National Repository of Grey Literature 237 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.02 seconds. 
Control of Robot Manipulator Using Augmented Reality and Tablet
Pristaš, Martin ; Musil, Petr (referee) ; Beran, Vítězslav (advisor)
The aim of this thesis is to create an experimental application for manipulating virtual objects in the augmented reality using an tablet for controlling the robotic arm. There is created various ways of manipulating virtual objects for their translation, rotation, and scale change. These methods are tested on several users and compared within their usability. The application allows you to send the position of virtual object changes to the PR2 robot arm and simulate manipulation of virtual objects with augmented reality.
3D Model Reconstruction and Camera Localization
Vahalík, Tomáš ; Materna, Zdeněk (referee) ; Beran, Vítězslav (advisor)
This thesis focuses on reconstruction of 3D environment model from a set of photographs followed by camera localization. It describes basic principles and techniques used to create environmental models and techniques for camera pose estimation from 2D camera points to 3D model points. It also examines the influence of parameters on the quality of reconstruction and the possibilities of localization. It compares the quality of the descriptors in the process of creation of the model and based on localization it allows to implement augmented reality.
Detector of Uniform Marker Fields for Windows Phone
Mašek, Jiří ; Szentandrási, István (referee) ; Herout, Adam (advisor)
This thesis deals with the detection of Uniform Marker Fields and the position of a camera in a space. The steps of the UMF detection, the Windows Phone 8 platform, DirectX working and the concept of augmented reality are described in the thesis. Implementation and design of the demo application together with the whole architecture of the project is described in the thesis. The result of the thesis is an application using the UMF detector and plotting a 3D object into a scene. Finally the application is tested and evaluated.
Augmented Reality for Desk Board Game
Richter, Jiří ; Sochor, Jakub (referee) ; Beran, Vítězslav (advisor)
Cílem této práce je vytvořit systém, který bude vylepšovat zážitek z hraní deskových a především karetních her, promítáním relevantních multimediálních informací do herního prostoru. V první části jsou popsány přínosy deskových a karetních her. Dále jsou představeny principy rozšířené reality a jejich použití při návrhu takového systému. Navržený systém je rozdělen na tři moduly. Prvním z nich je modul, který analyzuje stav hry na stole v reálném světe --- poskytuje informace o aktivitě hráčů a jaké typy herních objektů se vyskytují na stole. Druhým je modul, který se stará o řízení celého systému, poskytuje uživatelské rozhraní pro kalibraci systému a implementuje stavový prostor hry, pro kterou je systém určen. Třetím je modul, který poskytuje výstup systému --- vytváří multimediální obsah, který je po-té promítnut na stůl, a je relevantní k aktuálnímu stavu hry. Na závěr je navržený systém implementován pro karetní hru Bang, otestována jeho schopnost udržovat krok se stavem hry v reálném světě a provedeno testování na uživatelích.
User Interface for ARTable and Microsoft Hololens
Bambušek, Daniel ; Španěl, Michal (referee) ; Kapinus, Michal (advisor)
Tato práce se zaměřuje na použitelnost brýlí Microsoft HoloLens pro rozšířenou realitu v prototypu pracoviště pro spolupráci člověka s robotem - "ARTable". Použití brýlí je demonstrováno vytvořeným uživatelským rozhraním, které pomáhá uživatelům lépe a rychleji porozumět systému ARTable. Umožňuje prostorově vizualizovat naučené programy, aniž by bylo nutné spouštět samotného robota. Uživatel je veden 3D animací jednotlivých programů a hlasem zařízení, což mu pomůže získat jasnou představu o tom, co by se stalo, pokud by program spustil přímo na robotovi. Implementované řešení také umožňuje interaktivně provést uživatele celým procesem programování robota. Použití brýlí umožňuje mimo jiné zobrazit cenné prostorové informace, například vidění robota, tedy zvýraznit ty objekty, které jsou robotem detekovány.
3D Object Rendering into Real Environments Using Mobile Devices
Švehla, Ján ; Zahrádka, Jiří (referee) ; Beran, Vítězslav (advisor)
Tato bakalářská práce je zaměřená na problémy vyskytující se při tvorbě aplikace pro mobilní zařízení využívající rozšířenou realitu. Jako vyvíjená aplikace byla zvolena jednoduchá strategická hra. Tato práce provede čtenáře základními tématami a problémy rozšířené reality, jejího využití a možnostech na mobilních zařízeních a samotným návrhem a implementací vyvíjené aplikace. Výsledek této práce je možno využít pro vývoj mobilních her nebo obecních aplikací využívajících rozšířenou realitu.
Industry 4.0 in according Design and Application of Production Machines
Serykh, Pavel ; Szabari, Mikuláš (referee) ; Knoflíček, Radek (advisor)
This Bachelor thesis is focused on the theme of CNC manufacturing machines and their use in accordance with the principles of Industry 4.0. The first part is a search of the current state in the field of the most frequently used CNC production machines in engineering according to their design and application. In the second part described principles, basic attributes and key technologies of Industry 4.0, defined concept. The last part is on top of the project conceptual workplace with CNC manufacturing machines in the premises of the technical high school VUTBR in accordance with the principles and tenets of Industry 4.0 and the evaluation of the results achieved.
Strategic Game on Interactive Table
Jiruška, Adam ; Najman, Pavel (referee) ; Kapinus, Michal (advisor)
The aim of this work is to implement strategic board game on an interactive table. This table is ARTable, a platform which is developed at the Faculty of Information Technology, BUT. Here the principle of combination of the projected user interface and the touch layer on the table is used. The created app allows to play slightly modified version of the wellknown game Settlers of Catan for up to four players, including the ability to edit and create new maps.
Interactive Tourist Guide
Henry, Andrii ; Szentandrási, István (referee) ; Horváth, Zsolt (advisor)
This bathelor's thesis deals with development of application called Interactive tourist guide for Android platform. It explains draft and implementation of the application that by using augmented reality displays on a mobile device display information about objects that are lying around. Also describes problems of using embedded sensors of mobile devices with Android operation system. Also deals with problems of displaying OpenGL graphics using OpenGL ES libraries. 
Application of augmented reality in maintenance of production machines
Blaha, Jan ; Kroupa, Jiří (referee) ; Tůma, Zdeněk (advisor)
The master's thesis deals with the design of an augmented reality application for production machine maintenance. The thesis consists of two parts: the theoretical and the design part. The first part of the thesis summarizes the subject matter of augmented reality from a general point of view. It also includes an overview of leading manufacturers. The practical part of the thesis deals with application design. It contains the thought process from the database creation to the final prototype. Several possible solutions are listed, and the most suitable one is selected. The conclusion of the thesis contains a discussion of the results obtained, and practical recommendations for future uses.

National Repository of Grey Literature : 237 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.