Original title:
Návrh rozvoje internacionalizační strategie strategie podniku
Translated title:
Proposal of Development of Internationalisation Strategy of Company
Authors:
Nguyen, Anh Khoa ; Chlebovský, Vít (referee) ; Zich, Robert (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Diplomová práce je zaměřená na návrh nejvhodnější podnikové strategie pro vstup Jolly na Český trh chytrých zařízení. Rozbor teorie internacionalizace a internacionalizačních podnikových strategií je důležitým podkladem pro analýzu procesu vstupu Jolly. Na konci se zaměření přesune na návrh přijatelné strategie pro vstup a činnost na trhu.
The focus of the master thesis is to propose the most appropriate business strategy of Jolla’s entry to the Czech smart device market. Defining the theory of internationalization and related international business strategy establishes an important basis for analysis of Jolla’s entry process. In the end the focus will be shifted towards the proposal of the suitable business strategy for entering and operating on the market.
Keywords:
chytrý telefon; internacionalizace; Jolla Ltd.; klíčové faktory úspěchu; konkurenceschopnost; Podniková strategie; Sailfish OS; strategické cíle; tablet; vstup na trh; český trh; Business strategy; competitiveness; Czech market; internationalization; Jolla Ltd.; key success factors; market entry; Sailfish OS; smartphone; strategic goals; tablet
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/43163