National Repository of Grey Literature 206 records found  beginprevious197 - 206  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Annual Report The North Bohemian Museum in Liberec 2011
Křížek, Jiří ; Vrbová, Eva
Annual report on activities, projects and management of The North Bohemian Museum in Liberec in 2011.
Fulltext: Download fulltextPDF
Curator
Chovanová, Katarína ; Tyslová, Irena (advisor) ; Janištinová, Anna (referee)
In this thesis work, I will look closer at a proffesion of curator in the cultural sector and challenges this profession needs to deal with in modern times, especially in the Czech Republic but also in other countries. The work will discuss the history and evolution of curating, the understanding of their work nowadays and the trends in economic, cultural and social sense with an intention to come up with more general characteristics of the condition and needs in this area for possible future practical use.
The importance of specialized trade fairs for small and medium engineering businesses
Černohousová, Anežka ; Říha, David (advisor)
This bachelor's thesis deals with importance of trade fairs and exhibitions for a specific engineering company. The main goal is to find out whether fair trades and exhibitions are still relevant for small and medium business trading in the flexible packaging sector. The theoretical part covers information related to the use of trade fairs and exhibitions. The brief description of the company and implementation of a trade fair is carried out at the practical part. The measurable effectiveness and efficiency indicators described in detail in the theoretical part, are calculated in the practical part. Finally, the conclusion evaluates the importance of trade fairs and exhibitions for small and medium business in the flexible packaging business-to-business sector based on literature review and calculation of indicators.
Annual Report Westbohemian Museum in Pilsen 2010
Západočeské muzeum v Plzni
Výroční zpráva informuje o sbírkách, výzkumných úkolech a kulturně-osvětové činnosti Západočeského muzea v Plzni.
Fulltext: Download fulltextPDF
The Guests from Galicia. Poles and Ruthenians at the Prague's Jubilee Exhibition 1891
Ďurčanský, Marek ; Kodera, Pavel
The study analyzes relations between Czech community and other Slavic nations on the example of Prague’s Jubilee Exhibition in 1891. The exhibition presented manifestation of the idea of Slavic solidarity, but the organizers had to grapple with the problems originating in the reluctance between particular ethnic groups (for example Poles and Ruthenians or Poles and Russians).
Exhibitions and trade fairs from the small and medium enterprises'point of view
Domorádová, Lucie ; Hartman, Ladislav (advisor) ; Hedbávný, Miroslav (referee)
Nowdays the exhibition business and whole economics are attacked by the impacts of world-wide crisis. The organizers of exhibitions and trade fairs are afraid of massive decrease in exhibitors interest info taking part at these shows. Is it really important to realize that these shows offer a quality presentation of wide assortment and companies from current branch at one place and at the same time. This fact cause that exhibitions or trade fairs are often more effective than any grandiose marketing campaign.
Tourism and Arts
Řezníčková, Alžběta ; Jarolímková, Liběna (advisor) ; Mlejnková, Lena (referee)
This bachleor thesis investigates the realtionship between toursim and arts. Examines if art is able to attract the tourist to certain destination. The possitive effects are described on the example of two cities. It also deals with future possible development.
Výstavy a veletrhy jako nástroj marketingových komunikací
Nováková, Zuzana ; Postler, Milan (advisor)
Výstavy a veletrhy zaznamenávají v celosvětovém měřítku nepřetržitý růst. Představují prostředek, díky kterému dochází ke shromažďování lidí podobných či stejných zájmů na jednom určitém místě v předem vymezeném časovém prostoru. Představují osvědčený nástroj marketingové komunikace, který v souvislosti s okolním dynamickým, technologickým a technickým rozvojem bude v rámci ostatních nástrojů stále více v centru pozornosti. Cílem práce je provedení analýzy výstav a veletrhů z hlediska marketingových komunikací a možnosti jejich využití do budoucnosti. Praktická část je zaměřena na aplikaci teoretických znalostí na konkrétním příkladě společnosti Výstaviště v Lysé nad Labem. Záměrem tohoto úseku je zhodnocení výstaviště v Lysé nad Labem jako možného prostředku prezentace podnikatelů v regionu. Hlavním přínosem této bakalářské práce by mělo být zhodnocení výstav a veletrhů jako možného nástroje marketingových komunikací, analýza současné situace ve výstavnictví a zhodnocení výstaviště v Lysé nad Labem.

National Repository of Grey Literature : 206 records found   beginprevious197 - 206  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.