National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.01 seconds. 
Behavioral Aspects of Economic Relations, Organizations and Marketing Within the Russian Federation
Romášek, Štěpán ; Šimberová, Iveta (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
Tato diplomová práce pojednává o politických, ekonomických a především sociálně-kulturních aspektech, které mají vliv na mezinárodní obchod, organizace a marketing týkající se Ruské federace, jež jsou dány do kontextu zejména s Českou republikou (eventuálně jinými relevantními státy). Cílem mé práce je nalézt překážky v obchodu s Ruskou federací a způsob jakým je možné je překonat. Důraz primárního výzkumu mé práce bude kladen na interkulturní složku, konkrétně na rozdíly v organizačním chování a chování spotřebitele. Zaměřím se na specifický profil potenciálních účastníků v oblastech marketingu a obchodu. Zohledním také znalosti z nashromážděných dat o politicko-ekonomickém prostředí zemí. Použitím vybrané metodologie rozšířím teoretické podklady a sekundární výzkum o nové poznatky a v širším kontextu vyvodím závěry a návrhy pro optimalizaci bariér, kterým firmy jsou rozšiřující pole působnosti do Ruska vystaveny a jimž mohou čelit.
Behavioral Aspects of Economic Relations, Organizations and Marketing Within the Russian Federation
Romášek, Štěpán ; Šimberová, Iveta (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
Tato diplomová práce pojednává o politických, ekonomických a především sociálně-kulturních aspektech, které mají vliv na mezinárodní obchod, organizace a marketing týkající se Ruské federace, jež jsou dány do kontextu zejména s Českou republikou (eventuálně jinými relevantními státy). Cílem mé práce je nalézt překážky v obchodu s Ruskou federací a způsob jakým je možné je překonat. Důraz primárního výzkumu mé práce bude kladen na interkulturní složku, konkrétně na rozdíly v organizačním chování a chování spotřebitele. Zaměřím se na specifický profil potenciálních účastníků v oblastech marketingu a obchodu. Zohledním také znalosti z nashromážděných dat o politicko-ekonomickém prostředí zemí. Použitím vybrané metodologie rozšířím teoretické podklady a sekundární výzkum o nové poznatky a v širším kontextu vyvodím závěry a návrhy pro optimalizaci bariér, kterým firmy jsou rozšiřující pole působnosti do Ruska vystaveny a jimž mohou čelit.
Risks of the Greek market through the eyes of Czech entrepreneurs and traders
Plojhar, Václav ; Gullová, Soňa (advisor) ; Manová, Miroslava (referee)
The goal of this bachelor thesis is to identify the most common risks which can be seen at Greek market through the eyes of Czech entrepreneurs and traders. The goal is also to show examples how can one defend oneself against these risks and also how can one minimize them. This thesis is divided into 3 parts. The introductory part shows examples of international business risks and points out the most common ones which are then closely described. The second part is aimed at the structure and volume of international trade between the Czech Republic and Greece. The third part is the most important part as it mentions specifically the most common risks at the Greek market and also ways how to deal with them. This thesis is based on literature and internet sources of Czech and also foreign origin.
Risks of the Tunisian market through the eyes of Czech exporters
Barešová, Kateřina ; Gullová, Soňa (advisor) ; Štemberk, Jan (referee)
The main goal of my bachelor thesis is to find, analyse and demonstrate throught the eyes of Czech exporters risks occuring in the Tunisian market.The paper could serve as a source of information for potencial investors, Czech exporters and traders. The thesis is divided into three parts. The introductory part provides theoretical information about the most common risks in the international trade. The second chapter deals with a Czech-Tunisian trade and economic cooperation and also describes the current status of the relative trade. The third chapter creats the crucial part of the whole thesis. The selected risks of the Tunisian market and possibilities of their reduction or their complete prevention are analysed here. The thesis is based on Czech and foreign literature and lot of internet sources, statistics, tables and reports were used. But the basic source of particular information, opinions and experience was a made questionnaire survey among Czech companies and businessmen, who have experience with trading in the region of Tunisia.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.