| |
|
Influence of the micro-environment on the supplying of needs and wishes of customers in a chosen firm
KROTKÁ, Veronika
The topic of my bachelor paper is influence of the micro-environment on the supplying of needs and wishes of customers in a chosen firm. The influence of micro-environment was analyzed in the textile fancy-goods firm from Vyšší Brod. The aim was to analyze the factors which influence firm{\crq}s possibilities to supply needs and wishes of customers. I get information from discusses with customers, from questionnaires a firm the holder of the firm. I mentioned the history of the firm, information about suppliers, customers, competition, public, about the influence from outside and inside environment of the firm in my bachelor paper. According to the result of the research I could suggest proposals on improving the current situation in the firm.
|
|
Product line analysis of ELIT company
Bartuňková, Alena ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Přikryl, Jiří (referee)
The author of this thesis is using the theory of marketing environment, marketing mix and product assortment of trade company for subsequent application to the analysis assortment of ELIT company. This company operates in the Czech Republic in the aftermarket as a distributor of spare parts for cars, trucks and motorcycles. In more details are analyzed chassis parts. In the thesis are also listed the most important competitors and in the conclusion are derived recommendations for the company ELIT.
|
| |
|
Analysis of product assortment
Tobiaš, Marek ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Neupauerová, Patricia (referee)
This theses describes marketing and its importance for business, it also describes marketing environment and marketing mix with its ingredients. These theoretical bases are applied afterwards in the practice part of theses, which is focused on ice-cream market in Czech Republic. Analytical part also contains brief characteristic of Algida products on Czech market, their relation to competitors and public.
|
| |
|
Budování značky vybrané firmy
Gregovská, Eva ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Bílková, Jana (referee)
Cílem této bakalářské práce je postihnout aktivity marketingové komunikace, spojené s budováním pozice značky Hilti v českém tržním prostředí. Na základě současného stavu těchto aktivit jsou zde navrženy a doporučeny některé alternativní cesty k dalšímu zlepšování a posilování všeobecného povědomí napříč odbornou veřejností.
|
|
Analýza postavení firmy TubEx na trhu
Šťastný, Ondřej ; Černá, Jitka (advisor) ; Vojík, Vladimír (referee)
Tato práce se zabývá jednou z metod analyzování postavení na trhu - SWOT analýzou. Tato analýza identifikuje hlavní podnikové přednosti (silné stránky), jeho největší slabiny (slabé stránky) a případné příležitosti a ohrožení plynoucí z vnějšího prostředí. Na jejich základě pak management činí strategická rozhodnutí. Tato práce se rovněž zabývá aplikací této metody na konkrétní podnik a na jejím základě navrhuje řešení problémů s cílem zlepšit či alespoň udržet současné postavení podniku.
|
| |
| |