v kterém došlo v posledních letech ke značným změnám. Pedagogická reforma, a s ní zavedení rámcových vzdělávacích programů, nabyla na základních školách platnosti v září 2007. Programy zdůrazňují rozvíjení šesti klíčových kompetencí, kterými se utváří i celková osobnost žáka, zavádějí průřezová témata a vzdělávací oblasti, v kterých jsou zařazeny jednotlivé vzdělávací obory. Podrobněji se pak autorka zabývá vzdělávací oblastí Umění a kultura a věnuje se především předmětu Hudební výchova a jeho uplatnění v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V další části autorka srovnává předchozí vzdělávací programy Obecná škola, Národní škola a Základní škola s již zmíněným Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Dále se zabývá tvorbou a nezbytnými náležitostmi, které musí obsahovat...
Zpěvník Mešní zpěvy. Analýza a využití v hudební pedagogice
Vychytilová, Kristýna ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Diplomová práce na téma Zpěvník Mešní zpěvy. Analýza a využití v hudební pedagogice předkládá návrh, jak pracovat s Mešními zpěvy v rámci hodin hudební výchovy na druhém stupni ZŠ. Liturgická hudba je důležitým zdrojem poznání naší hudební kultury i kultury vůbec a Mešní zpěvy k tomuto poznání významně přispívají. Písňový materiál zpěvníku je převzat ze starších kancionálů a vždy je opatřen poznámkou o pramenu nápěvu a textu. Práce předkládá analýzu a návrh, jak s vybraným hudebním materiálem pracovat v hodinách hudební výchovy. Předmětem předloženého zadání je prokázat, že zpěvník Mešní zpěvy má své místo v hudebněvýchovné praxi. Cílem práce bylo vybrat vhodné písně ze zpěvníku Mešní zpěvy pro pedagogickou činnost také v souvislosti s látkou dalších předmětů (český jazyk, dějepis, občanská výchova), aby žáci získali širší povědomí o historickém a kulturním dědictví. Výběr písní a jeho začlenění do vyučování předmětu hudební výchova byl otestován na druhém stupni základní školy.
Česká klubová scéna - Aspekty klubové scény a její vliv na hudebnost dospívající mládeže
Fialová, Martina ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Jenčková, Eva (oponent)
Práce se zabývá vlivem nejvýraznějších žánrů soudobé klubové scény na adolescentní posluchače a také se věnuje roli populární hudby v životě mládeže. Jsou zde uvedeny aspekty psychologické (zrání jednotlivce a skupinová identita ve vztahu hudbě), vlivy médií (tisku, rádia, televize, internetu) a vývoj čtyř mládeží nejvíce preferovaných žánrů populární hudby (rock, punk, hip hop, ska) spolu s jejich hudebními i mimohudebními faktory. Dále je vyzdvižen význam aktivního muzikantství studentů (hraní v kapele) vzhledem rozvoji jejich hudebnosti.
Inventář motivačních činností v hudebních aktivitách. Vazba k zobcovým flétnám
Jirásková, Lenka ; Bělohlávková, Petra (oponent) ; Váňová, Hana (vedoucí práce)
Motivace - "zázračná" síla, která dokáže divy. Pomáhá vést naše kroky k vytčenému cíli... A to nejen ve výchovně vzdělávacím procesu, ale i v lidském životě. Každý pedagog si často klade otázku, jak docílit toho, aby byly děti při práci aktivní. Jak jim nové vědomosti předat, aby pro ně byly zajímavé. Jak to zkrátka udělat, aby pracovaly s chutí a získaly z této práce co nejvíce. A právě s tím vším souvisí motivace - nejlepší klíč k těmto problémům. Motivací lidského chování se zabývala velká řada psychologů. Problematika tohoto tématu však stále patří k nej složitějším úkolům psychologie. Její úspěšná aplikace na kterýkoli obor musí vycházet z poznatků o motivaci lidského chování. Otázka motivace lidského chování, jak již bylo naznačeno, je velmi komplexní a problematická, ale je jakýmsi návodem k pochopení lidské psychiky, která dává našim činům smysl. Proto je studium motivace klíčovým momentem v porozumění člověku a v pedagogické praxi hraje velice důležitou roli. Motivace v hudebních činnostech dětí je zatím zpracována pouze v ojedinělých studiích. Proto bude následující text pokusem o uvedení do této problematiky. První část práce by měla objasnit podstatu hudební motivace, a to z hlediska psychologického i pedagogického. Budeme se zde také zabývat autoaktivačními cykly, které hrají v motivaci a učení...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 121 záznamů.   začátekpředchozí98 - 107dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 BĚLOHLÁVKOVÁ, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.