Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 199 záznamů.  začátekpředchozí186 - 195další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití e-learningu pro výuku tělesně handikepovaných studentů
Tezzelová, Jana ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá rozšířením e-learningu ve vzdělávání studentů se zdravotním postižením na vysokých školách a univerzitách v České republice. Cílem je zmapovat stávající situaci a porovnat rozdíly v možnostech využití e-learningu a studia zdravotně postižených osob na univerzitách v ČR a uvést důvody tohoto stavu. Práce je rozdělena do tří částí. První kapitola je teoretickým úvodem do problematiky e-learningu. Jsou v ní definovány základní pojmy a součásti e-learningu. Dále jsou zde popsány přínosy a omezení tohoto způsobu vzdělávání. Druhá část je zaměřena na seznámení se specifiky výuky zdravotně postižených osob. Jsou zde popsány možnosti využití počítačové techniky a dalších technologií, které umožňují využívat e-learning i osobám se specifickými potřebami. Výklad je zaměřen na postižení smyslové, tělesné a specifické vývojové poruchy učení. Poslední kapitola popisuje a pomocí vybraných ukazatelů srovnává současný stav výuky zdravotně postižených osob na vysokých školách v ČR. Průzkum se zabývá otázkami možností studia, využití e-learningu a jiných informačních a komunikačních technologií, počty studentů a existencí speciálních počítačových laboratoří.
Využití grafiky v uživatelském rozhraní aplikací e-shopů
Bedřichová, Jana ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Žid, Norbert (oponent)
Práce se zabývá využitím grafiky na webu, zejména jejího vztahu k prezentaci zboží. Nejprve je řešena oblast designu webu, která popisuje role grafiky na webu, vhodné použití barev s ohledem na jejich psychologické působení a používané layouty. Tato oblast také objasňuje vztah grafické stránky webu k použitelnosti a přístupnosti. Další část práce pokrývají dvě příbuzné kapitoly a to grafické formáty a grafické prvky použité na webu. V první z těchto dvou kapitol jsou uvedeny grafické formáty používané na webu, druhá uvádí přehled grafických prvků používaných k prezentaci zboží s příklady jednotlivých typů použití. Poslední část práce hodnotí weby tří e-shopů podle předem zvolených kritérií, vycházejících z teoretické části práce. Tato část dále obsahuje doporučení pro hodnocené e-shopy ve vztahu k zjištěným nedostatkům a ke způsobu zlepšení jejich prezentace nabízeného zboží.
Vývoj mobilních aplikací v .NET CF
Novotný, Marek ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Práce je zaměřená na vývoj mobilních aplikací v .NET Compact Frameworku. Popisuje přínos nových verzí .NET CF, prvky které je možné využívat pro jednotlivé typy zařízení (Smartphone, Pocket PC). Práce pojednává také o návrhu GUI pro mobilní zařízení. Dále se práce zabývá možnostmi testování vytvářených aplikací. Popisuje tak Microsoft Device Emulator V3 a jeho možnosti. Také obsahuje stručný popis vývojového prostředí Visual Studio 2008. Obsahuje praktický příklad vytvoření aplikace na posílání SMS zpráv.
Návrh systému získávání a uchovávání znalostí z rozsáhlých textových zdrojů
Kružík, Martin ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Práce pojednává o metodách a technikách získávání a uchovávání znalostí z rozsáhlých textových zdrojů tak, jak je popisují vybrané publikace. Uvažuje dále o možnostech, jak tyto metody uplatnit při návrhu softwarové aplikace sloužící k jejich částečné automatizaci a k usnadnění celého kognitivního procesu, přičemž respektuje jeho zákonitosti a omezení plynoucí ze způsobu takového řešení. Předkládá maketu grafického rozhraní navrhované aplikace a v závěru také její softwarově inženýrský návrh spočívající ve slovním a grafickém popisu datové základny, prezentační vrstvy a vrstvy logické. Přínosem práce je bezesporu návrh sám, neboť systém pro získávání a uchovávání znalostí z rozsáhlých textových zdrojů tohoto typu není na trhu přítomen.
Testování vybraných grafických aplikací podporujících trasování
Slouková, Anna ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Švecová, Jarmila (oponent)
Cílem práce je porovnat vybraný grafický software vhodný pro trasování bitmapových předloh. K porovnání vybraného softwaru je použito vícekriteriální rozhodování na základě vícestupňového hodnocení vlastností programů umožňujícího dodatečně měnit důležitost jednotlivých kategorií vlastností dle preferencí konkrétního uživatele. Za účelem porovnání trasovacích schopností programů je dále nadefinována zkušební grafika skládající se z deseti vzorových předloh určených k trasování.
E-learning applications as a support for knowledge management in a company
Latiak, Martin ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Žid, Norbert (oponent)
Práce analyzuje vztah mezi e-learningem a řízením znalostí. Popisuje možnosti praktické aplikace tohoto vztahu z hlediska podpory znalostního managementu ve firmě. Zkoumá teoretické základy e-learningu a knowledge managementu. Práce se zaobírá taky způsoby tvorby, šíření a využití znalostí. Hledá průnik mezi metody, cíly a nástroji užívanými v rámci elektronického učení a řízení znalostí. Zkoumá možnosti využití konkrétních e-learningových aplikací, prezentuje relevantní statistické údaje a v závěru pojednává o možnostech řešení e-learningu v závislosti na velikosti společnosti.
Tvorba a provozování e-kurzu v e-learningovém prostředí BeeWiser
Havel, Vojtěch ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Matějka, Marek (oponent)
Tato práce se zabývá tvorbou a provozováním e-kurzu v e-learningovém prostředí BeeWiser, firmy StringData s.r.o. Cílem práce je otestovat jednotlivé části vývojového i životního cyklu e-kurzu v tomto prostředí, diskutovat a upozornit na dílčí klady i nedostatky a na závěr zhodnotit použitelnost a konkurenceschopnost aplikace, případně navrhnout možná vylepšení. V teoretické části práce obsahuje úvod do problematiky e-learningu, nastínění výhod a nevýhod oproti klasickému způsobu výuky a v několika úrovních rozebrané požadavky uživatele na aplikaci, zajišťující tvorbu a řízení e-learningového kurzu. V praktické části práce je podle předem nastavených způsobů prostředí BeeWiser otestováno a zhodnoceno.
Srovnání digitálních knihoven v zahraničí a v ČR
Volfová, Jana ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Švecová, Jarmila (oponent)
Hlavní část bakalářské práce ?Srovnání digitálních knihoven v zahraničí a v ČR? je rozdělena na tři kapitoly ? teorie digitálních knihoven, digitální knihovny v zahraničí a digitální knihovny v ČR. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy z oblasti digitálních knihoven, funkcionalita digitálních knihoven, standardy a problematika autorského práva. Druhá část popisuje deset zahraničních prosperujících knihoven a ze srovnání jejich jednotlivých charakteristik jsou vyvozeny aktuální trendy v tomto oboru. Ve třetí části je zhodnocena situace v ČR a jsou popsány existující projekty. Podrobně je popsána digitální knihovna Dilleo. V závěru této kapitoly se nachází porovnání zahraničních iniciativ a trendů s českou knihovnou Dilleo a doporučení pro její další rozvoj.
Specifikace a kritické faktory zavedení e-learningového systému
Krtouš, Pavel ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Novák, Jan (oponent)
Stěžejní částí práce je specifikace zavedení a nadefinování hlavních CSF zavedení e-learningového systému. Práce reaguje na chybný trend chápat úspěšné zavedení e-learningového systému jako úspěšnou instalaci systému LMS. Teoretická část práce definuje termíny a souvislosti důležité pro pochopení principu elektronické formy vzdělávání, aktuální e-learningové trendy a standardy IMS a SCORM. V praktické části jsou diskutovány požadavky na e-learningové systémy, role rozhodující o zavedení, analýza vzdělávacích potřeb, umístění systému, integrace s ostatními systémy a pilotní nasazení. Hlavním přínosem práce je definice CSF zavedení systému, konkrétně definice cílů, motivace uživatelů, funkčnost a dostupnost, komunikace, kontrola výuky a zpětná vazba během vzdělávacího procesu.
Analýza výuky základu informatiky na vysokých školách v CR
Filip, Alexandr ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Práce se zabývá analýzou výuky základních kurzů informatiky na vysokých školách v ČR. Předmětem porovnání je 20 vysokých škol ekonomického zaměření. Práce nejprve vymezuje pojem ?Informatická gramotnost? a uvádí požadavky, které jsou kladeny na informaticky gramotného člověka. Poté toto vymezení rozšiřuje na studenty vysoké školy a požadavky, které jsou na tuto specifickou skupinu kladeny vzhledem k náročnějšímu studiu a budoucímu uplatnění v praxi. Vzniká tak pojem ?Vysokoškolská informatická gramotnost?. V analytické části jsou popsány a hodnoceny jednotlivé kurzy z hlediska stupně naplnění předem definovaných úrovní gramotnosti a to vzhledem k obsahu, intenzitě vyučování, zpusobu zakončení, využití e-learningu a vyučování aplikací podnikové a obchodní informatiky. Závěr obsahuje shrnutí hodnocení a formulaci doporučení pro zlepšení úrovně výuky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 199 záznamů.   začátekpředchozí186 - 195další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Šedivá, Zoja
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.