National Repository of Grey Literature 133 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Tools of Game Theory in Economic Decision Making
Šebedovský, Richard ; Studený, Václav (referee) ; Mezník, Ivan (advisor)
Tato práce se zabývá současnými trendy v aplikaci teorie her k tvorbě ekonomických modelů, které se následně využívají při ekonomickém rozhodování s podporou prostředků informatiky. Práce se zejména opírá o poznatky teorie statických a dynamických her a her s dokonalými a nedokonalými informacemi. Zkoumány jsou modely týkající se sdílení zdrojů, aukcí a managementu. Pro každý z popsaných modelů je prezentována konkrétní aplikace.
Game Theory in Waste Management
Osička, Ondřej ; Vašík, Petr (referee) ; Hrdina, Jaroslav (advisor)
V této práci je vytvořen model rozhodovací situace v odpadovém hospodářství využívající metody teorie her. Model tvoří nekooperativní hra pro reprezentaci konfliktu zpracovatelů odpadu a kooperativní hra pro reprezentaci konfliktu producentů odpadu. Pro konflikt zpracovatelů odpadu je k nalezení strategií při volbě cen na bráně využit koncept Nashovy rovnováhy, takto nalezené stabilní strategie mohou sloužit jako předpověď budoucí situace. Pro zpřesnění množin strategií jsou určeny dolní a horní meze. Pro konflikt producentů odpadu se uvažuje spolupráce všech producentů a určuje se pro ni přerozdělení nákladů pomocí Shapleyho hodnoty a nucleolu. Pro konflikt více producentů jsou vyvinuty aproximační algoritmy pro Shapleyho hodnotu i nucleolus. Tyto algoritmy jsou založeny na předpokladu, že se vzdálení hráči vzájemně neovlivňují. Model je aplikován na situaci v České republice. Pro konflikt zpracovatelů odpadu je nalezen jeden bod Nashovy rovnováhy. Pro konflikt producentů odpadu jsou určeni někteří producenti s vysokým kooperativním potenciálem.
Game theory on graphs
Osička, Ondřej ; Vašík, Petr (referee) ; Hrdina, Jaroslav (advisor)
The subject of this thesis is to introduce game theory and cooperative game theory in relation to graph theory. Game in characteristic function form is used to model the cooperative game. The optimal division of payoff among the players is determined by means of Shapley value and game kernel. Examples of practical use are presented. To examine more complicated game network or to express relationship between players both directed and undirected graphs are used.
Playing the Board Game Stratego by Computer
Irovský, Dominik ; Šátek, Václav (referee) ; Zbořil, František (advisor)
The topic of this thesis is the board game of Stratego. This game features incomplete information. The goal of this thesis is research of existing game playing algorithms and, design and implementation of new solution. For the new solution modified version of Monte Carlo Tree Search was used. The solution was implemented as a console application with possibility of future expansion. Functionality of the solution was validated and tested using experiments. Effectivity of the final algorithm was satisfying
Artificial Intelligence-Based Player for "Blokus" Game
Sulaiman, David ; Hrubý, Martin (referee) ; Rogalewicz, Adam (advisor)
This thesis compares forward neural networks with algorithms using game theory on basis of board game Blokus. The theoretical introduction part describes the characteristics of neural networks and work with them. There is also outlined algorithm of game theory. The second part deals about the implementation of players based on the outlined principles  and shortly descriptions GUI of application. In conclusion, the differences between the players  are evaluated on the charts created on the performed tests.
Strategy Game with Intelligent Elements
Snášel, Lukáš ; Samek, Jan (referee) ; Zbořil, František (advisor)
The aim of this thesis is to design a self-functional system, which will be capable to reach its own goals by taking advance of the game theory and the multiagent systems. As a presentation of this system there is a strategical fighting game with graphics drawn by DirectX9 and implemented in C++ programming language. The main goal was to design suitable search, schedule and decision-making algorithms
Topological Properties of Generalized Context Structures
Chernikava, Alena ; Chvalina, Jan (referee) ; Beránek,, Jaroslav (referee) ; Kovár, Martin (advisor)
Práce je zaměřena na vzájemnou interakci několika odvětví matematiky. Hlavní myšlenkou práce bylo najít závislosti, vztahy a analogie mezi nimi. První část práce se týká vztahu mezi formální pojmovou analýzou, topologií a parciálními metrikami. Formální kontext je velice obecná matematická struktura, která může reprezentovat ostatní matematické struktury v jednotné a sjednocené formě. Přirozeným způsobem bychom mohli reprezentovat informaci podobně jako v tabulce, reprezentující formální kontext (s respektem ke všem množinově-teoretickým omezením) a generovat určité topologie na množinách atributů a objektů. V druhé části studujeme především pretopologické systémy jako speciální případ formálních kontextů. Od topologických systémů se pretopologické systémy liší především obecnější uspořádanou strukturou na množině atributů, reprezentujících zobecněné otevřené množiny. Vlastnosti tohoto uspořádání podstatně ovlivňují chování celé struktury a proto mu věnujeme zvláštní pozornost v závěru kapitoly, kde se mj. zabýváme konstrukcí analogie de Grootova duálu, včetně jeho iterovaných vlastností. Třetí část práce je zasvěcena struktuře framework, která má přirozenou strukturu formálního kontextu. Framework se skládá ze dvojice množin, z nichž první je množina míst a druhá obsahuje jistý systém podmnožin první množiny, aniž by bylo vyžadováno splnění nějakých axiómů. Struktura je opatřena jednoduchou konstrukcí duality, umožňující přepínání mezi klasickým, bodově-množinovým přístupem, podobně jako v topologii a bezbodovou reprezentací topologických vztahů. V závěru navrhujeme a studujeme, jak aproximovat libovolný framework pomocí usměrněného souboru konečných frameworků z hlediska generované topologie. V poslední části práce používáme metody obecné topologie ke korekci a zlepšení jednoho ze základních teorémů teorie her. Dokázali jsme mimo jiné, že pro hru v normální formě, v níž má i-tý hráč spojitou výherní funkci a množina jeho strategií je skoro-kompaktní, má tento hráč nedominovanou strategii. Kromě tohoto výsledku v poslední a předposlední kapitole ukazujeme, že teorie her přirozeným způsobem generuje velmi obecné, například nehausdorffovské topologické a kontextové struktury, čímž posouvá tradiční chápání reality neobvyklým směrem.
Game Theory in Waste Management
Eryganov, Ivan ; Hoff, Arild (referee) ; Kopa, Miloš (referee) ; Hrdina, Jaroslav (advisor)
Teorie her se zabývá temáty, jako je spolupráce, konkurence a seberegulace v prostředí, kde je zapojeno mnoho entit s protichůdnými cíly. Rozdílné zájmy jsou běžné při řešení environmentální udržitelnosti a oběhového hospodářství. Tato Ph.D. práce je věnována aplikacím teorie her v odpadovém hospodářství s důrazem na energetické zpracování nerecyklovatelného odpadu. Po úvodu je shrnuto základní pozadí teorie her, které poskytuje přehled o součásném stávu poznání. Poté jsou přezkoumány novodobé aplikace metod teorie her v problematice udržitelnosti, aby se zdůraznila aktuálnost práce. V závěru je uveden vlastní přínos autora v aplikaci nekooperativních a kooperativních her v oblasti odpadového hospodářství. Konkretně je Ph.D. práce zaměřena na hru o stanovení cen zařízeními pro energetické využití odpadů a hru o minimalizaci nákladů producentů odpadů. Jsou podrobně studovány teoretické vlastnosti těchto her. Pro řešení uvažovaných her jsou navrženy originální algoritmy pro problémy dvouúrovňové optimalizace a vytváření dynamických koalic. Výsledky případových studií ukazují racionální vyústění konfliktů a dokazují, že navrhované přístupy k uvažovaným problémům odpadového hospodářství jsou rozumné.
Methods and Tools for Modelling of Multi-Comodity Markets
Janeček, Vítězslav ; Janoušek, Vladimír (referee) ; Hrubý, Martin (advisor)
This study investigates Game theory including economic theories related to agricultural production. Model creation simulating economical system is built upon theoretic starting points. Commodity production is simulated using game theory with searching for Nash equilibria. Commodity demand function is grounded on concept of Cournot game. System includes land trading based on sealed-bid auctions with second-price. This model is using external Gambit software which is freeware library for game theory computations. Model evaluation is located in Experiments section where model structure and truthfulness is tested.
Modelling of Dynamic Games with Imperfect Information
Straka, Richard ; Smrčka, Aleš (referee) ; Hrubý, Martin (advisor)
This work concentrates on the study of dynamic games; in particular games with imperfect information, implementation of a model and experimentation with the model. The game DarkElf was chosen for this project. It is a strategic, turn based game with economic and military features, where the decisions made by players are simultaneously implemented at a predetermined time.

National Repository of Grey Literature : 133 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.