National Repository of Grey Literature 3,771 records found  beginprevious3762 - 3771  jump to record: Search took 0.05 seconds. 
Social Differentiation in Czech Education
Bartušek, Aleš ; Voříšková, Iva (advisor) ; Papánek, Jiří (referee)
Cílem této diplomové práce je uvést do problematiky vzdělanostních nerovností, prezentovat v současné době nejvýznamnější mezinárodní projekt v oblasti měření výsledků vzdělávání (PISA) a především přiblížit nejmodernější trendy měření výsledků vzdělávání, na jejichž principech je celý projekt vybudován. Hlavním cílem pak je pokusit se na základě aktuálních výsledků posledního výzkumu PISA 2003 identifikovat vzdělanostní nerovnosti, zdroje jejich reprodukce a vysvětlit princip jejich fungování v České republice. První část práce (kapitoly 1-2) se věnuje obecnému úvodu do vzdělanostních nerovností. Vysvětluje pojetí spravedlnosti ve vzdělávání a zasazuje vzdělanostní nerovnosti do sociologického kontextu. Jsou zde nastíněny nejdůležitější přístupy, teorie a koncepce vysvětlující vzdělanostní nerovnosti a detailněji je popsán sociálně-psychologický model sociální stratifikace. Dále jsou zde základní informace o českém vzdělávacím systému a mezinárodní komparace se zeměmi OECD. Druhá část práce (kapitoly 3-4) přibližuje mezinárodní projekt PISA, na jehož nejnovějších datech jsou postaveny prováděné analýzy. Kapitola 3 představuje projekt jako celek a seznamuje s jeho cíly, metodami, koncepcí, prezentací jeho výsledků a se vzorkem testovaných žáků. Kapitola 4 se věnuje teorii měření výsledků vzdělávání a popisuje řešení některých problémů v jednotlivých fázích výzkumu. Závěrečná část práce (kapitoly 5-7) vychází z reálných dat výzkumu. Kapitola 5 prezentuje základní výsledky výzkumu PISA za rok 2003 v oblasti matematické, čtenářské a přírodovědné gramotnosti a kapitola 6 provádí analýzy jednotlivých veličin a vztahů mezi nimi za účelem určení vlivu socioekonomického zázemí žáků na jejich výsledky ve škole, identifikace rozdílů mezi různě organizovanými vzdělávacími systémy a především zodpovězení otázek týkajících se separace žáků do různých typů škol. Kapitola 7 je pak zaměřena na analýzu výsledků českých žáků. Na základě rozdílů mezi jednotlivými typy škol vypovídá o selektivitě českého vzdělávacího systému a zkoumá faktory formující aspirace žáků na terciární vzdělávání.
Prognóza vzdělanosti a lidský kapitál
Konrádová, Soňa ; Marek, Luboš (advisor) ; Hlavínová, Hana (referee)
Tato diplomová práce se zabývá vzděláváním obyvatelstva a jeho vlivem na lidský kapitál. Nejprve je popsána historie a současná situace v českém školství. Nechybí ani pokus o mezinárodní srovnání. V další části se věnuji lidskému kapitálu. Je zde uvedena definice lidského kapitálu, způsoby jeho měření a výnosy, které můžou přinést investice do vzdělání. Lidský kapitál je totiž ve velké míře právě dosaženým vzděláním ovlivněn. V poslední části se pokouším o prognózu vzdělanosti, kterou jsem provedla pomocí metod vícestavové demografie, a posléze pak o interpretaci výsledků.
Evaluation of Motivation Strategies focused on the Education Plan in TDS PRAHA Company
Krupičková, Martina Bc. ; Nesnídalová, Jitka (advisor) ; Chýlek, Petr (referee)
Cílem práce je provést rozbor, analýzu a návrh vzdělávacího systému, ve kterém bude podnikové vzdělávání přístupné všem napříč organizační strukturou a zároveň pro něj bude typická vstupní nerovnost a také rovnost šancí a příležitostí. Základem celého konceptu je zavedení takzvaného bodového systému.
Systém virtuálního vzdělávání univerzity - analýza a návrh
Vožda, Petr ; Chlapek, Dušan (advisor) ; Šubrta, Václav (referee)
Práce analyzuje a navrhuje systém virtuálního vzdělávání univerzity z konceptuálního hlediska. Tento systém je navržen jako portál virtuálního vzdělávání. Zvláštní pozornost je věnována procesům, objektům, uživatelskému rozhraní, komunikaci a také znalostem uvnitř navrhovaného systému. Jsou diskutována specifika různých typů vzdělávacích portálů. Důraz je kladen na flexibilitu a rozšiřitelnost systému.
Vzdělávání pracovníků ve veřejné správě v ČR
Hájek, Tomáš ; Postránecký, Josef (advisor) ; Pohanková, Anna (referee)
Diplomová práce analyzuje vzdělávání úředníků územních samosprávných celků, jeho legislativní úpravu a její naplňování v praxi ve vybraných územních samosprávných celcích. Vychází z legislativní úpravy této oblasti, a to ze zákona o úřednících územních samosprávných celků a z vyhlášky 512/2002 sb., o zvláštní odborné způsobilosti úředníků územních samosprávných celků a z vyhlášky 511/2002 Sb., o uznávání rovnocennosti vzdělání úředníků územních samosprávných celků. Vedle analýzy zákona a jeho uplatňování v praxi se autor v diplomové práci zabývá jednotlivými formami vzdělávání, které se ve veřejné správě používají.
Vzdělání a lidský kapitál
Skubkova, Anna ; Urbánek, Václav (advisor) ; Slintáková, Barbora (referee)
Práce se zaobírá základy teorie lidského kapitálu a jeho propojením s institutem formálního vzdělání. Stěžejní část je věnována ohodnocení zásoby lidského kapitálu v České republice na základě analýzy vzdělanostní struktury obyvatelstva, ekonomickým vazbám mezi vzděláním a trhem práce, a dále pak propočtu fiskální míry návratnosti investic do vzdělání v ČR.
Návrh systému vzdělávání zaměstnanců
Židův, Kateřina ; Dvořáková, Zuzana (advisor) ; Stříteský, Marek (referee)
Personální práce a její význam pro organizaci. Vzdělávání a rozvoj pracovníků. Adaptace pracovníků jako vzdělávací aktivita. Podrobná analýza systému vzdělávání v konkrétní společnosti - oblasti vzdělávání, formy a metody vzdělávání, fáze vzdělávání, evidence kurzů a školení. Návrh opatření k odstranění slabých stránek současného systému. Návrh procesu vzdělávání za využití informací získaných v rámci analýzy systému vzdělávání.
Employees and corporate education and developement requirements
Tůmová, Michaela ; Seidlová, Eva (advisor) ; Tejkl, Luboš (referee)
Práce se zabývá tím, jak firmy ČEZ, a.s., ČSOB, a.s. a SANOMA Magazines Praha, s.r.o. identifikují své potřeby vzdělávání a také, jakým způsobem vyhodnocují výsledky a účinnost vzdělávacích programů.Dále se práce zabývá tím, nakolik se shodují postupy výše zmíněných firem s požadavky definovanými systematickým systémem vzdělávání.
Implementace Modelu CAF v sektoru školství
Kuglerová, Radka ; Mates, Pavel (advisor) ; Janoušková, Alena (referee)
Práce se snaží reagovat na aktuální otázku, týkající se modernizace veřejné správy a s ní spojenou aplikaci metod managementu kvality ve veřejné správě. Zvláštní pozornost je věnována Modelu CAF (Common Assessment Framework), který byl vyvinut jako nástroj sebehodnocení speciálně pro veřejný sektor. V České republice byl tento model doposud aplikován především na úrovni samosprávných a ústředních správních úřadů. Vzhledem k možnosti implementovat tento model v nejrůznějších částech veřejného sektoru, se práce snaží upozornit na vhodnost využití Modelu CAF i v oblasti vzdělávání. Pro jeho snazší aplikaci ve školách jsou uvedeny i praktické příklady důkazů, které jsou důležitým podkladem pro hodnocení v Modelu.
Možnosti využití e-learningu v (obchodní) firmě
Brunnerová, Barbora ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Slaba, Jiří (referee)
Práce popisuje co je to e-learning, jeho výhody, nevýhody, vývojové trendy, podrobněji se věnuje simulaci, virtuální třídě, tvorbě e-learningového kurzu, měření efektivnosti e-learningu a jeho využití ve školách. V závěru práce je uveden příklad konkrétního využití e-learningu v jedné firmě.

National Repository of Grey Literature : 3,771 records found   beginprevious3762 - 3771  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.