|
Internet and Social Networks as a Tool for The Contemporary Marketing Campaigns
Křenek, Lukáš ; Šimberová, Iveta (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
Záměrem této práce je analyzovat nové praktiky používané při plánování marketingových kampaní. Zřetel je dán zejména na použití internetu a sociálních sítí, které zaznamenávají v posledních letech značný růst počtu uživatelů. Navíc například oproti televizním kampaním, náklady na ně jsou podstatně nižší. Jak si na tom tedy stojí internetové kampaně a je vůbec internetová kampaň úspěšná? Tato otázka je jedním z hlavních témat, kterými se bude práce zabývat. Další částí bude analýza význačných a originálních kampaní, které přispěli k dalšímu vývoji užívání nových médií.
|
| |
|
Analysis of the Selected Company by the Selective Methods
Ondrušková, Lucia ; Tomášková, Lucia (referee) ; Hanušová, Helena (advisor)
Predkladaná diplomová práca sa zaoberá kritickou analýzou súčasnej situácie firmy Gorenje Slovakia, ktorá na slovenskom trhu predáva domáce spotrebiče. Analýza externého prostredia odhaľuje možné príležitosti a hrozby na trhu. Na druhej strane, analýza interného prostredia prisieva k určeniu si silných a slabých stránok, a taktiež finančného zdravia spoločnosti. Výsledky analýz sú zosumarizované v SWOT analýze. V poslednom rade sú navrhnuté odporúčania a návrhy pre zlepšenie súčasnej situácie spoločnosti.
|
| |
|
Development of concept Blue Ocean strategy
Chiziţcaia, Oxana ; Doucek, Petr (advisor) ; Novotný, Jakub (referee)
The subject of this thesis are two terms, start-ups and strategies blue oceans. The aim is therefore to realize characteristic development of the strategy and the concept of start-up and subsequent analysis of the key success factors of start-ups, in correspondence to the strategy. Output objective is to formulate recommendations on the business segment, investors. The above primary terms are initially defined and subsequently integrated in terms of the practical analysis selected start-ups, which is also based design of this work. The work was divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part identifies and traces the development of the strategic concept at the time, according to the primary authors of publications strategy. Then I present the designation start-up and subsequent key factors. Subsequent practical part is converted, through analysis and comparison, theoretical background in practice. This section presents the start-ups Crowdholding and Emuj and subsequently evaluated their key success factors. In another part I implements assessment of the factors of their success in terms of key aspects of the Blue Ocean strategy. Outputs are recommendations for potential investors in terms of controversy over business plans. The conclusion summarizes the theoretical and practical part of the thesis.
|
|
Analysis of the Selected Company by the Selective Methods
Ondrušková, Lucia ; Tomášková, Lucia (referee) ; Hanušová, Helena (advisor)
Predkladaná diplomová práca sa zaoberá kritickou analýzou súčasnej situácie firmy Gorenje Slovakia, ktorá na slovenskom trhu predáva domáce spotrebiče. Analýza externého prostredia odhaľuje možné príležitosti a hrozby na trhu. Na druhej strane, analýza interného prostredia prisieva k určeniu si silných a slabých stránok, a taktiež finančného zdravia spoločnosti. Výsledky analýz sú zosumarizované v SWOT analýze. V poslednom rade sú navrhnuté odporúčania a návrhy pre zlepšenie súčasnej situácie spoločnosti.
|
| |
| |
|
Internet and Social Networks as a Tool for The Contemporary Marketing Campaigns
Křenek, Lukáš ; Šimberová, Iveta (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
Záměrem této práce je analyzovat nové praktiky používané při plánování marketingových kampaní. Zřetel je dán zejména na použití internetu a sociálních sítí, které zaznamenávají v posledních letech značný růst počtu uživatelů. Navíc například oproti televizním kampaním, náklady na ně jsou podstatně nižší. Jak si na tom tedy stojí internetové kampaně a je vůbec internetová kampaň úspěšná? Tato otázka je jedním z hlavních témat, kterými se bude práce zabývat. Další částí bude analýza význačných a originálních kampaní, které přispěli k dalšímu vývoji užívání nových médií.
|
| |