Original title:
Výstavy a veletrhy z pohledu malých a středních podniků
Translated title:
Exhibitions and trade fairs from the small and medium enterprises'point of view
Authors:
Domorádová, Lucie ; Hartman, Ladislav (advisor) ; Hedbávný, Miroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V současné době obor výstavnictví stejně jako celá ekonomika čelí celosvětové finanční a ekonomické krizi. Organizátoři veletrhů se tak děsí masivního úbytku vystavovatelů z důvodů škrtů výdajů na propagaci, a tím i odmítnutí účastí na veletrzích. Je však třeba si uvědomit, že veletrhy nabízejí prezentaci co nejširšího sortimentu a firem z daného oboru na jednom místě a v jednom čase a jsou tak mnohdy účinnější než velkolepé a finančně náročné marketingové kampaně, které se mohou minout účinkem.Nowdays the exhibition business and whole economics are attacked by the impacts of world-wide crisis. The organizers of exhibitions and trade fairs are afraid of massive decrease in exhibitors interest info taking part at these shows. Is it really important to realize that these shows offer a quality presentation of wide assortment and companies from current branch at one place and at the same time. This fact cause that exhibitions or trade fairs are often more effective than any grandiose marketing campaign.
Keywords:
exhibition; small and medium enterprise; trade fair; MSP; veletrhy; výstavy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16189