National Repository of Grey Literature 6 records found  Search took 0.01 seconds. 
Joystick with variable force
Peťovský, Dan ; Horpatzká, Michaela (referee) ; Zikmund, Pavel (advisor)
This thesis deals with the design of joystick mechanism with force feedback function. The first part contains description of forces in the control of aircraft and description of the mechanisms used for the joysticks with force feedback function. The second part contains the design of the mechanism and knowledge in completing the prototype.
Design of Formula Student Wheel Suspensions
Urban, Marek ; Fojtášek, Jan (referee) ; Porteš, Petr (advisor)
Tato práce se se zabývá návrhem kinematiky zavěšení kol obou náprav. Na základě analýz jízdních dat, multi-body simulací v softwaru Adams Car, simulací v Matlabu a analytických kalkulací v Mathcadu, je navržena řada změn s cílem zlepšit jízdní vlastnosti vozu Formule student, tyto změny jsou následně implementovány do CAD modelu vozu. Jednotlivé změny kinematiky náprav jsou provedeny na základě analýzy konkrétního problému, který se snaží řešit. Jednou z problematik je zástavbová náročnost systému odpružení a zavěšení zadních kol, zde je cílem snížit hmotnost, výšku těžiště a moment setrvačnosti. Další problematikou je geometrie předního kola, kde je cílem zlepšit využití pneumatik a snížit síly v řízení. Dále se práce zabývá simulacemi elastokinematiky zadní nápravy, součástí je také návrh měřícího zařízení. V poslední části je zkoumán vliv provedených změn i elastokinematiky na jízdní dynamiku vozu v ustálených stavech za pomocí MM metody simulované s modelem celého vozu v Adams Car a zpracované v Matlabu.
Concept Study of Rear Wheel Steering
Dostál, Marek ; Šebela, Kamil (referee) ; Janoušek, Michal (advisor)
This bachelor’s thesis is focused on study of rear wheel steering system used on Formula Student car. Construction of the mechanism is based on calculations of forces acting on tire during various driving situations. Dual system using two electric actuators was chosen for this application. This solution allows turning each wheel independently. Actuators were designed as a part of the toe rod. Also steering function concept based on vehicle speed and steering wheel input was designed with aim to compensate chassis side slip angle. In the end, multibody simulations of the designed system are made with assessment to performance benefit.
Joystick with variable force
Peťovský, Dan ; Horpatzká, Michaela (referee) ; Zikmund, Pavel (advisor)
This thesis deals with the design of joystick mechanism with force feedback function. The first part contains description of forces in the control of aircraft and description of the mechanisms used for the joysticks with force feedback function. The second part contains the design of the mechanism and knowledge in completing the prototype.
Design of Formula Student Wheel Suspensions
Urban, Marek ; Fojtášek, Jan (referee) ; Porteš, Petr (advisor)
Tato práce se se zabývá návrhem kinematiky zavěšení kol obou náprav. Na základě analýz jízdních dat, multi-body simulací v softwaru Adams Car, simulací v Matlabu a analytických kalkulací v Mathcadu, je navržena řada změn s cílem zlepšit jízdní vlastnosti vozu Formule student, tyto změny jsou následně implementovány do CAD modelu vozu. Jednotlivé změny kinematiky náprav jsou provedeny na základě analýzy konkrétního problému, který se snaží řešit. Jednou z problematik je zástavbová náročnost systému odpružení a zavěšení zadních kol, zde je cílem snížit hmotnost, výšku těžiště a moment setrvačnosti. Další problematikou je geometrie předního kola, kde je cílem zlepšit využití pneumatik a snížit síly v řízení. Dále se práce zabývá simulacemi elastokinematiky zadní nápravy, součástí je také návrh měřícího zařízení. V poslední části je zkoumán vliv provedených změn i elastokinematiky na jízdní dynamiku vozu v ustálených stavech za pomocí MM metody simulované s modelem celého vozu v Adams Car a zpracované v Matlabu.
Concept Study of Rear Wheel Steering
Dostál, Marek ; Šebela, Kamil (referee) ; Janoušek, Michal (advisor)
This bachelor’s thesis is focused on study of rear wheel steering system used on Formula Student car. Construction of the mechanism is based on calculations of forces acting on tire during various driving situations. Dual system using two electric actuators was chosen for this application. This solution allows turning each wheel independently. Actuators were designed as a part of the toe rod. Also steering function concept based on vehicle speed and steering wheel input was designed with aim to compensate chassis side slip angle. In the end, multibody simulations of the designed system are made with assessment to performance benefit.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.