National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.00 seconds. 
Penetration of Luxury Car Brands to Balkan Region
Učeň, Michal ; Vaníčková, Iva (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor)
Předmětem diplomové práce je analýza potenciálu balkánského trhu pro distribuci luxusních automobilů Bentley a Lamborghini firmou Leonhardt Group Automobile. Společnost působí jako distributor luxusních značek koncernu Volkswagen Group v Německu a management zvažuje vstup na trhy zemí bývalé Jugoslávie. Z důvodu negativního vlivu globální hospodářské krize na automobilový průmysl autor analyzuje vedle distribuce nových automobilů i možnost prodeje ojetých vozů. V první části diplomové práce jsou popsána teoretická východiska vztahující k analýze trhu. Druhá, praktická část, je zaměřena na vlastní analýzu potenciálu vybraných trhů a zhodnocení, jestli má společnost Leonhardt Group na trhy vstoupit a jakou marketingovou strategii zvolit.
Penetration of Luxury Car Brands to Balkan Region
Učeň, Michal ; Vaníčková, Iva (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor)
Předmětem diplomové práce je analýza potenciálu balkánského trhu pro distribuci luxusních automobilů Bentley a Lamborghini firmou Leonhardt Group Automobile. Společnost působí jako distributor luxusních značek koncernu Volkswagen Group v Německu a management zvažuje vstup na trhy zemí bývalé Jugoslávie. Z důvodu negativního vlivu globální hospodářské krize na automobilový průmysl autor analyzuje vedle distribuce nových automobilů i možnost prodeje ojetých vozů. V první části diplomové práce jsou popsána teoretická východiska vztahující k analýze trhu. Druhá, praktická část, je zaměřena na vlastní analýzu potenciálu vybraných trhů a zhodnocení, jestli má společnost Leonhardt Group na trhy vstoupit a jakou marketingovou strategii zvolit.
Analysis of marketing-mix of the company AAA AUTO a.s.
Slepička, Jan ; Říha, David (advisor) ; Dobiáš, Jan (referee)
This work is focused on analysis of marketing mix in the company AAA Auto. The primary aim is to analyse the functionality of each marketing-mix components of the company. Particular attention is paid on the used-car market and its specifics. The secondary aim is to perform a questionnaire research within customers of the company. The work is divided into introduction, theoretical-methodological part, practical part and conclusion. The theoretical part consists of a review which includes the information about marketing, marketing-mix and marketing research. The company AAA Auto is introduced in the practical part, along with the analysis of marketing-mix elements. Special emphasis is put on the used-car market correspondingly to its differentness. Data from questionnaire research and its evaluation are added as well. At the close is summarized the obtained information. As a conclusion, suggestions for further improvement in every single element are proposed.
Marketing Strategy of the Volkswagen´s "Das Welt Auto" Program
Pavlishyna, Polina ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Štěrbová, Ludmila (referee)
The aim of the theoretical part of this thesis is to describe different dimensions and elements of marketing strategy of a company and present different steps companies are recommended to take during planning and preparing a marketing strategy. The practical part describes the analysis of the Volkswagen AG program for used cars Das WeltAuto. The analysis focuses on the international marketing strategy that the program follows in the markets where it operates and describes its main elements, goals and implementation. The ultimate aim of this thesis is to analyze the process of integration of different brands on the level of a big corporation and to research the process of implementation of a marketing strategy for special used car program Das WeltAuto on an international level.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.