National Repository of Grey Literature 57 records found  beginprevious47 - 56next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Possible Views of Informatics
Slovák, Martin ; Rosický, Antonín (advisor) ; Šubrta, Václav (referee)
Cílem práce je popsat informatiku, jakožto vědu, zabývající se informacemi a systémy (ačkoli její běžně vnímané pojetí směřuje spíše k využívání informačních technologií). Souhrnné poznatky jsou vytvořeny na základě studia dostupné literatury a získaných znalostí ze studia na Vysoké škole ekonomické v Praze. Za přínos této práce lze považovat komplexní nastínění dané oblasti, týkající se informatiky (ať již z pohledu na business, odvětví, informační systémy, či pojetí další) a taktéž srovnání, co je pod pojmem informatika míněno na světových univerzitách.
Principals of information technologies for primasy school
Hutárková, Tereza ; Střížová, Vlasta (advisor)
The aim of this work was to create a book for primary schools for teching informatic technologies. The name of this book is "The basics of informatics and comunication technologies". In the work we find mentioned the history of computers, teaching IT in the school and the characteristics of pupils between 8 and 11 years. We can also find there the methodical handbook for writing school books. The main part of the thesis is the practical part where we can find out the book itself. The end of the work is dedicated to testing and analysis of the practical aspects of using the book for teaching.
Výuka základů informatiky na vybraných univerzitách
Štumpa, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Nováček, Jan (referee) ; Jelínková, Šárka (referee)
Práce se zabývá analýzou výuky základů informatiky na vybraných univerzitách v České Republice. Do srovnání jsou zahrnuty čtyři vysoké školy. Vysoká škola ekonomická v Praze a Česká zemědělská univerzita v Praze zastupují ve výběru státní vysoké školy. Soukromé vysoké školy jsou zastoupeny Vysokou školou finanční a správní v Praze a Metropolitní univerzitou Praha. V práci jsou definovány vlastní základy informatiky, které jsou rozděleny na dvě oblasti. První se zabývá schopností práce s počítačem a aplikačním softwarem, druhá zkoumá úroveň práce s informacemi. Dále jsou v práci analyzovány vstupní znalosti studentů vysokých škol vzhledem k definovaným základům. Po výběru a popisu srovnávacích kritérií následuje vlastní srovnání. To je rozčleněno do tří úrovní, ve kterých jsou srovnávány schopnosti práce s aplikačním softwarem, teoretické znalosti a ostatní relevantní faktory. Závěr práce shrnuje výsledky srovnání a naznačuje směr řešení vzniklých problémů.
Měnící se význam a vliv informací
Láznička, Jan ; Rosický, Antonín (advisor) ; Pavlíček, Antonín (referee)
Bakalářská práce se zabývá nejprve podstatou lidského myšlení, protože právě v mozku dochází k procesům, díky kterým informace chápeme a pracujeme s nimi. Jsou zde nastíněny důvody, proč lidé jednají různě, i pokud mají stejné údaje, porovnány možnosti rozhodnutí založených na jedinečnosti člověka. Samozřejmostí při práci s informacemi jsou informační zdroje, v textu popsány s ohledem na minulou dobu a současnost. Se zdokonalujícími ICT, nárůstem počtu informací a jejich důležitosti, je kladen velký důraz na zabezpečení informací. Proto jsou zde rozepsány i základní šifrovací algoritmy používané v kryptologii. Závěr práce je věnován náhledu na budoucnost práce s informacemi.
management of informatics in small and middle size companies
Stoilov, Martin ; Doucek, Petr (advisor) ; Klas, Jan (referee)
The bachelors thesis deals with management of informatics in small and middle size companies.
Srovnávací studie výuky informatiky na vysokých školách v České republice a ve Velké Británii
Doseděl, Martin ; Střížová, Vlasta (advisor) ; Hes, Martin (referee)
Vymezení informatiky jako vědní disciplíny a její úlohy v současné společnosti. Vliv informačních technologií na současnou společnost a její přínos, analýza a srovnání výuky informatiky na univerzitách. Metodika hodnocení a hodnocení studijních plánů na českých a britských univerzitách. Návrh optimálních studijních plánů pro jednotlivé studijní obory.
EXISTUJE KOMPLEXNÍ NÁVOD JAK EFEKTIVNĚ ŘÍDIT PODNIKOVOU INFORMATIKU?
Bastlová, Jitka ; Bruckner, Tomáš (advisor) ; Mikeska, Lukáš (referee)
Hlavním cílem této diplomové práce je prozkoumat jednotlivé obecně uznávané rámce, metodiky a standardy určené pro efektivní řízení podnikové informatiky a na základě tohoto zkoumání zjistit, zda existuje jeden konkrétní návod, který lze použít pro efektivní řízení podnikové informatiky. Součástí práce je vydefinování kritérií pro výběr vhodného rámce, metodik a standardů pro konkrétní oblast podnikové informatiky a jejich praktická aplikace ve společnosti TO2CR. Na základě prostudovaných materiálů týkajících se zvolených rámců, metodik a standardů a legislativní norem jsem zvolila kritéria pro výběr vhodné kombinace pro implementaci. Struktura a obsah práce jednotlivých kapitol je navržena tak, aby čtenář postupně získával informace o IT governance, o obsahu a zaměření norem, standardů, metodik a legislativních rámců a o výběru rámce, metodik či standardů pro konkrétní oblast řízení informační bezpečnosti a uvedení případové studie z praxe. Závěrem práce je zjištění, že v současnosti neexistuje žádný dostatečně komplexní návod pro efektivní řízení podnikové informatiky. Naopak je vhodné využít správnou kombinaci těchto rámců, metodik a norem.
ŘÍZENÍ INFORMATIKY VE VALEO GROUP - ROZDĚLENÍ KOMPETENCÍ
Lisý, Tomáš ; Bruckner, Tomáš (advisor) ; Fencl, Martin (referee)
Text se zabývá řízením informatiky v divizi společnosti Valeo. Hledá nedostatky, které se v poměrně sofistikovaném řízení vyskytují, když je informační systém podle vnitropodnikových principů nasazen do praxe. Využívá pohledu uživatele na IS/ICT a snaží se navrhnout činnosti, které by pomohly zohlednit požadavky uživatelů v divizi. Uživatelský pohled doposud nebyl v provozu informatiky akcentován.
Analýza a srovnání výuky informatiky na vysokých školách v ČR a v USA
Brouček, Pavel ; Kubešová, Vlasta (advisor) ; Seiler, Přemysl (referee)
Teoretické vymezení informatiky a informační společnosti. Vztah ICT a ekonomiky, vliv ICT na makroekonomické veličiny a produktivitu firem. Informační společnost v ČR (infrastruktura, trh práce, využití ICT, vliv na českou ekonomiku). Teoretické vymezení informatiky z hlediska výuky, rozdělení na jednotlivé obory a tématické oblasti a jejich definice. Stanovení metodiky hodnocení a srovnávání výuky na vysokých školách. Provedení hodnocení a srovnání výuky u pěti vybraných českých a pěti amerických škol. Stanovení optimálních studijních plánů pro jednotlivé studijní obory.
Srovnávací studie výuky informatiky na vysokých školách v České republice a v německy mluvících zemích
Kýval, Václav ; Kubešová, Vlasta (advisor) ; Hradil, Martin (referee) ; Nováček, Jan (referee)
Definice informatiky jako vědy, trendů a budoucího vývoje. Definice a popis 5 základních informatických studijních oborů. Stanovení metodiky pro porovnávání kvality ve výuce informatiky. Srovnání 19 vysokých škol a univerzit ve 4 evropských zemích, které informatické předměty vyučují. Tvorba základních studijních plánů pro informatické obory.

National Repository of Grey Literature : 57 records found   beginprevious47 - 56next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.