National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.01 seconds. 
Differences in communication and promotion between Eastern and Western esport organisations demonstrated on G2 Esports and T1
Bušek, Frederik ; Schneiderová, Soňa (advisor) ; Moravcová, Hana (referee)
This bachelor's thesis focuses on analyzing the marketing communication strategies of Western and Eastern esports organizations, emphasizing two leading teams, G2 Esports and T1, as representatives of each region. The main goal of the work was to understand and describe how these organizations adapt their marketing strategies to resonate with culturally diverse fan bases. The research employed both qualitative and quantitative methods, including content analysis on social media and interviews with team representatives linked to their strategic communication. The study revealed that while G2 Esports prefers informal and humorously toned communication, T1 focuses on professionalism and content quality. This work emphasizes that understanding cultural nuances is crucial for successful global communication and can significantly contribute to better fan engagement and the growth of esports brands on an international scale. The results of the thesis offer insights and recommendations for esports teams on how to effectively reach and maintain a global audience in the competitively saturated esports environment.
Cultural Evolution of E-sports: Content, Context and Culture
Straka, Václav ; Reich, Pavel (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou eSportů a s nimi spojenými kulturními projevy. eSport je pojem popisující hraní videoher na profesionální úrovni. Cílem práce je popsat vývoj komunity eSportů a současný stav této komunity v zemích, kde jsou eSporty nejpopulárnější. Úvodní kapitola se zabývá a historickým vývojem eSportů a následným vznikem profesionální hráčské základny. Následující kapitola popisuje stav eSportů a přístup veřejnosti k nim v zemích, kde je profesionální hraní populární. Další kapitola pojednává o žánrech videoher specifických pro eSporty. Každý žánr je podrobně charakterizován na základě specifických znaků včetně uvedení příkladů konkrétních populárních her v daných žánrech. Práce dále pokračuje popisem profilu profesionálního hráče a procesu, jak se stát profesionálním hráčem. Kapitola také analyzuje generovou a rasovou problematiku v eSportech. Poslední část práce se zabývá kulturním rámcem videoher a kategorizací eSportů.
Emotionality of the Game of Thrones Fandom in the Era of Convergence Culture
Holá, Markéta ; Reifová, Irena (advisor) ; Švelch, Jaroslav (referee)
This master's thesis deals with the topic of emotionality of the Game of Thrones fandom in the era of convergence culture. Game of Thrones, which had been on air since 2011 to 2019, became a hit show which gained millions of supporters and each new season was highly anticipated among public. During the course of all eight seasons, the show caused numerous heated controversies. Final season left both viewers and critics torn. This master's thesis is therefore interested in detecting and describing emotions of the Game of Thrones fan community during the time that the final season had been on air. Apart from emotionality, emphasis is also put on the characteristics of the show and its fandom. Reasearch was carried out online via the method of participant observation in six comments sections on the fan website Watchers on the Wall.com. Insomuch as fandom is connected to convergence culture, media convergence and audience participation, these topics are also covered. The term fandom is defined and the difference between audience and fandom is described. Last but not least, terms such as collective intelligence and knowledge community, which are also associated with fandom, are defined as well. All findings and the answers to research questions are then presented in the summary.
Cultural Evolution of E-sports: Content, Context and Culture
Straka, Václav ; Reich, Pavel (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou eSportů a s nimi spojenými kulturními projevy. eSport je pojem popisující hraní videoher na profesionální úrovni. Cílem práce je popsat vývoj komunity eSportů a současný stav této komunity v zemích, kde jsou eSporty nejpopulárnější. Úvodní kapitola se zabývá a historickým vývojem eSportů a následným vznikem profesionální hráčské základny. Následující kapitola popisuje stav eSportů a přístup veřejnosti k nim v zemích, kde je profesionální hraní populární. Další kapitola pojednává o žánrech videoher specifických pro eSporty. Každý žánr je podrobně charakterizován na základě specifických znaků včetně uvedení příkladů konkrétních populárních her v daných žánrech. Práce dále pokračuje popisem profilu profesionálního hráče a procesu, jak se stát profesionálním hráčem. Kapitola také analyzuje generovou a rasovou problematiku v eSportech. Poslední část práce se zabývá kulturním rámcem videoher a kategorizací eSportů.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.