National Repository of Grey Literature 6 records found  Search took 0.01 seconds. 
Creating a business plan
FIALOVÁ, Markéta
The objective of this bachelor thesis is to create a business plan. The first part is dedicated to theoretical background. The main content of the second part is to establish a café and create individual steps which are necessary to establish a company. In the final part of the thesis the results which occured during the work are evaluated.
Cenový výzkum piva Staropramen
Volák, Jindřich ; Postler, Milan (advisor)
Práce rozebírá výsledky vlastního dotazníkového výzkumu mezi českými spotřebiteli piva. Mezi zkoumané okruhy patří znalost domácích pivních značek, maximální únosná cena piva Staropramen, její cenové porovnání s konkurenty a škálové hodnocení její současné obvyklé ceny. Respondenti jsou segmentováni podle věku, vzdělání, místa bydliště a průměrné týdenní spotřeby lahvového piva. Součástí práce je také marketingový profil firmy Pivovary Staropramen.
Strategy of brand Vichy with focus on a czech market.
Srnka, Karel ; Postler, Milan (advisor)
This diploma thesis is dealing with strategy of brand Vichy focusing on the Czech market. The main theme is analysis of current position of Vichy on the dermocosmetics market in the Czech Republic and proposals for its improvement. In the first charter is the reader present into marketing, brand and it's importance in marketing. In this charter such terms like image, insight, value and elements of brand. Second charter, which is dealing with strategies of brand governing, is followed by citer free, where all the parts of marketing and communication mix are described in detail. The practical part begins with fourth charter, that subsequently describes L'Oréal as a company, its history and structure and the structure of active cosmetics division. This chapter also describes history of brand Vichy and it's re-launch in the year of 2009. Fifth chapter goes further with description and focuses on concrete situation on the dermocosmetics market and introduces the biggest competitors. It also shows activities of brand on particular parts of marketing and communication mix. This description is the base for last chapter. That shows concrete recommendations that should be considered to better the brand strategy. This recommendations are sketched once again on parts of marketing and communication mix. Thesis is ended up with conclusion, in which the most important findings are highlighted.
Nákupní chování spotřebitelek džusů a nektarů. Marketingový průzkum ve spolupráci s Pfanner, spol. s r.o.
Caisová, Alena ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee)
In the theoretical part the thesis focus on consumer behavior and marketing research. Describes three models of buyer behaviour, main factors influencing the behaviour and the purchase decision-making proces. The second part of the thesis presents results of the primary marketing research.
Vyhodnocení vybraných produktů marketingovým, inovačním a univerzálním pojetím hodnoty pro zákazníka
Švejda, Denis ; Vlček, Radim (advisor) ; Heřman, Jan (referee)
Metodologie výpočtu hodnoty pro zákazníka marketingovým, inovačním a univerzálním přístupem. Zvýraznění jejich předností i nedokonalostí. V praktické části vystoupí do popředí výhody i nevýhody při zjišťování potřebných informací, rozdílných u různých přístupů měření hodnoty pro zákazníka. Bakalářská práce je určena všem, kteří stojí na rozcestí při vnímání hodnoty, při snaze najít konkurenční výhodu a při hledání takového pojetí, které by bylo schopno odpovědět na všechny jejich otázky týkající se hodnoty pro zákazníka.
Geschäftsplan der Gründung einer Sprachschule
Kortusová, Lucie ; Šlechtová, Jitka (advisor) ; Mohr, Tomáš (referee)
Diplomová práce je zaměřena na podnikatelský plán, který by měl pomoci při vzniku společnosti. Její součástí je také strategický plán, díky němuž by měl nový podnik bezstarostně fungovat několik následujících let a prosadit se v tvrdé konkurenci.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.